• Σχόλιο του χρήστη 'Πλατυκωστόπουλος Γιάννης' | 1 Φεβρουαρίου 2011, 18:08

    Εννέα χρόνια μετά την εισαγωγή του Ειδικού Φόρου επί των Ακινήτων 3%, όπως αυτός τροποποιήθηκε από τον Ν.3842/ 2010, η παρούσα βελτίωση που επιχειρείται με την παρ. 3 του αρ. 22 του Προσχεδίου Νόμου μπορεί να αντιμετωπίσει ανοιχτά σημεία του ισχύοντος πλαισίου που θα μπορούσαν να θέτουν αντικίνητρα για άμεσες & έμμεσες επενδύσεις σε ακίνητα στην Ελλάδα από ξένους Συλλογικούς Θεσμικούς Φορείς. Παρατηρήθηκε στην πράξη ότι από τη διατύπωση των διατάξεων του Ν. 3091/ 2002 (και του Ν. 3842/ 2010) προκύπτουν αμφιβολίες για το κατά πόσο εξαιρούνται από το φόρο περιπτώσεις ιδιοκτητών ακινήτων που ήταν προφανές ότι δεν ενέπιπταν στο σκοπό του νόμου, ο οποίος είναι η σύλληψη και καταγραφή ιδιοκτησίας ακινήτων από Έλληνες Φορολογούμενους, που παρέμενε αδήλωτη με τη χρήση κυρίως υπεράκτιων εταιρειών μέσω της εξασφάλισης ουσιαστικής ανωνυμίας στους ιδιοκτήτες τους. Προς επίρρωση των παραπάνω, παραθέτω απόσπασμα της εισηγητικής έκθεσης του Ν.3091 της 24.12.2002: «Επειδή η μυστικότητα, που περιβάλλει το ιδιοκτησιακό καθεστώς των εξωχώριων εταιρειών, είναι προφανές ότι παρέχει τη δυνατότητα στους πράγματι κυρίους των ακινήτων να παραμείνουν ανώνυμοι και να φοροαποφεύγουν σε σχέση με το ακίνητο». Με δεδομένο ότι μια ευρύτερη του δέοντος εφαρμογή του ειδικού αυτού φόρου μπορεί να θέτει προσκόμματα σε επενδύσεις στον τομέα του Real Estate στη χώρα μας, αποτελώντας εμπόδιο στη γενικότερη προσπάθεια προσέλκυσης επιπλέον επενδύσεων από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο που περνάει η ελληνική οικονομία, η προτεινόμενη τροποποίηση κρίνεται καίρια και προς τη σωστή κατεύθυνση έτσι ώστε ευκρινώς να εξαιρεθούν του φόρου αλλοδαποί Θεσμικοί Επενδυτές (Sovereign Wealth Funds, Social Security Funds), οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν σημαντικού ύψους κεφάλαια και οι οποίοι δεν αποσκοπούν στην απόκρυψη εισοδημάτων ή περιουσίας στην Ελλάδα.