• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Μουρίκης' | 28 Απριλίου 2014, 13:06

    Παράγραφος 3, υποπαράγραφος (α) Πρέπει να αποσυσχετιστεί πλήρως και σαφώς η απόφαση παραχώρησης που σχετίζεται με το δικαίωμα χρήσης από την διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης καθώς η τελευταία καθορίζεται αυτόνομα και αναλυτικά από τον αναφερόμενο νόμο 4014/2011 και αφορά αποκλειστικά στην χρήση. Οι αδειοδοτήσεις των περισσότερων έργων προβλέπουν την κατοχύρωση του δικαιώματος χρήσης ενώ η περιβαλλοντική αδειοδότησή τους αποτελεί μια αυτοτελή διαδικασία που πραγματοποιείται πλέον τις περισσότερες φορές παράλληλα. Προς ενίσχυση τούτου, αναφέρεται συγκεκριμένα ο Ν.4146/2013 περί Διαμόρφωσης Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις, και ειδικά οι διατάξεις του Άρθρου 38: - της παραγράφου στ) όπου βασικό δικαιολογητικό του φακέλου αδειοδότησης υδατοδρομίου αποτελεί η απόφαση παραχώρησης του κατά νόμο αρμόδιου οργάνου - της παραγράφου ια) όπου προβλέπεται η υποβολή ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή ή αντίγραφο της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.) σε περίπτωση που το έργο έχει ήδη αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά. Επιπλέον στην παράγραφο 8 του άρθρου 10 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, έχει πολύ σωστά προβλεφθεί ότι η πράξη παραχώρησης δεν υποκαθιστά τυχόν απαιτούμενες άδειες ή εγκρίσεις. Κατόπιν των ανωτέρω, προτείνεται να μην υπάρχει η υποχρέωση κατάθεσης ΜΠΕ ή ΑΕΠΟ στην αίτηση παραχώρησης, τουλάχιστον για την περίπτωση ανάπτυξης υδατοδρομίων καθώς σε διαφορετική περίπτωση μόνο Φιλικό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το περιβάλλον για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις που τόσο έχει ανάγκη η χώρα μας.