• Σχόλιο του χρήστη 'george' | 28 Ιανουαρίου 2011, 19:34

    Επειδή κάποτε πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε σοβαρά σε αυτή τη χώρα, σημειωνώ απλά τα εξής: 1. Ο σημαντικότερος παράγοντας για την επίτευξη των στόχων ενός οργανισμού είναι το ανθρώπινο δυναμικό. Ειδικά μάλιστα όταν τίθενται στόχοι που έχουν να κάνουν με τη βεβαίωση και είσπραξη των φόρων και γενικά με την πάταξη της φοροδιαφυγής. Συνεπώς, είναι απαραίτητη η θέσπιση αντικειμενικής και αξιόπιστης διαδικασίας επιλογής των ελεγκτικού προσωπικού. Δηλ. γραπτή εξέταση με θέματα πολλαπλής επιλογής υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Η διαδικασία αυτή είναι φερέγγυα, αξιόπιστη και εξασφαλίζει ταχύτατη έκδοση αποτελεσμάτων.Στη βαθμολογία που θα συγκεντρώνει κάθε υποψήφιος θα μπορούσαν να προσμετρούνται τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, όπως μεταπτυχιακοί τίτλοι, ξένες γλώσσες, σεμινάρια, γνώσεις Η/Υ, ελεγκτική εμπειρία, συμμετοχή σε ομάδες εργασίας με ιδιαίτερα κρίσιμης σημασίας (π.χ. ομάδες Δ.Ν.Τ., ELENXIS κλπ. 2. Η πρόταση για επιλογή ελεγκτών και από άλλα Υπουργεία κατά ένα % είνα εντελώς άστοχη και ανεδαφική διότι: α) αυτοί που πιθανόν θα επιλεγούν χρειάζονται πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (2-3 χρόνια τουλάχιστον) για να μπορέσουν να μπουν στοιχειωδώς στη φιλοσοφία του φορολογικού ελέγχου, ο οποίος απαιτεί, μεταξύ άλλων, πολλαπλές ικανότητες, πολύ καλή γνώση φοορλογικών αντικειμένων, γνώση Α.Κ. και εμπορικών νόμων, Κ.Δ.Δ. κλπ διαρκή ενημέρωση, μεράκι και πολλές-πολλές ώρες δουλείας. β) Το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει το Υπουργείο-ειδικά στις νέες ηλικίες είναι εξαιρετικό. γ) Υπάρχουν 550 περίπου διοριστέοι μέσα από διαγωνισμό ΑΣΕΠ που μπορούν να προσφέρουν σημαντική βοήθεια με την ενσωμάτωσή τους στο Υπουργείο. 3. Για την πρόληψη φαινομένων διαφθοράς αυτονότητο είναι ότι θα πρέπει: α) Να γίνουν ορθές και αντικειμενικές επιλογές προϊσταμένων και Δ/ντών στις ελεγκτικές υπηρεσίες. β) Χρήση του πληροφοριακού συστήματος ELENXIS για την ορθή στόχευση των υποθέσεων προς έλεγχο, την ομοιόμορφη και αντικειμενική διενέργεια και διαχείριση αυτών. γ) Περιορισμένη παραμονή των ελεγκτών και προϊσταμένων σε κάθε υπηρεσία και ασφαλώς τακτικές κρίσεις. δ) Συνεχόμενοι έλεγχοι "πόθεν έσχες".ε) Συνεχή εκπαίδευση και συμμετοχή σε σεμινάρια, ανταλλαγές, πολυεθνικούς και πολυμερείς ελέγχους στο εξωτερικό. στ) Οικονομικά κίνητρα συνδεδεμένα με μια σειρά παραμέτρων που μπορούν να αφορούν την παραγωγικότητα των ελεγκτών της υπηρεσίας κλπ. Όλα τα υπόλοιπα νομίζω είναι εκ του πονηρού.