• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Κ.' | 7 Ιανουαρίου 2010, 11:54

    Από τις συζητήσεις μου, λόγω της φύσης της εργασίας μου, τα τελευταία είκοσι χρόνια με εκατοντάδες φορολογούμενους και την ανάγνωση των σχολίων της διαβούλευσης καταλήγω στα εξής συμπεράσματα : Όλα τα προηγούμενα χρόνια δημιουργήθηκε νόμιμα σημαντικός πλούτος από πηγές που το κράτος δεν είχε την πρόνοια να φορολογήσει ή τις φορολογούσε ανεπαρκώς. Υπεραξίες χρηματιστηρίου (μέχρι σήμερα δεν φορολογούνται), τόκοι ομολόγων και καταθέσεων σε χρονιές που τα επιτόκια ήταν υψηλά (φορολογούνται αυτοτελώς ), αμοιβές Δ.Σ. (φορολογούνται αυτοτελώς), μερίσματα εισηγμένων και μη εταιρειών (φορολογούνταν στο όνομα της εταιρείας) κλπ. Ταυτόχρονα υπήρχε και πλούτος που δημιουργήθηκε με καθιερωμένες πρακτικές. Ποιος δεν γνωρίζει κάποιον από το συγγενικό η φιλικό του περιβάλλον που έχει πουλήσει ακίνητο εμφανίζοντας ως τίμημα την αντικειμενική αξία αντί της πραγματικής ; Ποιος δεν γνωρίζει ότι αρκετοί Έλληνες έχουν λάβει χρηματικά ποσά από γονείς ή συγγενείς χωρίς απεικόνιση στις φορολογικές δηλώσεις. Ακόμα κι αν ήθελε η κυβέρνηση ξαφνικά να εισπράξει αναδρομικά (λόγω πανικού) φόρους σκαλίζοντας περιπτώσεις από το παρελθόν που αφορούν τις παραπάνω καθιερωμένες πρακτικές, ποιος προστατεύει τον φορολογούμενο που νόμιμα απέκτησε αμοιβές στο παρελθόν (ίσως προ 20ετίας) από αφορολόγητα έσοδα και δεν έχει στοιχεία να το αποδείξει ; Ποιος πιστεύει ότι σε ένα κράτος που πιέζεται τόσο πολύ να βρει έσοδα ο φορολογικός ελεγκτής δεν θα προσπαθήσει να φουσκώσει την φορολογητέα ύλη του προνοητικού φορολογούμενου που φρόντισε νόμιμα να αποταμιεύσει για δύσκολες εποχές ; Ιδιαίτερα οι αποταμιευτές που λόγω της οικονομικής κρίσης έχουν πλέον ελάχιστα εισοδήματα από την εργασία ή το επάγγελμά τους θα γίνουν φαίνεται τώρα ο εύκολος στόχος του άπληστου κράτους για να θρέψει τους δημοσίους υπαλλήλους. Εφόσον τα στοιχεία καταθέσεων φυσικών προσώπων θα υπάρχουν στις Δ.Ο.Υ., μπορούν εύκολα να αποτελέσουν στόχο ασφαλιστικών μέτρων για οποιοδήποτε κακοπροαίρετο επιλέξει να κάνει αγωγή για αστήριχτους λόγους (για να μη μιλήσουμε και για ακραίες περιπτώσεις εκβιαστών). Οι καταθέσεις διαφέρουν από τα ακίνητα. Δημιουργούν αρπακτική διάθεση στον οποιοδήποτε τρίτον. Αυτό φαίνεται και από τα μέχρι τώρα σχόλια των συμπατριωτών μου σ’ αυτή την διαδικασία της διαβούλευσης. Όσοι δεν έχουν καταθέσεις, ίσως και από φθόνο, επιθετικά ζητούν καταγραφή, ελέγχους ή φορολόγηση. Δεν τους αρκεί το μέτρο της ενιαίας φορολόγησης εισοδημάτων (που ουσιαστικά σημαίνει ότι η υπαγωγή των τόκων μπορεί να φορολογείτε π.χ. 40 %). Ορέγονται και το κεφάλαιο. Τα σχόλια στη διαβούλευση δικαιώνουν όλους εκείνους που έστειλαν τα χρήματα στο εξωτερικό αφού συνήθως οι πολιτικοί όταν αποφασίζουν μέτρα, επιλέγουν να ευχαριστήσουν την πελατεία ή την πλειοψηφία. Σαν να αποφασίζουν δημοκρατικά 7 λύκοι (πολίτες χωρίς καταθέσεις) και τρία πρόβατα (πολίτες με καταθέσεις) τι πρέπει να φάνε για γεύμα. Μεγάλος αριθμός σχολίων προέρχεται από ανθρώπους άσχετους με τη φορολογία και το φορολογικό μας σύστημα ίσως και από αρκετούς φοροφαγάδες (τρέφονται με φόρους) Δημοσίους Υπαλλήλους. Επομένως η ευλογία της διαβούλευσης μπορεί να μετατραπεί σε κατάρα αν εκείνοι που θα καταλήξουν στα μέτρα (και τους οποίους αδιαφανώς δεν γνωρίζουμε ενώ θα έπρεπε να παρατίθενται τα ονόματα και τα βιογραφικά τους) χρησιμοποιήσουν τα σχόλια άσχετων διαβουλευόμενων για να λάβουν τραγελαφικά μέτρα. Τα σχόλια δικαιώνουν επίσης αρκετούς πολιτικούς όλων των κομμάτων που δηλώνουν πλούσιοι σε ακίνητα και φτωχοί σε καταθέσεις. Σα να γνώριζαν ότι οι καταθέσεις αποτελούν περιουσιακό στοιχείο ευάλωτο είτε στο φθόνο των πολιτών είτε στην ορέξεις του κράτους που πρέπει να πληρώσει μισθούς, περίθαλψη και λοιπά έξοδα σε ένα εκατομμύριο σχεδόν δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους δημοσίου. Ψηφίσαμε σοσιαλιστές και όχι σοσιαληστές που βιάζονται να χαρακτηρίσουν τον αποταμιευτή φοροφυγά. Όσοι συμπολίτες μου δεν έχουν εμπειρία από επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν, με τους φορολογικούς ελέγχους φυσικών προσώπων, ότι χρόνια συμβαίνει και με τους ελέγχους επιχειρήσεων. Όπου ο έντιμος επιχειρηματίας πολλές φορές αντιμετωπίζεται το ίδιο επιθετικά όσο και το λαμόγιο. Και όπου το λαμόγιο ενδέχεται να ξεπλέξει ευκολότερα διότι ξέρει να λαδώνει. Θα διαπιστώσουν επίσης οι συμπολίτες μου ότι οι φορολογικοί νόμοι δεν είναι απόλυτοι και επιδέχονται διαφορετικές ερμηνείες όπως φαίνεται και στις αποφάσεις φορολογικών δικαστηρίων. Ο φορολογικός σας ελεγκτής μπορεί εύκολα να μην αποδεχτεί π.χ. κάλυψη τεκμηρίου με χρήση εισοδήματος προηγούμενων χρήσεων, με διάφορες προφάσεις, κι ας τρέχετε εσείς στα φορολογικά δικαστήρια χρόνια να βρείτε το δίκιο σας. Υπάρχουν συνάδελφοί μου οι οποίοι φορολογούνται με σημαντική επιβάρυνση σε σχέση με όλους τους συμπολίτες τους που ασκούν ακριβώς την ίδια εργασία επειδή οι Δ.Ο.Υ. στις οποίες υπάγονται ερμηνεύουν αυθαίρετα τις φορολογικές διατάξεις. Έχω περιπτώσεις παιδιών αποθανόντων συναδέλφων που οι Δ.Ο.Υ. τα κυνηγά για μη καταβολή ΦΠΑ από τον γονιό τους επειδή αυθαίρετα ερμηνεύουν ότι υπάγονταν στον ΦΠΑ όλες οι υπόλοιπες Δ.Ο.Υ. δέχονται τη μη υπαγωγή. Στις παραπάνω περιπτώσεις φαίνεται ότι κάθε περιφέρεια Δ.Ο.Υ. αποτελεί αυτόνομο κράτος με διαφορετική νομοθεσία. Είμαι σίγουρος ότι αν ήμουν φορολογικός ελεγκτής και ταυτόχρονα κακοπροαίρετος άνθρωπος, αρκετούς από εκείνους που σήμερα φωνασκούν στη διαβούλευση «πιάστε τους μεγαλοκαταθέτες, είναι φοροφυγάδες», θα μπορούσα σε ενδεχόμενο έλεγχο να τους χαρακτηρίσω φοροκλέφτες. Όλο και κάποια κατάθεση θα έχουν που δεν την δήλωσαν σαν εισόδημα (μπορεί να ήταν βοήθεια στο γιό απ’ τους γονείς ή χρηματική βοήθεια από κάποιο φίλο στη δύσκολη στιγμή). Ας θέσουν στη διαθεσή μας οι δύο αρμόδιοι υπουργοί τις κινήσεις απ’ όλους τους λογαριασμούς καταθέσεών τους σε Ελλάδα και εξωτερικό την τελευταία δεκαετία. Παρά το ότι η διαίσθησή μου λέει ότι δεν υπήρξαν ποτέ φοροφυγάδες, ωστόσο στοιχηματίζω ότι μπορώ να τους αποδείξω ότι για κάποιες κινήσεις δεν έχουν επαρκή στοιχεία ότι η εισροή φορολογήθηκε. Καταγραφές καταθέσεων και πρόχειρα σχεδιασμένες διατάξεις πόθεν έσχες σημαίνουν : Δεν χρειάζεται οι φορολογικές αρχές να σου αποδείξουν ότι φοροδιαφεύγεις. Θα πρέπει εσύ να αποδείξεις ότι δεν είσαι φοροφυγάς (επίσης ότι δεν είσαι και ελέφαντας). Αύξηση γραφειοκρατίας. Επέκταση των φαινομένων κατάχρησης εξουσίας από εφοριακούς και δικαστές. Συμπέρασμα : Αντί να προχωρήσει ο υπουργός κ. Παπακωνσταντίνου στο να εφαρμόσει τα αυτονόητα και δίκαια μέτρα που προς τιμή του υπερασπίστηκε προεκλογικά δηλαδή : 1. Φορολόγηση όλων των εισοδημάτων 2. Συνολική υπαγωγή των εισοδημάτων στην κλίμακα φορολογίας. 3. Προοδευτικότερη φορολογία στην ακίνητη περιουσία και κατάργηση φοροαπαλλαγών 4. Εξάλειψη της φαυλότητας του φοροεισπρακτικού μηχανισμού το μόνο που έχει επιτευχθεί είναι μια ατέρμονη συζήτηση φορολαγνείας, απειλές για κατασχέσεις και κακουργήματα των κακών μαγισσών φοροφυγάδων και μεθόδευση κατάργησης του απορρήτου καταθέσεων που οδήγησε δις. Ευρώ να μεταφερθούν στο εξωτερικό. Εκατοντάδες μεγάλες επιχειρήσεις παραμένουν ανέλεγκτες πάνω από πέντε έως δέκα χρόνια , χωρίς να υπάρχει κανένα σημάδι προόδου του φοροελεγκτικού μηχανισμού και αναλωνόμαστε σε συζητήσεις επιπέδου Γιώργου Αυτιά: Τι γραμμογράφηση θα πρέπει να έχουν οι καταστάσεις αποδείξεων που θα υποβάλλουμε. Εφαρμόστε να τέσσερα μέτρα που αναφέρονται παραπάνω. Οργανώστε τους μηχανισμούς ελέγχους επιχειρήσεων και επισπεύστε τους ελέγχους για να μην αναγκαστείτε άλλη μια φορά να εξαγγείλετε περαίωση ανέλεγκτων χρήσεων που επιβραδύνει τους ασυνεπείς επιχειρηματίες. Μην επεκτείνεται βιαστικά τα τεκμήρια. Η αγορά θα παγώσει. Οι πολίτες θα αποφεύγουν να δαπανήσουν ποσά που στο παρελθόν απέκτησαν νόμιμα (αυτοτελώς ή αφορολόγητα) και νομίμως δεν δήλωσαν. Αν σας ενδιαφέρουν ελεγκτικά τα ποσά καταθέσεων ας επιβάλλεται στους πολίτες να αναγράφουν στην δήλωση το ποσό της μεταβολής των καταθέσεών τους μέσα στο φορολογικό έτος και ενδεχομένως αιτιολόγησή του είτε στη δήλωση είτε αν ζητηθεί στο φορολογικό έλεγχο. Αυτή και μόνο αυτή η πληροφορία σχετίζεται με το φορολογικό εισόδημα και διασφαλίζει τις ανάγκες διασταυρώσεων σε περίπτωση ελέγχου. Κάθε βιαστική απόπειρα να ζητηθεί δήλωση του συνόλου των καταθέσεων και όχι μόνο η μεταβολή τους είναι από του πονηρού, και μεταξύ άλλων υποκρύπτει και επιθυμία πιθανής αναδρομικής φορολόγησης εισοδημάτων. Μην απειλείται αθώους πολίτες με κακουργήματα και κατασχέσεις πριν εξαλείψετε τη διαφθορά μέσα στο σπίτι σας. Δηλαδή την καρδιά του υπουργείου Οικονομικών που είναι οι φοροελεγκτικοί μηχανισμοί. Επικεντρώστε στην ορθολογική διοίκηση του προσωπικού σας. Όλων των δημοσίων υπαλλήλων και ιδιαίτερα του Υπουργείου Οικονομικών για να εξυπηρετούν καλοπροαίρετα τον πολίτη και να μην στραγγαλίζουν την παραγωγική του ικανότητα με το δίχτυ γραφειοκρατίας που έχουν απλώσει.