• Σχόλιο του χρήστη 'Αγιαννιτόπουλος Αλέξιος' | 27 Οκτωβρίου 2010, 23:59

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΑΡΘΡΟ 9 ΄΄ Ειδικές Ρυθμίσεις για τη θήρα ΄΄ 2. Με απόφαση του Υπουργού ΠΕΚΑ, είναι δυνατόν για ορισμένα θηρεύσιμα είδη, να καθορίζεται αργότερα η έναρξη ή/και νωρίτερα η λήξη της κυνηγετικής περιόδου. Η απόφαση αυτή θα πρέπει να βασίζεται σε πρόσφατα επιστημονικά και τεχνικά δεδομένα που προσιδιάζουν σε κάθε ειδική περίπτωση και αποδεικνύουν ότι τυχόν κλιμάκωση των ημερομηνιών λήξης της θήρας δεν εμποδίζει την πλήρη προστασία των ειδών χαρακτηρισμού που ενδέχεται να επηρεάζει η ανωτέρω κλιμάκωση. Η ημερομηνία έναρξης και λήξης της θήρας των αποδημητικών πτηνών και των υδροβίων θηραμάτων καθορίζεται βάσει μεθόδου η οποία εγγυάται την πλήρη προστασία των ειδών αυτών ενόσω διαρκεί η μετανάστευσή τους και η περίοδος φωλεοποιήσεως. Η μέθοδος αυτή πρέπει να αποσκοπεί στην προστασία όλων των πτηνών ενός είδους και όχι μόνο σε προστασία ενός ορισμένου ποσοστού τους. Απάντηση: Ο υπουργός πρέπει να λαμβάνει μέτρα σε περίπτωση που απειλούνται τα θηρεύσιμα είδη όταν και όποτε οι συνθήκες το επιβάλουν ( καιρός, μεταναστευτικό ρεύμα, ποσότητα θηρεύσιμων ειδών). Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη επιστημονικά στοιχεία από φορείς που συνεργάζονται με τους κυνηγετικούς συλλόγους και την ΚΣΕ όπως, το πρόγραμμα Άρτεμις από την επιστημονική Ομάδα προγράμματος ΄΄ Άρτεμις ΄΄, από μελέτες με γεωγραφικό ευρωπαϊκό χαρακτήρα ώστε να ξέρουμε την ακριβή ποσότητα των θηρεύσιμων ειδών που έρχονται από την Ευρώπη. Εδώ διερωτώμαι γιατί το υπουργείο δεν έχει ιδρύσει μια παρόμοια επιστημονική ομάδα όπου θα καταγράφει τον πληθυσμό των ειδών, το πρόβλημα και την λύση του;!! Επιθυμώ σε κάθε περίπτωση η οποιαδήποτε απόφαση αν κριθεί αναγκαία, να παρθεί μετά από διάλογο με το ανώτατο όργανο των κυνηγών την ΚΣΕ. Η κάθε ειδική ρύθμιση θα πρέπει να αναρτιέται στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ με τις σχετικές μελέτες ώστε η ειδική ρύθμιση να προσδίδει διαφάνεια και πειθώ!! Και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μοναδικοί άνθρωποι που βλέπουν τις μετακινήσεις, τις τάσεις αυξομείωσης του πληθυσμού των θηρεύσιμων ειδών, τις συνήθειες αυτών αλλά και πότε έρχονται στην Ελλάδα είναι οι κυνηγοί και μόνο. 4. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης και ειδικότερα από την περίοδο θήρας 2011-2012 και εντεύθεν απαγορεύεται: β) η θήρα του είδους πετροπέρδικα (Alectoris graeca) στις ΖΕΠ, που περιλαμβάνεται στα είδη χαρακτηρισμού, για περίοδο τριών (3) ετών, χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα καταρτιστεί ειδικό «Σχέδιο Διαχείρισης» του συγκεκριμένου είδους. Απάντηση: α. Η ποσοστιαία κατανομή των κυνηγετικών εξορμήσεων στις κυνηγετικούς περιόδους 1995 έως 2009 για το κυνήγι της πετροπέρδικας ήταν μόλις 4,5 % σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ‘’Άρτεμις’’. Αυτό δηλώνει ξεκάθαρα ότι το κυνήγι της πετροπέρδικας είναι δύσκολο και λίγοι κυνηγοί το εξασκούν . Απαιτεί δε πολύ καλή φυσική κατάσταση διότι το θήραμα αυτό συναντιέται σε κακοτράχαλα εδάφη με πέτρες. Η ΚΣΕ έλαβε υπόψη τις μελέτες του ‘’ Άρτεμις ΄΄ και συνέστησε στο υπουργείο την μετατόπιση της κυνηγετικής περιόδου από 15/9 με 30/11 σε 1/10 με 15/12 ώστε να ανακάμψει ο πληθυσμός της από το 2007 και έπειτα. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά αφού μέσα στα 3 χρόνια είδαμε αύξηση του πληθυσμού κατά 13%. Έτσι φαίνεται περίεργο πως προέκυψε η ρύθμιση αυτή. Επίσης αξιοπρόσεχτο είναι ότι δεν υπάρχει καμία επιστημονική μελέτη από ΜΚΟ όπου να τεκμηριώνει την απαγόρευση της πετροπέρδικας για 3 χρόνια. (γ) η θήρα πτηνών από πάσης φύσεως υπερυψωμένες ή μη εγκαταστάσεις κατασκευασμένες από επεξεργασμένα δομικά υλικά. Απάντηση: Συμφωνώ ότι η οποιαδήποτε εγκατάσταση από επεξεργασμένα υλικά είναι ενάντια σε αυτό που αποκαλώ εγώ ‘’Ελεύθερο κυνήγι’’. (δ) η χωροθέτηση εντός ΖΕΠ περιοχών εκγύμνασης κυνηγετικών σκυλιών καθώς και η διεξαγωγή πάσης φύσεως αγώνων κυνηγετικών σκυλιών. Απάντηση: Η προστασία και η ασφάλεια των ΖΕΠ γίνονται από ανθρώπους που εκγυμνάζουν σκύλους και λαμβάνουν μέρος σε αγώνες, διότι μόνο αυτοί είναι εκεί. Η απαγόρευση αυτή θα φέρει την απογύμνωση του προστατευτικού μανδύα που υπάρχει και έτσι ανενόχλητα κάποιοι επιτήδειοι θα δράσουν. Το ΥΠΕΚΑ θα πρέπει να λάβει γνώση την αντίδραση των κυνηγών με χιλιάδες αποδέκτες ώστε να γίνει σαφές, ότι το μήνυμα το εκλάβαμε και πρέπει να πράξουμε τα ανάλογα. Πρέπει να καταλάβουν μερικοί ότι η ασφάλεια της γης στο βουνό, στον κάμπο, στην χαράδρα πραγματοποιείται από ανθρώπους που πατάνε αυτήν την γη…..και αυτοί είναι μόνο οι κυνηγοί….με βαθύ αίσθημα ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον. Εμείς το πρωί συναντάμε την Ανατολή εμείς το απόγευμα ατενίζουμε την Δύση. Η αγανάκτηση μας είναι ολοφάνερη και λυσσαλέα διότι αμφιβάλλω αν τα κέντρα εξουσίας έχουν δει ποτέ ασπρομέτωπη χήνα, ή πετροπέρδικα. Η απαγόρευση όπως σιγά σιγά πάει να φέρει το υπουργείο εξολοκλήρου στο κυνήγι, θα σημαίνει και άλλο ένα πλήγμα σε μια μεγάλη μάζα του Ελληνικού πληθυσμού. Το κυνήγι για εμάς δεν είναι χόμπι αλλά μια δραστηριότητα με πολλαπλούς στόχους και σκοπούς. 1. Επιδρά πάνω στην ψυχολογία μας με θετική κατάληξη, αφού η φύση είναι κατασταλτικός παράγοντας στο στρες και την ρουτίνα της πόλης. 2. Τουλάχιστον το 1/3 του μήνα είμαστε κοντά στην φύση. 3.Το κυνήγι επιδρά θετικά στην οικονομία της χώρας με ετήσιο απολογισμό τουλάχιστον 29.000.000 ευρώ στον κουμπαρά του προϋπολογισμού σε έναν μήνα τον Αύγουστο. 4. Απασχολούνται περίπου 220 μόνιμα θηροφύλακες και 120 εποχιακοί. 5. Ο ετήσιος τζίρος από τα παρελκόμενα στο κυνήγι ανέρχονται περίπου 2.000.000.000 ευρώ κάθε χρόνο. 6. Εκατοντάδες επιχειρήσεις με χιλιάδες υπαλλήλους συντηρούνται από τους κυνηγούς. Ερώτηση προς το υπουργείο: Πάνω σε ποια ή ποιες μελέτες στηρίχτηκε η σύνταξη του άρθρου 9 τόσο για την ασπρομέτωπη χήνα όσο και για την πετροπέρδικα; Η διαφάνεια της νομοθετικής εξουσίας πάντα μα πάντα πρέπει να συμβαδίζει και με ακλόνητα στοιχεία. Δεν στοιχίζει τίποτα στο ΥΠΕΚΑ να αναρτήσει ένα link με τις μελέτες που υπάρχουν και έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην σύνταξη αυτού του άρθρου. Αν δεν υπάρχει link εύλογα γεννιέται το ερώτημα της διαπλοκής και των συμφερόντων, ή μήπως κάνω λάθος;