• Σχόλιο του χρήστη 'Αντώνιος Σαλακίδης' | 8 Ιανουαρίου 2010, 14:37

    Με αφορμή τα όσα προτείνονται για τη φορολόγηση των Μηχανικών μελών ΤΣΜΕΔΕ θα ήθελα να προτείνω στο Υπουργείο να εξετάσει τις εξής παραμέτρους - ερωτήσεις: 1.Φοροδιαφυγή. Πιστεύετε ότι οι μηχανικοί φοροδιαφεύγουν και αν ναι πως; 2.Σχέση Μηχανικών – Αγοράς. Οι μηχανικοί προσφέρουν υπηρεσίες σε πολίτες ή σε εταιρείες, ιδρύματα, Κράτος; (Απάντηση και στο 1 για να μας πείτε πως μπορούν και φοροδιαφεύγουν οι μηχανικοί). Οι μηχανικοί δουλεύουν κατά το πλείστον για εταιρείες, Ιδρύματα, Ερευνητικά προγράμματα, ελάχιστοι έχουν δικές τους ή είναι μέτοχοι σε αυτές. 3.Εργασιακή σχέση. Μπορείτε να μας πείτε πια πιστεύετε είναι η εργασιακή σχέση των μηχανικών με την αγορά; (14 μισθοί ;μήπως συμβάσεις με ρήτρες ή απλά αποδείξεις κατά εντολή και με καθυστέρηση καταβολής ΦΠΑ (τοκισμός από μεριά εργοδοτών), παρακράτηση 20% φόρου (τοκισμός από μεριά Κράτους)) 4.Εργατικά δικαιώματα. Εδώ θα πρέπει μάλλον να μας απαντήσετε για τα δικαιώματα στην άδεια, απεργία, ιατροφαρμακευτική, ασφαλιστική κάλυψη και πάνω από όλα στα χρόνια προϋπηρεσίας που συνυπολογίζονται στην αποζημίωση των εργοδοτών ή του ταμείου ανεργίας. (Κατά κύριο λόγο μιλάμε για μισθωτούς που δεν είναι μισθωτοί αλλά με μπλοκάκι, χωρίς δικαιώματα. Δηλ. είτε στρατό πάνε είτε είναι άνεργοι πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές, δεν δικαιούνται ταμείο ανεργίας) 5.Έξοδα. Πέρα από το κινητό ή άλλα μικροέξοδα τι άλλο μας δικαιολογείται; 6.Σχέση αμοιβών μηχανικών με επιδοτούμενα προγράμματα της Ε.Ε. (στα ευρωπαϊκά η Ελλάδα πρέπει να βάλει ένα ποσοστό συγχρηματοδότησης. Και προφανώς αυτό δεν μπορεί να το πάρει πίσω μέσω της φορολογίας.... (πχ ένα παράδειγμα ενός έργου 100Μeuros όπου η Ελλάδα βάζει τα 30Μ αλλά λόγω του 40% της φορολογίας + 19% ΦΠΑ τελικά βάζει 12Μ). Το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων μηχανικών ασχολούνται με έργα που είναι επιδοτούμενα από την Ε.Ε. Τα χρήματα που παίρνουν οι μηχανικοί δεν προέρχονται από χρήματα του Τακτικού Προϋπολογισμού ως επί των πλείστων. 7.Συντελεστές. Πιστεύω ότι οι συντελεστές φορολόγησης είναι λάθος και ότι θα έπρεπε να έχουν αλλάξει εδώ και καιρό. Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να καταλήξω , οι σημερινοί μηχανικοί, ενεργό κομμάτι της ατμομηχανής της οικονομίας, δεν υπήρξαμε ποτέ προνομιούχοι εργαζόμενοι όπως θέλουν πολλοί να μας παρουσιάσουν και ούτε εκ των πραγμάτων φοροδιαφεύγουμε. Το νέο προτεινόμενο νομοσχέδιο προσπαθεί να ισοπεδώσει και να εξομοιώσει κλάδους φορολογικά με μόνο σκοπό να βγάλει μια ακόμα χρονιά παρουσιάζοντας ως ελίτ μια παραγωγική ομάδα. Η πρόταση μου είναι ότι το “‘Έσοδα – Έξοδα” με τον ανώτερο συντελεστή φορολόγησης 100% στο σύνολο των εισοδημάτων θα οδηγήσει στα αντίθετα αποτελέσματα μακροχρόνια και ως λύση θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι συντελεστές φορολόγησης με αύξηση αυτών κοντά στο 60% ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή στους φόρους και επιτέλους να αναγνωριστούν ως Έξοδα αρκετά από τα κόστη λειτουργίας των μηχανικών. Με εκτίμηση. Αντώνιος Σαλακίδης Μηχ. Η/Υ και Πληροφορικής.