• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΜΙΛΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΙΤΑ' | 17 Σεπτεμβρίου 2010, 16:36

    1. Ο φάκελος προσφοράς για ένα διαγωνισμό όπως αυτούς που εξετάζονται χρειάζεται σοβαρή μελέτη και προεργασία. Με την παρούσα διαδικασία πιθανόν πολλοί ενδιαφερόμενοι επενδυτές να μην ενημερωθούν εγκαίρως, δίνοντας και αθέμιτο συγκριτικό πλεονέκτημα σε ορισμένες εταιρείες. (ΜΕΡΟΣ Α’ - Άρθρο 5. ) Προτείνεται να αφαιρεθεί η τελευταία παράγραφος του άρθρου: «Περίληψη της διακήρυξης αυτής δημοσιεύεται τουλάχιστον πενήντα δύο (52) ημέρες πριν από τη διεξαγωγή του διαγωνισμού στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, και τουλάχιστον είκοσι (20) μέρες πριν από τη διεξαγωγή του διαγωνισμού σε μία ημερήσια εφημερίδα των Αθηνών και σε μία ημερήσια εφημερίδα _________, κατά προτίμηση οικονομικού περιεχομένου.» Και να τροποποιηθεί η προηγούμενη παράγραφος ως εξής: Αντίγραφο της παρούσας διακήρυξης θα αναρτηθεί τουλάχιστον πενήντα δύο (52) μέρες πριν από την ημερομηνία διεξαγωγής της δημοπρασίας στα εξής σημεία: • Στα κεντρικά γραφεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Δ/νση Ενεργειακών Ορυκτών • Στην Περιφέρεια _____________ • Στον διαδικτυακό τόπο του ΥΠΕΚΑ • Στη Νομαρχία ______ και στους Δήμους __________. • Στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων • Σε μία ημερήσια εφημερίδα των Αθηνών και σε μία ημερήσια εφημερίδα _________, κατά προτίμηση οικονομικού περιεχομένου. 2. Ο τελικός στόχος είναι ανεκμετάλλευτες τώρα περιοχές μεγάλου πιθανά γεωθερμικού πλούτου να αξιοποιηθούν από επενδυτές. Καθώς ο πλειοδότης στον διαγωνισμό με το παρόν πλαίσιο πιθανότατα θα αναλάβει και την εκμετάλλευση του όποιου γεωθερμικού πεδίου υψηλής θερμοκρασίας προκύψει, φρόνιμο θα είναι να αξιολογηθεί και η δυνατότητα του να αναλάβει και το μετέπειτα στάδιο της εκμετάλλευσης. (ΜΕΡΟΣ Β’ - Άρθρο 6.) Στην παράγραφο 6.2 προτείνεται να προστεθεί το κριτήριο: IV. Η επιστημονική, τεχνολογική και τεχνική επάρκεια καθώς και η σχετική εμπειρία αυτών που διαγωνίζονται στην διαχείριση και εκμετάλλευση βεβαιωμένων γεωθερμικών πεδίων ή/και ανάλογων έργων (ηλεκτροπαραγωγή αλλά και χρήση της θερμικής ενέργειας σε εφαρμογές όπως π.χ. τηλεθέρμανση, θέρμανση θερμοκηπίων, βιομηχανικές χρήσεις κλπ). Θα πρέπει να αλλάξει και ο Πίνακας 1 της παραγράφου 8.9 με τους συντελεστές βαρύτητας των κριτηρίων αξιολόγησης ως εξής: Κριτήρια Συντελεστές βαρύτητας 1. Ύψος δαπανών έρευνας 20 % 2. Είδος ερευνών 15 % 3. Χρονοδιάγραμμα εξέλιξης ερευνών και κατανομή αντίστοιχων δαπανών 10 % 4. Οικονομική δυνατότητα προσφέροντος 15 % 5. Εμπειρία προσφέροντος 15 % 6. Επιστημονική και τεχνολογική επάρκεια 15 % 7. Δυνατότητα αξιοποίησης προκύπτοντος γεωθερμικού δυναμικού 10 % Στην παράγραφο 4.2 να προστεθούν: 4.2.7. Στοιχεία σχετικά με την επιστημονική, τεχνολογική και τεχνική επάρκεια των διαγωνιζόμενων ή συνεργατών τους σε έργα αξιοποίησης γεωθερμικού δυναμικού ή ανάλογα έργα (π.χ. συμμετοχή στην εταιρεία εξειδικευμένου επιστήμονα ή σύμβαση συνεργασίας με εξειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό). 4.2.8. Στοιχεία σχετικά με την εμπειρία των ιδίων ή συνεργατών τους στην υλοποίηση έργων αξιοποίησης γεωθερμικού δυναμικού ή ανάλογων έργων (π.χ. κατάλογος συναφών έργων ή πρότερων επενδύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί, σύμβαση συνεργασίας με εξειδικευμένα ιδρύματα ή εταιρείες συνοδευόμενη από κατάλογο συναφών έργων που έχουν πραγματοποιήσει, και λοιπά στοιχεία). 3. Ατυχής πραγματικότητα στην αδειοδοτική διαδικασία της χώρας είναι καθυστερήσεις αδικαιολόγητες και συχνά μη συμμορφούμενες στο Νόμο για την έκδοση διοικητικών αδειών και εγκρίσεων από τις αρμόδιες Αρχές. Το παρόν κείμενο προβλέπει μονάχα τη μη έκπτωση του μισθωτή σε καθυστέρηση ή διακοπή των εργασιών διαχείρισης και όχι τη δυνατότητα παράτασης της έρευνας. Αυτό μπορεί να αντιμετωπισθεί προσθέτοντας είτε στο (ΜΕΡΟΣ Γ’ - Άρθρο 1, παράγραφο 1.3, εδάφιο IV) είτε στο (ΜΕΡΟΣ Γ’ – Άρθρο 1, παράγραφο 1.5, εδάφιο IV) την περίπτωση παράτασης του δικαιώματος έρευνας για λόγους που οφείλονται σε πράξεις ή παραλείψεις των αρμόδιων υπηρεσιών ή σε άλλους αντικειμενικούς λόγους που δεν αφορούν τον πλειοδότη.