• Σχόλιο του χρήστη 'Μ.Κατερτζόγλου' | 15 Ιανουαρίου 2010, 13:57

    Ανταπαντώντας στα σχόλια που έχουν προηγηθεί και αφορούν στην αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων που έχουν μισθωθεί μέσω μίας εταιρίες μακροχρόνιας μίσθωσης, θα ήθελα να σημειωθούν τα ακόλουθα : Πρώτον και κύριο, οι ιδιοκτήτες ή υπάλληλοι που οδηγούν τα αυτοκίνητα αυτά, έχουν απλά και μόνο το δικαίωμα της χρήσης και όχι της ιδιοκτησίας. Τα μισθωμένα αυτοκίνητα είναι πάγια της εταιρείας leasing ,η οποία υποβάλλει κατάσταση με τα αυτοκίνητα αυτά στις υπεύθυνες αρχές. Ο νόμος από την άλλη πλευρά προβλέπει, την συνυποβολή του τεκμηρίου συντήρησης των μισθωμένων αυτοκινήτων, στην προσωπική δηλώση εισοδήματος του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας. Στην περίπτωση δέ, των ατομικών εταιρειών, ο ίδιος ο ιδιοκτήτης, υποχρεούται να υποβάλει το τεκμήριο συντήρης στην προσωπική του δήλωση. Η απλή διασταύρωση των στοιχείων, θα ήταν αρκετό μέτρο για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Δεύτερον και επίσης σημαντικό, είναι το γεγονός ότι η μίσθωση των αυτοκινήτων από εταρείες Rent-A-Car, εξυπηρετεί την κάλυψη των επαγγελματικών αναγκών των εταιρειών και στην συντριπτική πλειοψηφία, αποτελείται από αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού των οποίων οι χρήστες είναι απλοί χαμηλόμισθοι υπάλληλοι. Σε κάθε δέ, περίπτωση, οι μισθώσεις αυτές τεκμιριώνονται με νόμιμα τιμολόγια ,στο όνομα του μισθωτή, τα οποία υπόκεινται στον τακτικό φορολογικό έλεγχο των μισθωτριών εταιρειών. Αν μία δαπάνη, κριθεί μή παραγωγική, ο φορολογικός ελεγκτής έχει το δικαίωμα να την απορρίψει. Συνοψίζοντας, θα ήθελα να τονίσω, ότι ο Νόμος θα πρέπει να εστιάσει στην διασταύρωση των στοιχείων , με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής και όχι στην κατάργηση της φοροαπαλλαγης των ενοικίων μισθωμένων αυτοκινήτων μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης.