• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΑΝΚΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑ' | 16 Αυγούστου 2010, 12:27

    Περί βάθους ροής οικολογικής παροχής 20 εκ. Η γενική αρχή για τήρηση βάθους ροής 20 εκ. οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις όπως εξηγείται κατωτέρω. 1. Υπάρχουν πολλά ρέματα που λόγω φερτών η κοίτη του ποταμού έχει ‘’χαλιά’’, είτε σε όλο το μήκος είτε σε τμήμα της εκτροπής του νερού. Στην περίπτωση αυτή ακόμη και πριν την τυχόν κατασκευή ΜΥΗΕ το βάθος δεν υπάρχει και το νερό ρέει μέσα στα φερτά. Που θα μετρηθεί επομένως το ανωτέρω βάθος; 2. Σε πολλά ρέματα το νερό του ποταμού χρησιμοποιείται για αρδεύσεις γύρω στους 3 με 4 μήνες το καλοκαίρι. Το νερό για τις αρδεύσεις λαμβάνεται είτε ανάντη είτε ενδιάμεσα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμμιά ροή σε όλο ή σε τμήμα του μήκους εκτροπής. Πώς θα τηρηθεί επομένως ο ανωτέρω περιορισμός; 3. Οι συνηθισμένες κλίσεις στα Ελληνικά ρέμματα είναι από 7% μέχρι και 1,5% και δεν είναι ομοιόμορφη κατά μήκος τους. Υπάρχουν θέσεις με έντονη κλίση και θέσεις με πολύ πιο ήπιες κλίσεις. Στις ήπιες κλίσεις η κοίτη είναι συνήθως με ικανό πλάτος ενώ στις έντονες κλισεις το πλάτος είναι μικρό. 4. Οι συνηθισμένες μέσες κλίσεις είναι μεταξύ 2% μέχρι 7% που αντιστοιχούν σε γεωδαιτικά ύψη πτώσης για τα ΜΥΗΕ από 60μ μέχρι 210 μ αντίστοιχα, για μήκος εκτροπής 3000 μ. 5. Στην πράξη, προκειμένου να τηρηθεί ο περιορισμός των 20 εκ., η ‘’οικολογική’’ παροχή που προβλέπεται από την Νομοθεσία δεν έχει κανένα νόημα. Σημειώνεται επίσης ότι οι τιμές παροχών για τον περιορισμό των 20 εκ, είναι εξωπραγματικές για την πλειονότητα των Ελληνικών ρεμάτων. Οποιαδήποτε άλλη συζήτηση για αύξηση της ενεργούς υδάτινης διατομής (είτε του ύψους, είτε του πλάτους, είτε και των δύο) αναιρεί ουσιαστικά την συμπεριφορά όλων των υδατορευμάτων (όχι ποταμών) της χώρας, καθώς δεν υπάρχει υδατόρευμα στην Ελλάδα που για τους 3-4 άνυδρους μήνες να έχει σταθερά και όχι διακοπτόμενα στην κοίτη του 10cm ύψος νερού και σε ικανό πλάτος. Δεν μπορεί λοιπόν, να ζητούνται μέσω οικολογικής παροχής, συνθήκες που ούτε το ίδιο το ρέμα παρουσιάζει κατά την ετήσια συμπεριφορά του. Βασίλειος Χατζόπουλος, Η/Μ Μηχανικός