• Σχόλιο του χρήστη 'Σαριδάκης Σταμάτης-Χρήστος' | 25 Ιανουαρίου 2011, 12:19

    Τελευταία μέρα της διαβούλευσης σήμερα και η συζήτηση περιπλεκεται κατά 90 τοις εκατό γύρω από το φαρμακευτικό επάγγελμα. Για το θέμα αυτό έχω τοποθετηθεί σε προηγούμενες αναρτήσεις http://www.opengov.gr/minfin/?c=17906 http://www.opengov.gr/minfin/?c=17542 Το βασικό ζητούμενο του Αρθρου 1 του παρόντος νόμου είναι το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος όπου και κατοχυρώνεται η προσωπική και οινομική ελευθερία ως ατομικό δικαίωμα. Άσχετα για πιό επάγγελμα μιλάμε θα πρέπει κύριος γνώμονας μας να είναι το γεγονός ότι σε όλη την γκάμα των κλειστών επαγγελμάτων περιλαμβάνονται επαγγέλματα τα οποία έχονυ κλείσει με σκοπό την εξασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας των ήδη λειτουργούντων επαγγελματιών του κλάδου ( κλειστός αριθμός και γεωγραφικοί περιορισμοί για τα ταξί , κλειστός αριθμός και γεωγραφικοί περιορισμοί για τις λαικές αγορές, κλειστός αριθμός και γεωγραφικοί περιορισμοί για το πλανόδο εμπόριο,κλεστός αριθμός και γεωγραφικοί περιορισμοί για τους συμβολαιογράφους , για τις λιμουζίνες, για τα θαλλάσια ταξί, για τις υπεραγορές , για ,για για.... και παέι λέγοντας.) Τα προεδρικά διατάγματα τα οποία θα ακολουθήσουν του σχεδίου νόμου θα πρέπει να κινούνται στην λογική της οριζόντιας απελευθέρωσης των περιορισμών στην άσκηση επαγγελμάτων, περιορισμών που έχουν να κάνουν όχι με την επάρκεια του ενδιαφερόμενου να ασκήσει το επάγγελμα αλλά σε σχέση με ΤΟ ΠΟΥ θα μπορεί να το ασκήσει ΚΑΙ ΤΟ ΑΝ ΧΩΡΑΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ. Το κράτος θα πρέπει να πάψει να δημιουργεί ολιγοπώλια με πρόσχημα το άν τα συνδικάα αντιδρούν. Τα ολιγοπώλια και κρατούν τις τιμές σταθερές και αυξανόμενες καί δηλητηριάζουν τον ανταγωνισμό. Π.χ. τα ταξί (εκτός του κλειστού αριθμού αδειών που προστατεύει μόνο την ΜΑΥΡΗ ΑΓΟΡΑ αδειών και την οικονομική ευρωστία των ήδη δραστηριοποιούμενων στην αγορά) αναχρονιστικά διατηρούν στην Ελλάδα δύο προνόμια, το προνόμιο διπλό προνόμιο να φορτόνουν απο πιάτσες και από το τηλέφωνο. Γνωρίζεται ότι άν και το δικαίωμα να φορτώνουν από πιάτσες ή από τον δρόμο κατοχυρώνεται σε πολλές χώρες για την ασφάλεια των επιβατών, το δικάιωμα να συστήσεις εταιρία μεταφοράς προσώπων με Δ.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα το έχει ο καθένας που επιθυμεί.( Στην Ελλάδα δυστυχώς δέν το έχει με αποτέλεσμα να μήν μπορεί κάποιος να προσφέρει υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και να διαφοροποιήσει το τουριστικό προιόν). Υπάρχουν και άλλοι χιλιάδες μικροπεριορισμοί και μικροπαραθυράκια σε εκατοντάδες άλλα επαγγέλματα και όλοι οι "θιγόμενοι" θα βγούν λυσσαλέα να υπερασπιστούν το κλειστό του επαγγέλματος τους μέσα στους επόμενους μήνες. Προτείνεται καταγραφή άμεσα των κλειστών επαγγελμάτων και των περιορισμών και αναλυτική λίστα αυτών και των προτεινόμενων ρυθμίσεων και η διαβούλευση για κάθε ένα από αυτά με τους πολίτεσ και όχι μόνο με τις επαγγελματικές ομάδες έτσι ώστε να μην δωθεί περιθώριο σε επαγγελματικές ομάδες να τα βρούν κάτω από το τραπέζι και να πιέσουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο υπουργούς για να συνεχίσουν την διαιώνηση ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΩΝ προνομίων τους.