• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΘΥΜΗΣ' | 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:42

    Τις τελευταίες ημέρες πολλά ακούγονται στα ΜΜΕ σχετικά με το ζήτημα των αποδείξεων. Αν τελικά προκριθεί η πρόταση περί σύνδεσης του αφορολογήτου με το ύψος των αποδείξεων, τότε θα πρέπει να γίνουν δεκτές όλες οι αποδείξεις και όχι μόνο για συγκεκριμένες καταγηγορίες επαγγελμάτων, στις οποίες εμφανίζεται φοροδιαφυγή. Η λίστα θα πρέπει να διευρυνθεί και να γίνονται δεκτές αποδείξεις και από Σούπερ Μάρκετ, οπωροπωλεία, παντοπωλεία, κρεοπωλεία, οπωροπαντοπωλεία, μίνι μάρκετ (γενικά σε όλα τα καταστήματα τροφίμων), όλα τα εμπορικά καταστήματα και όχι μόνο ένδυσης και υπόδυσης, ραφεία, μοδίστρες, καταστήματα παιγνιδιών κλπ. Δηλ. να γίνονται δεκτές όλες οι αποδείξεις. Τούτο, διότι η λίστα που προτείνεται είναι πολύ μικρή. Όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες δεν συναλλάσσονται κατ' ανάγκην κάθε χρόνο και με μεγάλη συχνότητα με δικηγόρους, συμβολαιογράφους, κλπ καταστήματα ηλεκτρικών - ηλεκτρονικών συσκευών, συνεργεία κλπ. Έτσι δημιουργείται μία "αδικία" αφού μπορεί να υπάρξουν φορολογούμενοι, οι οποίοι για οποιονδήποτε λόγο δεν χρειάστηκε να ζητήσουν την παροχή υπηρεσιών ελευθέρων επαγγελματιών, ούτε κάθε χρόνο αγοράζουν ψυγεία, υπολογιστές κλπ. Έτσι, όμως, δημιουργείται μία αδικαιολόγητη τεχνητή καταναλωτική ζήτηση για τα συγκεκριμένα αγαθά και υπηρεσίες. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να γίνει μία μελέτη από την οποία να προκύπτει πόσα χρήματα δαπανά ο φορολογούμενος κατά μέσο όρο κάθε χρόνο για όλες αυτά τα αγαθά και τις υπηρεσίες. Πρόταση, λοιπόν, είναι να γίνονται δεκτές όλες οι αποδείξεις, ιδίως των καταστημάτων τροφίμων, αφού όλοι αγοράζουμε και από σούπερ μάρκετ αλλά και από παντοπωλεία, κρεοπωλεία, καταστήματα παιγνιδιών κλπ. Ως προς τον τρόπο κατάθεσης αυτών των αποδείξεων, υπάρχει το εξής ζήτημα: Αν όλα τα φυσικά και πρόσωπα, μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες γνωστοποιούν ηλεκτρονικά τον Α.Φ.Μ. του επιτηδευματία και το ποσό της συναλλαγής που εμφανίζεται στις αποδείξεις, τί τους εμποδίζει να δηλώνουν ό,τι θέλουν και όσα ποσά θέλουν (Μπορεί να παίρνουν αποδείξεις, να γνωρίζουν τον Α.Φ.Μ. της επιχείρησης και μετά να βάζουν ό,τι θέλουν). Για αυτό προτείνεται μαζί με τον Α.Φ.Μ. και το όνομα του επιτηδευματία να γνωστοποιείται και ο αριθμός τιμολογίου, ή απόδειξης προκειμένου να γίνει ηλεκτρονική διασταύρωση αλλά και να αποφευχθούν ψευδείς δηλώσεις από τους φορολογούμενους.