• Η μικρή κατασκευαστική εταιρεία μου (www.bosa.gr)μέσα από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες κατόρθωσε να εξαγάγει το 2009 περί τα 10 containers υλικών υψηλής τεχνολογίας στη Σιγκαπούρη.(Μια δύσκολη , απαιτητική αγορά μιας χώρας, που κατατάσσεται πρώτη διεθνώς σε παραγωγικότητα). Απ΄την εμπειρία μου αυτή έχω να παρατηρήσω τα εξής: Στα 1000 περίπου containers στο Τελωνείο Πειραιά τα 992 αφορούσαν σε εισαγωγές και μόνο 8 σε εξαγωγές!!! Στο αεροδρόμιο της Αθήνας και στα Τerminals Cargo των διαφόρων Εταιριών, για κάθε 15 πύλες εμπορευμάτων, οι 14 είναι εισαγωγής και μία μόνο εξαγωγής, που μονίμως παραμένει χωρίς πελατεία. Για να γίνει κάποιος εισαγωγέας στην Ελλάδα αρκεί μια απλή αίτηση. Για να γίνει εξαγωγέας απαιτείται σειρά από ηλίθια δικαιολογητικά, μεταξύ των οποίων και απόσπασμα ποινικού μητρώου!! Από τα παραπάνω προκύπτει, ότι τα ανακοινωθέντα μέτρα του φορολογικού νομοσχεδίου ανακυκλώνουν απλώς μια μεταπρατική οικονομία που οδηγεί μαθηματικά σε πτώχευση. Γιατί καλό είναι να φορολογήσουμε με ΦΠΑ 19% τους κάθε λογής μεταπράτες, αλλά κανείς δεν υπολογίζει που θα βρεθεί το αντίτιμο εισαγωγής του κάθε "container".Προφανώς από δανεισμό!! Συμπέρασμα, η παραγωγική δραστηριότητα, ή άλλως πραγματική οικονομία είναι τελείως διαφορετική απ΄την εμπορική/εισαγωγική δραστηριότητα. Για το πως υποστηρίζεται η πρώτη, δεν έχει κανείς παρα να επισκεφθεί τα sites των Τούρκων, Σκοπιανών κτλ όπου περιληπτικά προτείνουν σ΄αυτούς που θα εγκαταστήσουν παραγωγικές μονάδες α) φορολογική ασυλία για 10 χρόνια β) φορολογία μέχρι 10% στη συνέχεια γ) ίδρυση με απλή αίτηση κλπ. Και μια τελευταία ερώτηση:Σ΄ολόκληρο το Αιγαίο πόσες εξαγωγικές μονάδες υπάρχουν; Μια ή δύο;Στην απέναντι Μικρασιατική ακτή υπάρχουν εκατοντάδες.