• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Γιαννακόπουλος' | 11 Ιανουαρίου 2010, 12:41

    Ως μισθωτός που καλούμαι μονίμως να καλύψω αυτά που κλέβουν κάποιοι άλλοι, θεωρώ το μέτρο σαφώς θετικό και ευπρόσδεκτο επί της αρχής. Ενστάσεις έχω ως προς την πρακτικότητά του, από πλευράς χρόνου και κόπου που απαιτείται για τη συμπλήρωση των προς υποβολή καταστάσεων. Είμαι δε πεπεισμένος ότι αν αυτές υποβληθούν χειρόγραφα, και λαθών θα βρίθουν, αλλά και είναι πρακτικά αδύνατο να αξιοποιηθούν για διασταυρώσεις. Για το λόγο αυτό, προτείνω την κατασκευή και διάθεση από το Υπουργείο απλής εφαρμογλής Η/Υ, λογικής παρόμοιας με αυτή που διατίθεται τα τελευταία χρόνια για την κατάρτιση των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών / προμηθευτών για τους επιτηδευματίες και τις επιχειρήσεις. Η εφαρμογή θα πρέπει να υποστηρίζει τόσο την άμεση καταχώρηση, όσο και τη δυνατότητα εισαγωγής στοιχείων από λογιστικό φύλλο Excel, και να κάνει την ίδια στιγμή επαλήθευση του ΑΦΜ βάσει του αλγορίθμου (προς ελαχιστοποίηση λαθών). Ιδανικά, θα πρέπει να περιλαμβάνει και βάση δεδομένων με τους μέχρι σήμερα εκχωρημένους ΑΦΜ και επωνυμίες, ώστε να εμφανίζει την επωνυμία με την πληκτρολόγηση του ΑΦΜ, διευκολύνοντας κατά πολύ την καταχώρηση, και μειώνοντας ακόμη περισσότερο τα λάθη. Επίσης θα πρέπει η εφαρμογή να καταστεί διαθέσιμη το συντομότερο δυνατόν, ωστε να μπορεί ο φορολογούμενος να καταχωρεί τις αποδείξεις προοδευτικά στη διάρκεια του έτους, για να αποφευχθεί ο κυκεώνας στο τέλος. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για εναλλακτική λύση και για τους φορολογούμενους που δεν διαθέτουν Η/Υ (χειρόγραφη λίστα;).