• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλαος Ζάρας' | 4 Ιανουαρίου 2010, 16:15

    Το σχόλιό μου έχει να κάνει με τα τεκμήρια των αυτοκινήτων. Συμφωνώ απόλυτα ότι με κάποιο τρόπο πρέπει να βρεθούν οι φοροφυγάδες, αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει χωρίς να πληγούν πάλι οι μισθωτοί (οι οποίοι είναι οι μόνοι που εκ των πραγμάτων δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα). Και μπορουν να πληγούν γιατί τα τεκμήρια διαβίωσης για τα αυτοκίνητα (έτσι όπως έχει προταθεί να γίνουν) είναι υπέρογκα και εξωπραγματικά. Ένας μισθωτός ο οποίος αποφάσισε (με τις ευκολύνσεις της κυβέρνησης - απόσυρση, απαλλαγή από τέλη ταξινόμησης) και με οικονομίες μιας ζωής, να αγοράσει ένα καλό και ασφαλές αυτοκίνητο για την οικογένειά του, θα κληθεί να φορολογηθεί με βάση τα υπέρογκα ποσά των τεκμηρίων διαβίωσης. Συμφωνώ να πρέπει να αποδείξει που βρήκε τα χρήματα για την αγορά του (τεκμήριο αγοράς), αλλά η συντήρηση κανενός τύπου αυτοκινήτου δεν μπορεί να απαιτεί ποσά της τάξεως των 60000-100000€. Γιατί υπάρχουν αυτοκίνητα με κινητηρες άνω των 2500 κυβ. που προσφέρουν κάποια μεγαλύτερη ασφάλεια σε οικογένειες για κίνηση στους ελληνικούς δρόμους, τα οποία μπορούν να αποκτηθούν με 20-30 χιλ ευρώ (με αποπληρωμή έως και σε 10 έτη) και η συντήρησή και χρήση τους δεν ξεπερνά τα 3000€. Γιατί λοιπόν ο μισθωτός να μην έχει πια το δικαίωμα σε ένα ασφαλές αυτοκίνητο για την οικογένειά του αλλά αυτό να παραμένει δικαίωμα αυτών που φοροδιαφεύγουν. ΝΑΙ στο τεκμήριο αγοράς (για όλα τα αυτοκίνητα - όχι μόνο για αυτά με εργοστασιακή τιμή άνω των 50000€ όπως ήταν παλαιότερα), αλλά ΟΧΙ στα "τρελά" νούμερα των τεκμηρίων διαβίωσης των αυτοκινήτων. Αυτή η ρύθμιση θα οδηγήσει στην περαιτέρω κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας (που άρχισε με τα υπέρογκα ποσά των τελών κυκλοφορίας) με αποτέλεσμα την μείωση των εσόδων του κράτους από φόρους καυσίμων, ασφαλειών, τέλη κυκλοφορίας κλπ, καταστροφή στις εταιρείες πώλησης αυτοκινήτων (με ανάλογες απολύσεις προσωπικού κλπ).