• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΛΚΟΒΑΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ' | 10 Ιανουαρίου 2010, 20:33

    Καταρχήν η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας κατά την άποψή μου είναι τελείως άδικη, κυρίως γιατί 1) η ακίνητη περιουσία αποκτάται με εισοδήματα που έχουν ήδη φορολογηθεί 2) όταν κληρονομείται ή αποκτάται με γονική παροχή ή με δωρεά καταβάλλονται οι αναλογούντες κατα περίπτωση φόροι 3) στις περοσσότερες των περιπτώσεων δεν αποφέρει εισόδημα 4) όταν αυτή αποφέρει εισόδημα, αυτό φορολογείται 5) για την τυχόν απόκτηση ακίνητης περιουσίας από φοροδιαφεύγοντες, που το εισόδημά τους δεν έχει φορολογηθεί, γιατί να τιμωρούνται οι έντιμοι πολίτες, που δεν ευθύνονται αυτοί, αλλά η πολιτεία 6) κατά τη μεταβίβασή της καταβάλλονται οι αναλογούντες φόροι. Αντιλαμβάνομαι ασφαλώς ότι πρόκειται για ταμειακό καθαρά μέτρο. Είναι όμως ένα δίκαιο μέτρο? Συνάδει με τις αρχές που πρεσβεύει η Κυβέρνηση και το κυβερνών κόμμα? Επίσης είναι σημαντικό το γεγονός ότι τιμωρούνται με το μέτρο αυτό οι πολίτες που επένδυσαν ή θα επενδύουν σε ακίνητα που κατά τεκμήριο είναι οι συνετοί και οι έντιμοι οικογενειάρχες, ενώ δεν θα πλυρώνουν φόρο οι πολίτες με τα ίδια εισοδήματα, που τα διέθεσαν ή θα τα διαθέτουν σπαταλώντας τα σε καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες. Παρόλα αυτά αφού το μέτρο θα εφαρμοσθεί δεν βρίσκω το λόγο γιατί να μετονομασθεί από ΕΤΑΚ σε ΦΜΑΠ, αφού υπάρχει η υποδομή και το μηχανογραφικό πρόγραμμα του ΕΤΑΚ, που παρά τα όποια προβλήματά του τελικά λειτούργησε. Σαφώς πιστεύω ότι πρόκειται για επικοινωνιακή προσπάθεια η οποία όμως θα κοστίσει χρήματα στο δημόσιο (νέα μηχανογραφική οργάνωση, νέα έντυπα, νέοι σύμβουλοι, νέες υπερωρίες για να προλάβουμε κλπ, κλπ). Θα μπορούσε πολύ εύκολα το Υπουργείο για την εφαρμογή του μέτρου να καθορίσει ένα αφορολόγητο κλημάκιο για τη "μικρή περιουσία" με μηδενικό συντελεστή φόρου, και να καθιερώση από κεί και πέρα μια κλιμακούμενη προοδευτική κλίμακα, σύμφωνα με τους εισπρακτικούς στόχους. Η φορολογική κλίμακα θα μπορούσε να είναι η παρακάτω, ανάλογα με τα κλιμάκια των αντικειμενικών αξιών της ακίνητης περιουσίας των πολιτών, η οποία όμως θα πρέπει να αναπροσαρμόζεται, όταν θα αναπροσαρμόζονται οι αντικειμενικές αξίες. Από 0 έως 500.000 συντελεστής φόρου μηδέν (0) Από 500.001 έως 1.000.000 συντελεστής φόρου 1/1.000 Από 1.000.001 έως 1.500.000 συντελεστής φόρου 2/1.000 Από 1.500.001 έως 3.000.000 συντελεστής φόρου 3/1.000 Από 3.000.001 έως 5.000.000 συντελεστής φόρου 4/1.000 Από 5.000.001 και άνω συντελεστής φόρου 5/1.000. Απαλλάσσονται από τις παραπάνω αντικειμενικές αξίες οι εκτάσεις γης εκτός σχεδίου πόλεως και τα αγροτεμάχια. Επίσης θα ήθελα να επισημάνω μια αδικία που έχει το ΕΤΑΚ, με την παράκληση να μην συνεχιστεί και στον επικείμενο ΦΜΑΠ. Η αδικία του ΕΤΑΚ συνίσταται στο γεγονός ότι επιβάλλεται επί όλων των εμπράγματων δικαιωμάτων, σε τρόπο ώστε για το ίδιο ακίνητο να καταβάλεται το τέλος δύο φορές. Δηλαδή συγκεκριμένα καταβάλλεται τόσο από τον "ψιλό κύριο", όσο και από τον "επικαρπωτή" του ιδίου ακινήτου, πράγμα που σημαίνει ότι καλείται να πληρώσει συνήθως ο γονέας ως επικαρπωτής για τον ίδιο και ως ψιλός κύριος για το ανήλικο ή άνεργο τέκνο του. Τώρα όσον αφορά την ακίνητη περιουσία της εκκλησίας, πιστεύω ότι κατ΄ουσία θα πρέπει να εφαρμοσθεί ότι και για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, δηλαδή να καταβάλει και η εκκλησία φόρο για τα αστικά ακίνητά της, είτε επιφέρουν εισόδημα, είτε όχι και να εξαιρούνται μόνο αυτά που αποδεδειγμένα παραχωρούνται αποκλειστικά για το φιλανθρωπικό και εκκλησιαστικό της έργο.