• Σχόλιο του χρήστη 'Γ. ΤΣΙΡΟΠΟΥΛΟΣ' | 22 Ιανουαρίου 2013, 16:46

    ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΙΧΝΗΘΕΤΩΝ Απαιτηση αριθ 5 και απαιτηση αριθ 12 Το όριο ανίχνευσης στις απαιτήσεις με αριθμούς 5 και 12 , πρέπει να συμβαδίζει με το αντίστοιχο όριο ανιχνευσιμότητας της επιμόλυνσης με άλλο πετρέλαιο που έχει διαφορετική περιεκτικότητας σε θείο. Π.χ. η ανάμειξη του πετρελαίου ναυτιλίας ( περιεκτικότητας σε Θείο 1000 ppm) με πετρέλαιο κίνησης (περιεκτικότητας σε Θείο 10ppm) μπορεί να ανιχνευθεί σήμερα με ασφάλεια σε όριο 0,2% (δύο τοις χιλίοις), άρα και για τον ιχνηθέτη που θα δοκιμασθεί στο πετρέλαιο ναυτιλίας θα πρέπει να τεθεί αντίστοιχο όριο ανιχνευσιμότητας το 0,2% και όχι το προτεινόμενο 3% . Παράλειψη να τεθεί αυτό το όριο του 0,2% και όχι το προτεινόμενο 3% απλώς θα δυσκολέψει λίγο τις εργασίες των λαθρεμπόρων. Αν π.χ. γίνει μια ανάμειξη ναυτιλιακού με πετρέλαιο κίνησης σε αναλογία 2,5% v/v , τότε με βάση το ποσοστό Θείου στο δείγμα (που αναμένεται ότι θα είναι περίπου 32 ppm ) το πετρέλαιο κίνησης θα θεωρείται ( και ορθώς ) νοθευμένο με πετρέλαιο υφηλού θείου , ενώ επειδή δεν θα ανιχνεύεται ο μοριακός ιχνηθέτης (αφού το όριο ανίχνευσης θα έχει τεθεί στο το 3% )δεν θα θεωρείται νοθευμένο . Σε τυχόν απάντηση εδώ ότι θα γίνεται συνδυασμός (ποιος ?) των δύο στοιχείων , η ανταπάντηση μπορεί να είναι « και τότε για ποιο λόγο βάλαμε/πληρώσαμε τον ιχνηθέτη ? ». Επομένως,το μόνο που θα έχει επιτευχθεί θα είναι μια αύξηση του κόστους χωρίς κανένα πρακτικό όφελος, και θα έχει προστεθεί μια επιπλέον ασάφεια στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο καταπολέμησης του λαθρεμπορίου. Οι παραπάνω παρατηρήσεις ισχύουν και για τη περίπτωση επέκτασης της ιχνηθέτησης στο πετρέλαιο θέρμανσης και για όσο τουλάχιστον διάστημα η περιεκτικότητά του σε θείο είναι 1000 ppm ). Σημειώνεται εδώ ότι,σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ΓΧΚ (βλ Πρώτο παραδοτέο ομάδας ιχνηθέτησης καυσίμων,σελ 11) στο 90% σχεδόν των διαπιστωθεισών παραβάσεων η διαπίστωση βασίστηκε στην ανάλυση Θείου, επομένως θα πρέπει να προσδιορισθεί επακριβώς σε τι θα συνεισφέρουν οι νέοι ιχνηθέτες που δεν μπορούν να κάνουν οι δύο υπάρχοντες . Οι αριθμοί αυτοί του ΓΧΚ δείχνουν και τη κατεύθυνση προς την οποία πρέπει να στραφεί η προσοχή των ελεγκτικών αρχών (ενίσχυση,εκπαίδευση και επέκταση των ΚΕΔΑΚ σε όλη τη χώρα,ενίσχυση ΓΧΚ, κλπ ,όπως έχει στο παρελθόν προταθεί και από φορείς της αγοράς των πετρελαιοειδών). Απαίτηση αριθμός 10 Εκτός από τη σταθερότητα του μορίου κατά την αποθήκευση , ο προμηθευτής θα πρέπει να δώσει επαρκή στοιχεία για την σταθερότητα του μορίου και μετά την ανάμειξη με το καύσιμο , ιδιαίτερα αν το μόριο του ιχνηθέτη είναι βιολογικής προέλευσης . Απαίτηση αριθ 9- Δυνατότητα αφαίρεσης ιχνηθέτη . Μέχρι τώρα στην Ελληνική αγορά καυσίμων χρησιμοποιούνται δύο ιχνηθέτες,το Solvent Yellow 124 και η Κινιζαρίνη.Η μόνη αδυναμία που έχει αναφερθεί σχετικά με τη χρήση των ιχνηθετών αυτών είναι η δυνατότητα αφαίρεσής τους με οικονομικό τρόπο από το ιχνηθετούμενο καύσιμο (βλ σελ 2 στο « Πρώτο παραδοτέο ομάδας ιχνηθέτησης καυσίμων» ). Επομένως,η σημαντικότερη απαίτηση από τους νέους ιχνηθέτες θα πρέπει να είναι η αποδεδειγμένη αδυναμία αφαίρεσης με οικονομικά συμφέροντες τρόπους,και να ορισθεί η έννοια του «οικονομικά συμφέροντος τρόπου» διαφορετικά το όλο εγχείρημα θα καταλήξει σε αμφισβήτηση . Απαίτηση αριθμός 11 Να προστεθούν απαιτήσεις σχετικές με θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας του προσωπικού που θα εμπλέκεται σε τέτοιου είδους αναμείξεις δηλαδή διαθεσιμότητα πλήρους Δελτίο Δεδομένων Ασφαλείας του ιχνηθέτη. Απαίτηση αριθμός 21. Σε περίπτωση μη πρότυπης μεθόδου , η ΤΔΛ πρέπει στο στοιχείο με αριθμό 9( ΠΙΣΤΟΤΗΤΑ)να περιλαμβάνει και “ Μεροληψία (bias)“ της μεθόδου .