• Άρθρο 19 Λοιπές διατάξεις εισοδήματος. Σημείο 4.: Ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων, καταστάσεων κ.λπ. Εξουσιοδότηση για ορθότερη νομοθετική κάλυψη. Η ακολουθούμενη μεθοδολογία σχεδίασης και υλοποίησης ηλεκτρονικών υπηρεσιών (π.χ., ηλεκτρονική ενημερότητα, έξυπνη κάρτα αποδείξεων, και άλλες υπηρεσίες της ΓΓΠΣ) απαιτεί ριζική αναδιοργάνωση, ώστε να ανταποκριθεί στις τεχνολογικές εξελίξεις που ανανεώνονται συνεχώς. Σε αυτή την κατεύθυνση απαιτείται η υιοθέτηση όλων εκείνων των συνιστωσών που καθιστούν την πρόσβαση στην ηλεκτρονική πληροφορία για όλους τους Έλληνες πολίτες, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία. Διαχρονικά, τα άτομα με αναπηρία συχνά αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες πρόσβασης ή αποκλεισμό από διαθέσιμες οικονομικές συναλλαγές με το Δημόσιο, καθώς η συμμετοχή τους εμποδίζεται από παράγοντες σχετικούς με την προσβασιμότητα στο φυσικό ή στο τεχνολογικό περιβάλλον (μη προσβάσιμα κτήρια των εφοριών, μη προσβάσιμες διαδικτυακές υπηρεσίες του Taxisnet). Σημειώνουμε ότι η ακολουθουμένη μεθοδολογική προσέγγιση για την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στο φυσικό ή τεχνολογικό περιβάλλον εστιάζεται σε εκ των υστέρων λύσεις δαπανηρές και χρονοβόρες κατά την πρακτική υλοποίησης τους. Κεντρική επιδίωξη της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), στο πλαίσιο του ρόλου της, ως επίσημα αναγνωρισμένος Κοινωνικός Εταίρος της ελληνικής Πολιτείας, σε ζητήματα αναπηρίας και ιδρυτικού μέλους του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία, του μεγαλύτερου φορέα εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι η διασφάλιση της προσφοράς προσβάσιμου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για τα άτομα με αναπηρία. Το περιβάλλον αυτό, μπορεί να τύχει αξιοποίησης από την πληθυσμιακή ομάδα των ΑμεΑ μόνο εφόσον οι υποδομές του, φυσικές και ψηφιακές, πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές προσβασιμότητας (φυσικής και ηλεκτρονικής αντιστοίχως). Κατ’ αυτόν τον τρόπο η πρόσβαση στην απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, απαραίτητων για την προαγωγή αφενός της προσωπικής τους ανάπτυξης και αφετέρου της διευκόλυνσης ενεργούς και ανταγωνιστικής συμμετοχής τους στην αγορά εργασίας, θα είναι ανεμπόδιστη και θα καταπολεμηθεί παράλληλα ένα από τα βασικότερα αίτια του σύγχρονου κοινωνικού αποκλεισμού που βιώνουν. Ειδικά στην περίπτωση της αναδιάρθρωσης των Φορολογικών Υπηρεσιών, βασική προϋπόθεση της πρόσβασης των Αμεα στις ψηφιακές εκδόσεις αυτών είναι η αναγνώριση και απαλοιφή των εμποδίων στο ηλεκτρονικό τους περιεχόμενο. Προκειμένου, οι υπό αναθεώρηση ηλεκτρονικές υπηρεσίες να διαφοροποιηθούν, όντως, σημαντικά από τις παρελθούσες προσεγγίσεις, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η πρόσβαση σε αυτές και της συγκεκριμένης κατηγορίας τελικών χρηστών, όπως ορίζει το Ελληνικό Σύνταγμα, η υπό κύρωση Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο και η πολιτική κατεύθυνση της Ε.Ε.. Ως εκ τούτου, η υιοθέτηση συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών ηλεκτρονικής προσβασιμότητας είναι απολύτως απαραίτητη. Γι’ αυτό η ΕΣΑμεΑ προτείνει να υπάρξει ρητή διάταξη στο συγκεκριμένο ν/σ η οποία θα προβλέπει: Την υιοθέτηση στην ανακατασκευή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και ψηφιακών εγγράφων προκαθορισμένων τεχνικών προδιαγραφών που διασφαλίζουν την ηλεκτρονική προσβασιμότητα. Για τον σκοπό αυτό, σε όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες πρέπει να περιλαμβάνεται δήλωση πολιτικής ενσωμάτωσης των αναγκών πρόσβασης χρηστών με αναπηρία και δήλωση ή /και πιστοποίηση συμμόρφωσης με διεθνείς προδιαγραφές ηλεκτρονικής προσβασιμότητας. Οι διαδικτυακοί τόποι και οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης πρέπει να συμμορφώνονται με το πρότυπο Web Content Accessibility Guidelines (Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού) στην εκάστοτε ισχύουσα έκδοση, και σε επίπεδο προσβασιμότητας τουλάχιστον «ΑΑ», ή με άλλο πρότυπο ηλεκτρονικής προσβασιμότητας, το οποίο ορίζεται από κείμενη νομοθεσία και διασφαλίζει αντίστοιχη ή υψηλότερη ποιότητα πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, εφαρμογές πληροφορικής και ψηφιακά έγγραφα.