• Σχόλιο του χρήστη 'Εμμανουέλα Βιδάλη' | 6 Φεβρουαρίου 2013, 12:06

    Η τροποποίηση του άρθρου 57 του π.δ. 169/2007 αποτελεί θετική εξέλιξη για τον υπάλληλο που συνταξιοδοτείται από το Δημόσιο, ο οποίος μέχρι σήμερα ήταν σε μειονεκτική θέση σε σχέση με συνταξιούχους άλλων ασφαλιστικών φορέων. Ως προς τη διαδικασία εφαρμογής όμως θα πρέπει να επισημανθούν τα εξής: Η προθεσμία των πέντε (5) εργάσιμων ημερών για την ηλεκτρονική υποβολή του Δ.Α.Υ.Κ. από την ημερομηνία λύσης της υπαλληλικής σχέσης δεν είναι δυνατόν να τηρηθεί για τους κάτωθι λόγους: α) Για τη συμπλήρωση των στοιχείων του Δ.Α.Υ.Κ. απαιτείται συνεργασία υπαλλήλων δύο Διευθύνσεων (Διοικητικού και Οικονομικού). Η καταχώρηση των στοιχείων (για λόγους ασφάλειας του συστήματος) τυπικά δεν μπορεί να γίνει πριν παρέλθει η ημερομηνία λύσης της υπαλληλικής σχέσης. Εκτός των προσωπικών και των στοιχείων υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων καταχωρούνται αποδοχές παλαιού και νέου μισθολογίου, αποδοχές βασικών μισθών και μισθολογικών κλιμακίων τελευταίας πενταετίας, στοιχεία σχετικά με επιδόματα θέσης ευθύνης, ελέγχονται εξοφλήσεις δανείων και αναγνώρισης προϋπηρεσιών από μητρώα, τα οποία δεν είναι επαρκώς ενημερωμένα, συχνά οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι δεν θυμούνται ότι έχουν εξοφλήσει εξαγορές προϋπηρεσίας σε επικουρικά ταμεία θεωρώντας ότι οι Υπηρεσίες διαθέτουν όλα τα απαραίτητα κάθε φορά στοιχεία, γεγονός το οποίο δεν συμβαίνει πάντα, ειδικά αν οι υπό συνταξιοδότηση υπάλληλοι έχουν υπηρετήσει σε περισσότερες από μία Υπηρεσίες, οπότε απαιτείται προσκόμιση βεβαίωσης από άλλους φορείς για την εξόφληση οφειλών ή την έναρξη κρατήσεων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι πρόσφατα κατά τη σύνταξη Δ.Α.Υ.Κ. διαπιστώθηκε ότι, υπάλληλος είχε λάβει δάνειο, του οποίου η παρακράτηση για την εξόφληση (προφανώς εκ παραδρομής) είχε σταματήσει τρεις μήνες μετά την έναρξη, χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό από το ταμείο που το είχε χορηγήσει. β)Οι αποχωρήσεις των υπαλλήλων πραγματοποιούνται σε ημερομηνίες που έχουν πολύ μικρή διαφορά μεταξύ τους (τέλος του μήνα, τέλος του εξαμήνου, τέλος του έτους) γ)Η μη δυνατότητα καταβολής τρίμηνων αποδοχών, κατά τη διάρκεια των οποίων γίνεται συμψηφισμός οφειλόμενων προς το Δημόσιο χρημάτων λόγω προκαταβολής της μισθοδοσίας και μη έγκαιρης ενημέρωσης των αρμόδιων τμημάτων για τις ημερομηνίες αποχώρησης των υπαλλήλων, θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του φόρτου εργασίας, την υποχρέωση επιστροφής των χρημάτων στις Δ.Ο.Υ., καταλογισμούς σε περίπτωση άρνησης ή αδυναμίας πληρωμής κ.λ.π. Κατά συνέπεια και κατά την προσωπική μου άποψη θα πρέπει να διατηρηθεί η δυνατότητα καταβολής τρίμηνων αποδοχών, γεγονός το οποίο αφενός θα επιτρέψει τη δυνατότητα επιμήκυνσης της προθεσμίας για την ηλεκτρονική υποβολή του Δ.Α.Υ.Κ. και αφετέρου θα συμβάλλει στη μείωση γραφειοκρατικών διαδικασιών και στην εξυπηρέτηση του πολίτη. Το γεγονός όμως του να προωθούνται ρυθμίσεις θέσπισης τόσο αυστηρών προθεσμιών, η μη τήρηση των οποίων αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη πρακτικά προβλήματα, καθώς και οι προσπάθειες των δημοσίων υπαλλήλων που παρά τις αντιξοότητες προσπαθούν ακόμη να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, μόνο απογοητευτικό μπορεί να είναι για τη Δημόσια Διοίκηση εν γένει, η οποία στην προσπάθειά της να εξυγιανθεί καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να τιμωρήσει ή και να απολύσει όσους την στελεχώνουν. Με την ελπίδα ότι και οι δημόσιοι υπάλληλοι εξακολουθούν να είναι Έλληνες πολίτες. Τμήμα Οικονομικής Διοίκησης Γ.Γ.Ε. Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων