• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργία Μελανίτου' | 4 Νοεμβρίου 2010, 13:13

    Πιστεύω ότι η επιτροπή ΟΕΖΕΠ (όπως προτείνεται από το Σχέδιο ΚΥΑ) περιττή. Επίσης: α) Η παροχή γνώμης προς την «Επιτροπή Φύση 2000», για τον καθορισμό των ορίων των υφιστάμενων και μελλοντικών ΖΕΠ Γιατί δεν το είπαν εξ αρχής στους πολίτες (το ΥΠΕΚΑ και οι ειδικοί ορνιθολόγοι με τους οποίους συνεργάστηκε) ότι στόχος των ΚΥΑ για τις ΖΕΠ είναι η καθιέρωση μιας «βιομηχανίας προτάσεων και μελετών» ώστε, στο διηνεκές να μπορούν να υποδεικνύουν: - και νέες περιοχές ως προτεινόμενες ΖΕΠ - να καθορίζουν πρόσθετες - αυθαίρετες επεκτάσεις ορίων των υφιστάμενων ΖΕΠ; β) Η υποβολή στην «Επιτροπή Φύση 2000», στοιχείων και η διατύπωση απόψεων για τα πληθυσμιακά δεδομένα που αφορούν τα είδη χαρακτηρισμού των ΖΕΠ και η αντίστοιχη αναπροσαρμογή των πληθυσμιακών ορίων με βάση τα οποία καθορίζονται τα είδη χαρακτηρισμού. Δεν έχω ακόμα πεισθεί ότι τα προηγούμενα χρόνια η «Επιτροπή Φύση 2000» είχε εκπληρώσει τους σκοπούς ίδρυσής της. Δεν ξέρω κατά πόσο το νέο Δ.Σ. θα λειτουργήσει με διαφάνεια, αποτελεσματικότητα κλπ. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνιέται ότι και για τη λειτουργία της Επιτροπής Φύση 2000 χρειάζεται διαφάνεια ενεργειών, αποφάσεων, ανάθεσης προγραμμάτων κλπ. Αναφορικά με τα πληθυσμιακά δεδομένα ειδών, τα είδη χαρακτηρισμού, τα πληθυσμιακά τους όρια κλπ, θεωρώ αδιανόητο να συνεχίσουν να καταδεικνύονται σε διοικητικές επιτροπές με τον τρόπο που γινόταν μέχρι σήμερα. Ο έλεγχος των δεδομένων αυτών πριν προωθηθούν για ανάρτηση σε διάφορες βάσεις δεδομένων πρέπει να ελέγχονται από Εθνική ανεξάρτητη επιστημονική επιτροπή. γ) Η υποβολή στην «Επιτροπή Φύση 2000», αναφορών για την περιοδική αναπροσαρμογή των Επιθυμητών Τιμών Αναφοράς ως προς την Ικανοποιητική Κατάσταση Διατήρησης των ειδών χαρακτηρισμού των ΖΕΠ σε εθνικό, και τοπικό επίπεδο, καθώς και για την αποτελεσματικότητα των λαμβανόμενων μέτρων διατήρησης, μέσω της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων του εθνικού προγράμματος παρακολούθησης. Δηλαδή, με λίγα λόγια αυτές οι τιμές θα αναπροσαρμόζονται (κατ’ εκτίμηση των ορνιθολόγων και μόνο); Η Οδηγία 79/409/ΕΟΚ καθορίζει τα είδη, τις προδιαγραφές αλλά και τους βασικούς κανόνες διαχείρισης που απαιτούνται εντός των ΖΕΠ σε κάθε περίπτωση. Τι ακριβώς προτείνεται εδώ; Μήπως, ότι αν οι προσταγές της ίδιας της περιβόητης ΟΔΗΓΙΑΣ δεν βολεύουν τους «ορνιθο-διαχειριστές» θα τους δίνεται (με την παρούσα εξουσιοδότηση από την ΚΥΑ) η ευχέρεια να δημιουργήσουν "άλλους πιο ευέλικτους" κανόνες; Γιατί το ΥΠΕΚΑ επιδιώκει τη δημιουργία μιας επικίνδυνης κατάστασης κατά την οποία, κάποιοι μελετητές και μόνο θα έχουν το ελεύθερο να υποδεικνύουν συνεχώς νέα μέτρα, τα οποία θα μπορούν και να αιτιολογούν με διάφορες ανεξέλεγκτες μετρήσεις – καταγραφές ειδών και πληθυσμών; Άραγε, με τέτοιας μορφής δεδομένα θα νομιμοποιούνται να προτείνουν οι ίδιοι οι μελετητές και πρόσθετα μέτρα διαχείρισης / περιορισμού δραστηριοτήτων σε όποια περιοχή ΖΕΠ θέλουν; Και μετά, θα δικαιούνται να εμπλέκονται έμμεσα ή άμεσα και στη διαχείριση των εν λόγω περιοχών;