• Ο νεωτερισμός να ενταχθούν όλα τα είδη αποβλήτων στο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΕΣΔΑ), στα Ειδικά Εθνικά Σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΕΣΔΑ) και στα Περιφερειακά Σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) φαίνεται να εισάγεται με καλοπροαίρετες προθέσεις. Όμως η έως τώρα εμπειρία από τους υφισταμένους ΠΕΣΔΑ δείχνει ότι είναι αναποτελεσματικοί και λειτουργούν επί το πλείστον ως εργαλείο αποκλεισμού συγχρόνων τεχνολογιών επεξεργασίας μη επικίνδυνων στερεών αποβλήτων. Είναι γεγονός, ότι σε πολλές περιφέρειες της χώρας επειδή δεν υπήρχε πρόβλεψη στον ΠΕΣΔΑ για συγκεκριμένες τεχνολογίες επεξεργασίας αποβλήτων, μπαίνουν φραγμοί που εμμέσως τις αποκλείουν. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όταν έργα προχωρούν να χωροθετηθούν και να αδειοδοτηθούν, να υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα χωροθέτησης ή έκδοσης απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), όταν η προτεινόμενη τεχνολογία δεν αναφέρεται ρητά στον ΠΕΣΔΑ της περιφέρειας (π.χ. καύση με παραγωγή ενέργειας). Επομένως ο (ΕΣΔΑ), όλα τα (ΕΕΣΔΑ) καθώς και σε όλα τα (ΠΕΣΔΑ) της χώρας δεν πρέπει να αποκλείουν καμία τεχνολογία ανάκτησης, ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης και τελικής διάθεσης επικίνδυνων και μη αποβλήτων. Ο τρόπος που μπορεί να εφαρμοστεί η πρόταση μας είναι απλός. Πρώτα ο ΕΣΔΑ πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις δόκιμες τεχνολογίες διαχείρισης αποβλήτων και αν κάποια περιφέρεια στον ΠΕΣΔΑ αποκλείσει κάποια τεχνολογία, να γίνεται μόνο αν υπάρχει τεκμηριωμένη τεχνικοοικονομική – περιβαλλοντική αιτιολογία κατά περίπτωση.