• Σχόλιο του χρήστη 'ΛΙΛΥ' | 20 Ιανουαρίου 2011, 18:43

    Κύριοι η άρνηση του δικηγόρου να καταρτίσει έγγραφη συμφωνία για μικρότερη της νόμιμης αμοιβής σημαίνει ότι ο δικηγόρος κοστολογεί σε αυτό το ποσό την περεχόμενη υπηρεσία του και αρνείται να δουλέψει για τον πελάτη του για λιγότερα και καμία νομοθετική ρύθμιση δεν μπορεί να τον αναγκάσει να πράξει το αντίθετο. Νομίζω ότι εχουμε παρεξηγήσει ορισμένα θέματα. Οι δικηγόροι δεν είναι δημόσια υπηρεσία, εργάζονται για βιοπορισμό και όχι από χόμπυ και πληρώνουν για να διατηρούν τα γραφεία τους. Κανείς δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να εργασθούν δωρεάν. Θεωρείται αυτονόητο ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να αμείβονται, αλλά δεν θεωρείται αυτονόητο ότι θα πρέπει να αμείβονται οι δικηγόροι με την ελάχιστη προβλεπόμενη για τις υπηρεσίες τους αμοιβή. Εάν δε τυχόν την διεκδικήσουν, διαπράτουν ύβρη και είναι συντεχνία. Αντίθετα οι λοιποί εργαζόμενοι που διεκδικούν την καταβολή επιδομάτων ή την αύξηση των αποδοχών τους, μάχονται για τα δίκαια αιτήματα τους, ακόμη και εάν αυτό αφορά επίδομα που με υπουργική απόφαση δόθηκε σε μια κατηγορία και κατέληξε να το παίρνουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι χωρίς κανέναν απολύτως λόγο, επιβαρύνοντας τους πολίτες που τελικώς τους πληρώνουν. Έχει κανείς την ψευδαίσθηση ότι εάν καταργηθούν οι ελάχιστες αμοιβές των δικηγόρων, οι υπηρεσίες θα παρέχονται δωρεάν ??? Ο μόνος που οφελείται είναι οι πελάτες με ευρύ κύκλο υποθέσεων και μεγάλο οικονομικό αντικείμενο (τράπεζες, κατασκευαστικές εταιρείες, εργολάβοι κλπ) που θα μπορούν να πιέσουν τους συνεργαζόμενους με αυτούς δικηγόρους να περιορίσουν την αμοιβή τους. Πιστεύει κανείς ότι η πλειοψηφία των πολιτών, που έχουν μια υπόθεση στα πέντε χρόνια και αν, θα μπορεί να πιέσει το δικηγόρο να πάρει μικρότερη της ελάχιστης αμοιβής είτε αυτή είναι θεσμοθετημένη είτε όχι ??? Η΄ πιστεύετε ότι απο την είσπραξη από τον δικηγόρο καθημερινά κατά την παράσταση του στα δικαστήρια προκαταβολής φόρου 15 % (ένα χρόνο δηλαδή περίπου πριν την έκδοση του εκκαθαριστικού του σημειώματος) προκαλείται ζημία στον πολίτη και το δημόσιο ??? Με τις μεταρρυθμίσεις αυτές προωθείται η δημιουργία μεγάλων δικηγορικών εταιρειών και η υπαλληλοποίηση των ανεξάρτητων επαγγελματιών, κατά το μοντέλο του εξωτερικού, όπου όμως οι υπηρεσίες των δικηγόρων είναι πανάκριβες και πολύ υψηλότερες των δικηγόρων της Ελλάδας που διατηρούν μεμονωμένα γραφεία. Εάν ωφελείται ο πολίτης από το μοντέλο αυτό ή όχι, μπορεί εύκολα κανείς να το διαπιστώσει. Αρκεί να ρωτήσει έναν έλληνα ομογενή πόσο στοιχίζει η παροχή υπηρεσιών από ένα δικηγόρο στην Γερμανία, στην Αγγλία και άλλου και να την συγκρίνει με την αμοιβή που ο ίδιος κατέβαλλε για ανάλογη υπηρεσία σε μεμονωμένο δικηγόρο στην Ελλάδα. Εύκολα θα διαπιστώσει ότι το μοντέλο που προωθείται τελικώς ουδόλως θα τον ωφελήσει, αλλά όταν θα το καταλάβει θα είναι αργά και τότε δεν θα μπορεί να πάρει τηλέφωνο τον φίλο του τον δικηγόρο ούτε να περάσει από το γραφείο του και να τον ρωτήσει για τα θεματάκια που τον απασχολούν, γιατί τότε η ερώτηση θα χρεώνεται και εάν δεν έχει περάσει απο το λογιστήριο της δικηγορικής εταιρείας να καταβάλλει την αμοιβή, που δεν θα καθορίζεται απο τα ελάχιστα όρια είτε είναι θεσμοθετημένα είτε όχι, δικηγόρο δεν θα βλέπει.