Άρθρο 48 Χορήγηση οικοδομικής άδειας

1. Η υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών και στοιχείων που απαιτούνται για τη χορήγηση οικοδομικών αδειών και εγκρίσεων εργασιών δόμησης, διενεργείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά.

Με την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου της άδειας χορηγείται αυτόματα αριθμός οικοδομικής άδειας. Ο έλεγχος των υποβληθέντων στοιχείων από τις ΥΔΟΜ είναι υποχρεωτικός και διενεργείται σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 49.

2. Από την απευθείας χορήγηση αριθμού οικοδομικής άδειας μετά την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών και στοιχείων, εξαιρούνται οι οικοδομικές άδειες που από ειδικές ισχύουσες διατάξεις προβλέπεται ότι δεν εκδίδονται από τις κατά τόπους ΥΔΟΜ.
Στην περίπτωση αυτή, ο αριθμός οικοδομικής άδειας χορηγείται μετά από έλεγχο των προβλεπομένων υποβληθέντων στοιχείων εντός τριάντα (30) ημερών από την αρμόδια υπηρεσία. Για τις ανωτέρω οικοδομικές άδειες η αρμόδια υπηρεσία δύναται να αποστέλλει εντός πέντε ημερών από την υποβολή του αιτήματος, το τοπογραφικό διάγραμμα στην οικεία ΥΔΟΜ για τη θεώρησή του ως προς τους όρους και περιορισμούς δόμησης, καθώς και τον έλεγχό του ως προς την τήρηση των γενικών και ειδικών διατάξεων. Στην περίπτωση αυτή η προαναφερόμενη προθεσμία των τριάντα (30) ημερών άρχεται από την ημερομηνία παραλαβής του θεωρημένου ή εγκεκριμένου τοπογραφικού διαγράμματος.

  • 9 Οκτωβρίου 2016, 13:43 | ΣΔΑΤΜΚ

    Όπου υπάρχει η αναφορά σε τοπογραφικό διάγραμμα ΟΦΕΙΛΕΙ και ΠΡΕΠΕΙ να εννοείται χωρίς κανένα αστερίσκο ή εξαίρεση το Τοπογραφικό Διάγραμμα που έχει εξαρτηθεί στο Κρατικό Σύστημα Αναφοράς και το περίγραμμα του ορίζεται αποκλειστικά από τις αναλυτικές συντεταγμένες σε ΕΓΣΑ ’87 και έχει συνταχθεί από Αγρονόμο Τοπογράφο Μηχανικό ή Πολιτικό Μηχανικό ή Πολιτικό Υπομηχανικό με τους περιορισμούς της ισχύουσας νομοθεσίας και σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες προδιαγραφές σύνταξης Τοπογραφικών και Κτηματογραφικών Μελετών. Επίσης κάθε αναφορά στο κρατικό σύστημα συντεταγμένων εννοείται για το εκάστοτε επίσημο κρατικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς (σήμερα είναι το ΕΓΣΑ ’87, αύριο πρέπει να είναι ένα πιο σύγχρονο) ή για τα ισχύοντα στους χρόνους σύνταξης του κάθε τοπογραφικού ή μελέτης.

  • 1 Οκτωβρίου 2016, 13:08 | AKHS

    Παλιες αδειες να είναι σε ισχυ όχι νεα με αδεια με νεα σχεδια και εξοδα.>με ένα κοστος νμικρο παραβολο 100 ευρω να μπορει να γινει διορθωση αδειας με υπευθυνη δηλωση μηχανιοκου

  • 22 Σεπτεμβρίου 2016, 19:39 | Σάκης

    Αν πρώτα δεν απλοποιηθεί ο οικοδομικός κανονισμός θα έχουμε δράματα. Η θέση του κτιρίου και ο όγκος είναι στοιχεία αρκετά για την άσκηση πολεοδομικού ελέγχου.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2016, 13:27 | Γιάννης Γκούμας

    Σε σχέση με το σχόλιο του Θωμά:

    Γνωρίζω ότι υπάρχει ανεξάρτητος νόμος που αναφέρει πως, σε περίπτωση που πολίτης έχει ξεκινήσει αλληλογραφία – υπόθεση με την πολιτεία σε μία η περισσότερες υπηρεσίες μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιήσει την νομοθεσία του 1ου πρωτόκολλου σχετικού με την υπόθεσή του ή την τελευταία νομοθεσία, εφόσον είναι ευμενέστερη.

    Δεν γνωρίζω τον αριθμό του ΦΕΚ όμως για να χρησιμοποιούμε. Μήπως το γνωρίζει κάποιος;

  • 14 Σεπτεμβρίου 2016, 07:52 | θωμας

    Στο παρον σχεδιο , και αρθρο 48 δεν προβλεπεται η χορηγηση της άδειας [ εγκριση – αδεια ] για τις αιτησεις που εκκρεμουν στις αρμοδιες υπηρεσιες , ειτε λογω μη ολοκληρωσης του φακελου -εγκρισεις αλλων υπηρεσιών ,, ειτε για υποθεσεις που εκκρεμει εκδοση Αποφασης , απο το ΣΥΠΟΘΑ ,,για παλαλειψη της Υπηρεσιας ,,ειτε στα διοικητικα -αστικα δικαστηρια .. Σημειωτεο ότι ισχυει η διαταξη αφου δεν καταργειται με το παρον σχεδιο ,,ότι σε περιπτωση που μεταβαλλεται το νομικο πλαισιο , ισχυουν οι διαταξεις που ισχυαν κατα την αρχικη υποβολη του φακελου . Αν ΔΕΝ υπαρξει σχετικη ,ΡΗΤΗ,, ρυθμιση ,,στις αρμοδιες υπηρεσιες ΥΔΟΜ ,,θα δημιουργηθει ,ενα μεγαλο ΚΟΜΦΟΥΖΙΟ ,, σε βαρος της κοινωνιας …

  • 11 Σεπτεμβρίου 2016, 01:34 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΥΣΟΥΛΑΚΗΣ

    Ο έλεγχος των ηλεκτρονικά υποβαλλόμενων φακκέλων θα μπορούσε να γίνεται και από ιδιώτες ελεγκτές κατά το πρότυπο των ελεγκτών δόμησης (ηλεκτρονική κλήρωση κλπ). Απεδείχθη στην πράξη ότι ο θεσμός των ελεγκτών δόμησης λειτουργεί άψογα

  • 5 Σεπτεμβρίου 2016, 07:03 | ΥΠΑΡΧΟΣ 1

    ΟΠΟΥ ΒPΙΣKΕΙ KΑΘΕΝΝΑΣ ΧΤΙΖΕΙ KΑΤΑΠΑΤΟΝΤΑΣ KΑΘΕ ΕΝΟΙΑ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ KΑΙ ΕΙΣ ΒΑPΟΣ ΤΩΝ KOPΟΙΔΩΝ KΑΙ ΜΕΤΑ ΕPΧΕΤΑΙ ΤΟ KPΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΖΕΨΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ.ΟΥΔΕΙΣ ΥΠΟΥPΓΙΣKΟΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕPΙΒΑΛΛΟΝ.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 15:03 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Επιτέλους εφαρμόστε το αυτονόητο όπως συμβαίνει σε όλες τις οργανωμένες διοικητικά χώρες.
    Χορήγηση έγκρισης από τις Υ.ΔΟΜ για εκτέλεση οικοδομικών – υδραυλικών – ηλεκτρομηχανολογικών και άλλων εργασιών (κτιριακός όγκος – διαμορφώσεις και εγκαταστάσεις) του υπό ανέγερση κτιρίου μόνο με έλεγχο τοπογραφικού διαγράμματος – όρων δόμησης της περιοχής και δημιουργία του φακέλου για την χορήγηση της άδειας δόμησης στο τέλος του έργου με as built σχέδια.
    Εννοείται ότι στις διάφορες κατασκευαστικές φάσεις του έργου θα γίνεται έλεγχος από ελεγκτές δόμησης με βάση τις μελέτες που θα έχουν συντάξει και υπογράψει με την σφραγίδα τους οι μελετητές μηχανικοί.
    Οι Υ.ΔΟΜ ως διοικητικές μονάδες της Διοίκησης με την ευρύτερη έννοια είναι ίσως από τις ελάχιστες υπηρεσίες που χορηγούν διοικητικές πράξεις με βάση προβλέψεις (μελέτες) και όχι με βάση υλοποιημένη – πραγματοποιημένη κατάσταση.
    Τέλος σκεφτείτε κύριοι που νομοθετείτε ότι μιλάμε για κτίρια δηλαδή όγκους στον χώρο, που τους αντιμετωπίζετε σαν επιφάνειες κυρίως.
    Η αυθαίρετη δόμηση δεν πρόκειται να θεραπευτεί ποτέ όσο η νομοθετική προσέγγιση στην δόμηση εξακολουθεί να γίνεται με λογική αυστηρών περιοριστικών όρων και χιλιάδων λεπτομερειών που αφορούν την κατασκευή κτιρίων (ΝΟΚ και άλλων κανονισμών) ενώ το »άπλωμα της σκέψης» σε έναν εγκεκριμένο όγκο (όχι ιδεατό στερεό – δεν υπάρχουν ιδεατές καταστάσεις) εντός του οποίου επιτρέπονται σχεδόν τα πάντα και κατόπιν εγκρίσεων) θα έλυνε σίγουρα πολλά θέματα διοικητικά – πολεοδομικά και αυθαίρετης δόμησης.
    Είναι σίγουρο ότι όσο περισσότεροι περιορισμοί υπάρχουν τόσο μεγαλύτερη σε σχέση με τους περιορισμούς θα είναι η αυθαιρεσία.