• Σχόλιο του χρήστη 'Κατερίνα Η.' | 5 Ιουνίου 2011, 00:34

    Όλα τα θέματα διάρθρωσης (άρθρο 40) και στελέχωσης της Γραμματείας (άρθρο 41) παραπέμπονται στον Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας και Διαχείρισης της ΡΑΕ, ο οποίος αποτελεί απόφαση της ΡΑΕ. Συνεπώς δίνεται λευκή επιταγή στην εκάστοτε διοίκηση της ΡΑΕ, χωρίς να λογοδοτεί σε κανέναν, να τροποποιεί τη δομή και στελέχωση της Γραμματείας. Δεδομένου ότι ως σήμερα ο Κανονισμός αυτός αποτελούσε Προεδρικό Διάταγμα, υπήρχε εξασφάλιση των πολιτών και συναλλασσομένων με τη ΡΑΕ ότι ο τρόπος οργάνωσης και η στελέχωση της Γραμματείας της ΡΑΕ δεν θα επηρεάζεται από μεταβολές στη διορισμένη από την Κυβέρνηση διοίκηση της ΡΑΕ, και ότι το προσωπικό της Γραμματείας θα είναι ανεπηρέαστο να εκτελεί τα καθήκοντά του, χωρίς να εξαρτάται η εξέλιξή του από τις διαθέσεις της εκάστοτε διορισμένης ηγεσίας της ΡΑΕ. Δυστυχώς, η παραπομπή σε εσωτερική απόφαση της ΡΑΕ, αλλάζει άρδην αυτά τα δεδομένα, και μετατρέπει το προσωπικό (και άρα και το έργο) της αρχής αυτής σε υποχείριο της εκάστοτε ηγεσία της (και κατ’ επέκταση του εκάστοτε Υπουργού) με προφανείς δυσμενέστατες συνέπειες σε επενδυτές και καταναλωτές. Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να παρασχεθεί ευελιξία στη ΡΑΕ να μεταβάλει την οργάνωσή της ανάλογα με τις συνθήκες που αλλάζουν συνεχώς. Ωστόσο, πρέπει να υπάρχει αιτιολόγηση και λογοδοσία στην κοινωνία για τον τρόπο που η ΡΑΕ διαχειρίζεται τους φόρους που εισπράττει και για τον τρόπο που διοικεί τα του οίκου της, γι’ αυτό βασικά θέματα διαφάνειας και διαδικασιών πρέπει να περιλαμβάνονται στον παρόντα νόμο και όχι να αποτελούν αντικείμενο του Κανονισμού της ΡΑΕ. Τα θέματα αυτά που ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΡΑΕ είναι τα εξής: 1. Τα προσόντα του προσωπικού που στελεχώνουν τις θέσεις (όπως προβλεπόταν και στον προηγούμενο Νόμο 2773) πρέπει να αναφέρονται στον παρόντα νόμο. 2. Διαφανής διαδικασία επιλογής, αξιολόγησης και ορισμού Προϊσταμένων στις διευθύνσεις και τμήματα της ΡΑΕ, με ουσιαστική εμπλοκή του ΑΣΕΠ, προκήρυξη ανοιχτή σε όσους έχουν τα προσόντα να διεκδικήσουν θέση (και εκτός ΡΑΕ), και επιτροπή αξιολόγησης με εχέγγυα ανεξαρτησίας, αξιοπιστίας και αμεροληψίας. 3. Διαφανής διαδικασία επιλογής, πρόσληψης και αξιολόγησης του προσωπικού της Γραμαμτείας της ΡΑΕ (και των δικηγόρων με έμμισθη εντολή), με ουσιαστική εμπλοκή του ΑΣΕΠ. Είναι απαράδεκτο να προβλέπεται η αξιολόγηση ειδικού επιστημονικού προσωπικού από τριμελή επιτροπή εμπειρογνωμόνων, στην οποία μετέχουν «υπάλληλοι που υπηρετούν στη ΡΑΕ με οποιαδήποτε σχέση εργασίας», δηλαδή ακόμα και απόφοιτοι δημοτικού! Επίσης απαράδεκτο είναι να αποτελεί εσωτερική διαδικασία, χωρίς εμπλοκή εξωτερικού αξιολογητή (μη διορισμένου από τη διοίκηση της ΡΑΕ) η επιλογή προσωπικού, και η απομάκρυνση του ΑΣΕΠ από την όλη διαδικασία. Αν η ΡΑΕ είναι πράγματι αμερόληπτη δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από τη διαφάνεια και τη συμμετοχή και άλλων αξιολογητών εκτός ΡΑΕ. 4. Τα κριτήρια επιλογής προσωπικού δεν μπορεί να είναι οποιαδήποτε. Πρέπει να προβλέπονται οι γενικές κατηγορίες και τα κριτήρια, αλλιώς θα πρκύψει βιομηχανία φωτογραφικών προκηρύξεων!! Η ουσιαστική εμπλοκή του ΑΣΕΠ είναι απαραίτητη. Απορώ αν έχει δει ο Υπουργός Εσωτερικών τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου.. 5. Η ένσταση που προβλέπεται στην παράγραφο (4.ε) υποβάλλεται στη ΡΑΕ, δηλαδή στους ίδιους ουσιαστικά που αξιολόγησαν τους υποψηφίους και άρα είναι προδιαγεγραμμένη η απόρριψή της. Να υποβάλλεται στο ΑΣΕΠ η ένσταση και όχι στη ΡΑΕ. 6. Απαράδεκτη η διάταξη περί 20 ημερών προθεσμίας στο ΑΣΕΠ να επικυρώσει τους Πίνακες αλλιώς θεωρούνται επικυρωμένοι. Τόσο επείγουσα είναι η πρόσληψη του προσωπικού της ΡΑΕ που πρέπει να παρεκκλίνει κάθε διαδικασίας; Πρέπει να διαγραφεί οπωσδήποτε. 7. Η διαδικασία της παραγράφου (5) αποτελεί άλλη μία εν λευκώ επιταγή στη διοίκηση της ΡΑΕ να προσλαμβάνει «δικά της παιδιά», με διαδικασία εκτός ΑΣΕΠ και για το διοικητικό προσωπικό με επίκληση προφάσεων. 8. Οι παρεκκλίσεις που προβλέπονται στις μετατάξεις στην παράγραφο (7) είναι επίσης αδικαιολόγητες, δημιουργούν άνιση μεταχείριση και πρέπει να καταργηθούν.