• Σχόλιο του χρήστη 'Κουριδάκης Χρήστος' | 1 Φεβρουαρίου 2011, 17:19

    Προς Υπουργό Παιδείας και Οικονομικών. Αγαπητέ κύριε , Σας επισυνάπτω μια επιστολή που έστειλα στο Υπουργείο Παιδείας με αφορμή δηλώσεις και φήμες περί αλλαγών στην Παιδεία. Ίσως θα μπορούσατε να αναφέρετε σε άρθρο σας τις σκέψεις ενός εργαζόμενου στην παιδεία για 20 χρόνια που αγαπάει τους νέους, τη δουλειά του και θέλει το καλό της χώρας του. Υπάρχουν οι φήμες ότι θα αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και θα καταργηθούν τμήματα σε σχολές οπότε θα μειωθούν κατά πολύ οι εισακτέοι. Έτσι αναμενόμενο είναι οι πολλοί γονείς και δυστυχώς λανθασμένα, που θέλουν να δουν τα παιδιά τους επιστήμονες κι ας μην το αξίζουν, να σκεφτούν να κάνουν ό,τι μπορούν: μαύρη εργασία, δεύτερη δουλειά, παράνομες ενέργειες ακόμα, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα να στείλουν τα παιδιά τους σε ΑΕΙ ΤΕΙ του εξωτερικού. Ως αποτέλεσμα θα πολλαπλασιαστεί οι φοροδιαφυγή, η οικονομική αιμορραγία της χώρας , η έλλειψη εγχώριας αγοραστικής δύναμης προς όφελος γειτονικών χωρών που είναι πρόθυμες να απορροφήσουν το πλεονάζον σπουδαστικό δυναμικό. Η πρότασή μου είναι η εξής: Προβολή,Ενίσχυση , αναβάθμιση , επέκταση του Θεσμού της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ι.Ε.Κ. Που παρέχουν εξειδικευμένες γνώσεις, πράκτικες , τεχνικές γνώσεις πάνω στις ανάγκες της αγοράς.π.χ:Ψυκτικούς, Μηχανικούς Αυτοκινήτων, Μανικιούρ, σωμάτων ασφαλείας, βοηθών νοσηλευτών, τεχνικούς Υπολογιστών, βοηθών λογιστηρίων, Ελαιοχρωματιστές , αλουμινάδες, υδραυλικοί. κ.α Επαγγέλαμτα που ασχολούνται κατα κύριον οι αλλοδαποί που συγκεντρώνουν μεγάλα χρηματικά ποσά για να τα στέιλουν στις πατρίδες τους (αλλη μια οικονομική αιμορραγία) Στα Ι.Ε.Κ αν προβληθούν όπως πρέπει και ενεισυθούν με νέες επικαιρες ειδικότητες όπως Τεχνικός Βιολογικής Καλλιέργειας, Τεχνικός Εγκατάστασης Φωτοβολταϊκων κ.α Θα καλλύψουν ένα μεγάλο μέρος αν όχι όλο του πλεονάζοντος σπουδαστικού δυναμικού με πάρα πολύ παραγωγικό τρόπο. Επιπλέον να σας αναφέρω ότι εργαζόμενος σε Ι.Ε.Κ τα τελευταία χρόνια να γνωρίζετε ότι στα Δημόσια τουλάχιστον Ι.Ε.Κ τηρείται παρουσιολόγιο στα μαθήματα και δε χάνετε ούτε μία ώρα αφού είναι η μοναδική βαθμίδα που αναπληρώνει υποχρεωτικά τις χαμένες ώρες. Εργάζονται δε Εκπαιδευτές καταξιωμένοι (μεν κακοπληρωμένοι δε ), με όρεξη, με εργατικότητα , που δεν μπορούν να απορροφηθούν στην Δευτεροβάθμια ή Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και θα ήτανε ένα κομμάτι της μεγάλης ουράς των ανέργων. ΤΑ Δ.Ι.Ε.Κ όπου οι μαθητές κάτι πληρώνουν για εγγραφήί είναι και κατά μεγάλο μέρος ανταποδοτικά. Συνοψίζοντας αναφέρω τα οικονομικά οφέλη: Διατήρηση της αγοραστικού καφαλαίου στη χώρα, Ανταποδοτικό όφελος, μείωση ανεργίας Εκπαιδευτών, προσφορά φτηνού εξειδικευμένου εργατικο-υπαλληλικού δυναμικού σε σύντομο χρονικό διάστημα (2,5 έτη)στην αγορά, τόνωση των αγορών γύρω από τα Ι.Ε.Κ ενοικιάσεις κατοικιών, καφετέριες, εστιατόρια, φούρνοι κ.τ.λ. πτώση των τιμών υπηρεσιών λόγω πλήθους προσφοράς υπηρεσιών ( δε θα χρειάζεται να δίνει 60 ευρώ (!)για ένα καθαρισμό του κλιματιστικού αφού θα βρίσκεις και με 25). Σα σύνθημα θα έλεγα ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΚΛΕΙΝΕΙ ΕΝΑ ΑΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΟΥΝ 2 ΙΕΚ. Αγαπητοί κύριοι σας έκανα με συντομία μια μικρή αναφορά για πράγματα που ίσως δεν γνωρίζετε και που είναι εξαιρετικά ουσιαστικά για το μέλλον της χώρας. Σας θυμίζω ότι όταν αποφάσισαν να σκεφτούν να φορολογήσουν τις καταθέσεις πολλοί άνθρωποι έστειλαν τα χρήματά τους στο εξωτερικό. Αυτή η γκάφα δεν πρέπει να επαναληφθεί, να γίνουν οι εύκολες ανέξοδες υποδομές των ΙΕΚ (τα πιο πολλά συστεγάζονται σε Γυμνάσια Λύκεια) η αιτία να παραμείνει το νέο δημιουργικό ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα. Μετά τιμής και στη διάθεσή σας στο 6932503821 Χρήστος Κουριδάκης Εκπ/κός, Υ/ντής Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΙΕΚ ΕΙΝΑΙ Ως ΕΞΗΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΑΣ ΑΝΑΦΕΡΩ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΜΑΘΗΤΕΣ Ι.Ε.Κ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΣΕ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 367 ΕΥΡΩ * 22(ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ)= 8074 ΕΥΡΩ ΕΓΙΝΑΝ ΠΕΡΙ ΤΙΣ 364 ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΑΥΤΟ ΑΝ ΜΟΙΡΑΖΟΤΑΝΕ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ τους ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΑΝ 22 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΩΡΑ !!! ΩΣΤΟΣΟ ΚΑΤΑ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΜΙΚΤΑ ΠΕΡΙ ΤΑ 14 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΩΡΑ (ΚΥΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥΣ ΑΠΟ 9-21)! ΩΣΤΟΣΟ ΠΑΡΟΤΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΠΡΙΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΠΕΡΝΑΝΕ 1,5 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ 14 ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΕΥΡΩ ΜΙΚΤΑ!(10 ΤΟ ΠΟΛΥ ΕΥΡΩ ΚΑΘΑΡΑ) ΑΠΟ ΤΑ 22 ΕΥΡΩ ΛΟΙΠΟΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 8 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ. ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΣΤΙΣ 364 ΩΡΕς ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 2900 ΕΥΡΩ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΤΜΗΜΑ ΑΝ ΤΟ Ι.Ε.Κ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ 10 ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΤΕ ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ 29.000 ΕΥΡΩ!!!ΑΝΑ ΕΞΑΜΗΝΟ = 58000 ΕΥΡΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ !!! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΑΝΤΑΠΟΔΩΤΙΚΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ Ι.Ε.Κ ΕΣΤΩ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ. Υπόψιν ότι για διοικητικό προσωπικό με την τεχνολογία ως έχει δεν χρειάζονται πάνω από 3 αποσπασμένοι για τη λειτουργία του Οργανισμού. Που μπορούν να βρεθούν από τον Ο.Σ.Ε, Ολυμπιακή, Ο.Τ.Α, μεγάλης ηλικίας εκπαιδευτικοί κ.α. Και με μικρή αύξηση των διδάκτρων ή των τμηματων μπορεί να μένει κέρδος για την τοπική Αυτοδιοίκηση.