• Σχόλιο του χρήστη 'Λεωνίδας Οικονόμου' | 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:36

    Αναφορικά με τον εξολογιστικό τρόπο φορολογησης των μηχανικών, ο οποίος ισχύει μονάχα για κάποιες κατηγορίες εκπόνησης μελετών, θα ήθελα να αναφέρω τα εξής: Η εννοια του εξολογιστικού προσδιορισμού των καθαρών κερδών αποσκοπούσε στο να περιραφεί με ρεαλιστικό τρόπο τα άτυπα εξοδα που συνοδεύουν την εργασία ενός μηχανικού. Για παράδειγμα για την εκπόνηση μιας μελέτης, μπορεί να έχει χρειαστεί να πρόβέι σε 10 διαφορετικές εκδοχές με αλεπάλληλες τροποποιήσεις από τον εκάστοτε ιδιοκτήτη. Π΄ροσθετα, δεδομένου πως η εργασία του μηχανικού στις περισσότερες των περιπτώσεων προϋποθέτει και εργασία εκτός γραφείου ή εργοτάξιο, υποβάλλεται σε εξοδα τα οποία με το ισχύον σύστημα δεν δικαιολογούνται. Αναφέρω ενδεικτικά πως δεν διακιολείται η αγορά αυτοκινήτου, ενώ στα έξοδα μετακινησεως/συντηρησεως ΙΧ δικαιολογείται μονάχα το 25%. Αν χρειαστεί εγώ δλδ να κάψω 200 ευρώ βενζίνης και άλλα 50 ευρώ ιόδια για να πάω για μια δουλειά στην Αλεξανδρούπολη, το σύστημα θεωρεί πως τα εξοδα μου είναι 62 ευρώ. Και αν σπάσω τα αμορτισερ μου σε χωματόδρομο οπου χωνω εξ αναγκης το ΙΧ μου, πάλι σαν εξοδο θα θεωρηθει το 25% Θεωρώ πως θα ηταν πιο λογικό να υπάρξει μια μικρή αυξηση στους συντελεστές εξολογιστικού προσδιορισμού του καθαρού εισοδήματος, ή όποως πεοαναφέρθηκε παραπάνω, σε περίπτωση δυσανολογίας να προσαυξάνεται κατά περίπου 30%. ¨Αλλωστε με τον εξολογιστικό προσδιορισμό που ισχύει σήμερα, ο κλάδος των μηχανικών είναι ίσως ο μόνος που αποίδει στο ακέραιο το ΦΠΑ, καθώς κόβει αποδείξεις και για το τελευταίο ευρώ. Μην ξεχνάτε άλλωστε πως πρόκειται για κόσμο ελευθερο επαγγελματία, χωρίς σταθερή δουλειά, όπου μια χρονιά μπορεί να πάει καλά και την επόμενη να μην βγάλει σχεδόν τίποτε.