• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α ΡΟΥΣΣΟΣ' | 3 Απριλίου 2011, 17:10

    Να προστεθεί παράγραφος 3: "3.Νησιωτικό ισοδύναμο της ανάκτησης αποβλήτων. Σε εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της Νησιωτικότητας και με στόχο την άρση των ενδοπεριφερειακών και διαπεριφερειακών ανισοτήτων που οφείλονται στα μειονεκτήματα της γεωγραφικής και συγκοινωνιακής ασυνέχειας στην παραγωγική , διοικητική και κοινωνική τους σχέση με τα τοπικά , περιφερειακά και εθνικά διοικητικά και αναπτυξιακά κέντρα , όπως αυτά ορίζονται από το κάθε φορά ισχύον Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο , οι προβλέψεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται στα νησιά της Χώρας μετά από νομοθετική ή μη νομοθετική εξειδίκευση τους ανά νησιώτικό Δήμο , με πρωτοβουλία του ΥΠΕΚΑ και αφού προηγηθεί η έκφραση γνώμης από τον οικείο Δήμο , με γνωμοδοτική απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου. Σε περίπτωση που για ένα νησιωτικό Δήμο δεν έχει τεθεί σε ισχύ η ανωτέρω εξειδίκευση μέχρι 31/12/2012 , τότε χωρίς άλλη αναβολή τίθενται σε ισχύ και για τους παραγωγούς ή τους κατόχους ή τους φορείς διαχείρισης των αποβλήτων αυτού του Δήμου, οι ανωτέρω προβλέψεις του παρόντος άρθρου όπως κάθε φορά θα ισχύουν για όλη την χώρα. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να γίνει σε μεταγενέστερο χρόνο η προβλεπόμενη από την παρούσα παράγραφο εξειδίκευση και να εφαρμοστεί μόλις αυτή τεθεί σε ισχύ" ΣΚΕΠΤΙΚΟ ——– Η μη ύπαρξη εξειδικευμένης πολιτικής για τα νησιά κατά την εφαρμογή των προβλέψεων του συγκεκριμένου άρθρου θα προκαλέσει αυτόματη μειονεξία του παραγωγού ή του κατόχου ή του φορέα διαχείρισης των αποβλήτων των νησιών της χώρας , σε σχέση με τους ομολόγους τους της ηπειρωτικής χώρας και ευρύτερα του ευρωπαίους ηπειρωτικούς ομολόγους τους. Ειδικότερα η γεωμορφολογική πολυμορφία της Ελλάδας όπως αυτή κορυφώνεται στην περίπτωση των νησιών απαιτεί εξειδικευμένη πολιτική και για αυτό θέμα με στόχο την αποτελεσματικότητα και αποφυγή δημιουργίας ανισοτήτων. Δεν προτείνουμε την έκφραση γνώμης για το θέμα αυτό από την Περιφέρεια γιατί απλά μετά τον Καλλικράτη κάθε Δήμος εκφράζει απολύτως την τοπική κοινωνία ενός ή περισσότερων νησιών και δεν υπάρχουν πλέον ενδονησιωτικές διαφορές μεταξύ Δήμων όπως συνέβαινε πριν τον Καλλικράτη. Η προτεινόμενη προθεσμία έως 31/12/12 είναι αναγκαία και ικανή ώστε 1.Να υπάρξει το απαιτούμενο χρονικό διάστημα διαβούλευσης του ΥΠΕΚΑ με τους νησιωτικούς Δήμους 2.Να μην υπάρξει εφησυχασμός των νησιωτικών Δήμων και των τοπικών κοινωνιών και να γνωρίζουν ότι υποχρεούνται εντός της τρέχουσας δημοτικής περιόδου οφείλουν να εναρμονιστούν με το παρόν άρθρο. Μια κοντινότερη ημερομηνία δεν θα είχα αποτέλεσμα δεδομένου του μεγάλου φόρτου προσαρμογής των Δήμων στις Καλλικρατικές απαιτήσεις σε όλο αυτό το διάστημα Μια προθεσμία περισσότερο ευρύχωρη θα μετέθετε την λήψη απόφασης εντός του 2ου μισού της παρούσας δημοτικής περιόδου και σαφώς θα επηρεαζόταν αρνητικά από την έναρξη του αντίστοιχου προεκλογικού κλίματος και ψυχολογίας στον κάθε Δήμο. Μια προθεσμία μετά την 31/12/12 απλώς θα προκαλούσε εφησυχασμό και αναβλητικότητα κάτι που προφανώς θα πρέπει να το αποφύγουμε.