• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΜΙΛΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΙΤΑ' | 6 Σεπτεμβρίου 2010, 19:08

    Στο Άρθρο 7, παράγραφος 1, είναι αντιληπτή η πρόθεση του νομοθέτη να ορίζεται maximum χρόνος ισχύος της Άδειας Εγκατάστασης για δύο χρόνια και να μην ανανεώνεται παρά μόνο αν έχει γίνει ποσοστό του έργου, ή έχει παραγγελθεί εξοπλισμός ή υπάρχει αναστολή με δικαστική απόφαση οποιασδήποτε άδειας. Πρέπει ωστόσο να προστεθεί και η περίπτωση παράτασης του χρόνου ισχύος για λόγους που οφείλονται σε πράξεις ή παραλείψεις των αρμόδιων υπηρεσιών ή σε άλλους αντικειμενικούς λόγους που δεν αφορούν τον κάτοχο της άδειας παραγωγής. Ενδεικτικά αναφέρονται, καθυστέρηση, παρακώλυση Άδειας Θεμελίωσης από Πολεοδομία, καθυστέρηση εγκατάστασης σε δασική περιοχή από Δασάρχη, εμπλοκή με υπηρεσίες Αρχαιολογίας κατά την εκτέλεση των εργασιών κατασκευής του έργου, εμπλοκή στην κατασκευή έργων δικτύου διασύνδεσης ή υποσταθμού (ειδικά αν εμπλέκεται η ΔΕΗ) κλπ. Επίσης η ισχύς της Άδειας Εγκατάστασης των 2 χρόνων μπορεί να εξαντληθεί στο μέλλον εύκολα λόγω καθυστέρησης στην έκδοση απόφασης επιδότησης του έργου. Είναι δεδομένο ότι η βιωσιμότητα πολλών έργων ΑΠΕ εξαρτάται άμεσα από τη δυνατότητα επιδότησής τους, κάτι που άλλωστε αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο και της τεχνικο-οικονομικής μελέτης που υποβάλλεται στη ΡΑΕ για την έκδοση άδειας παραγωγής και με βάση αυτό ακόμα και οι τράπεζες ενδεχομένως δεν θα εγκρίνουν δάνειο χωρίς την απόφαση επιδότησης. Για τους λόγους αυτούς προτείνεται να υπάρχει πρόβλεψη, δυνατότητας παράτασης της Άδειας Εγκατάστασης όταν υπάρχει διοικητική εκκρεμότητα που ή/και καθυστέρηση της απόφασης επιδότησης του έργου, για λόγους που αφορούν σε πράξεις ή παραλείψεις των αρμόδιων υπηρεσιών ή σε άλλους αντικειμενικούς λόγους που δεν αφορούν τον κάτοχο της άδειας παραγωγής.