• Σχόλιο του χρήστη 'LEYTHERHS' | 29 Απριλίου 2014, 19:51

    Οι προωθούμενες διατάξεις, επιδιώκουν να κάμψουν τις αντιδράσεις των καταπατητών στην κτηματολογική διαδικασία, όσον αφορά και τα δάση και τις δασικές εν γένει εκτάσεις της Χώρας, δίνοντας τους ελπίδες και έδαφος για διανομή και εξαγορά των καταπατημένων εκτάσεων. Αυτό λειτουργεί εναρμονισμένα με την ισχύουσα δασική νομοθεσία, μόνο όσον αφορά αγρούς που λόγω εγκατάλειψης της συστηματικής καλλιέργειας τους, εγκαταστάθηκε δασική βλάστηση και απέκτησαν δασικό χαρακτήρα και εξ αυτού του λόγου εμπίπτουν πλέον στο πλαίσιο προστασίας του ισχύοντος Συντάγματος (βλ. άρθρο 24). Είναι γεγονός ότι άλλο περιβαλλοντική προστασία και άλλο ιδιοκτησιακό ζήτημα των γαιών. Στις περιπτώσεις όμως εκείνες, που τα στοιχεία που διαθέτει η διοίκηση, σε συνδυασμό με την φύση των επίδικων γαιών(βραχώδη, πετρώδη, άγονα κ.λ.π), που καταμαρτυρεί ότι ανέκαθεν, ήσαν σε δασική μορφή και εκμετάλλευση,(έλλειψη ιχνών γεωργικής καλλιέργειας), δεν πρέπει να εφαρμόζονται οι προωθούμενες διατάξεις , τόσο γιατί τα δάση και οι δασικές εκτάσεις είναι δημόσια αγαθά με κοινόχρηστο περιβαλλοντικό χαρακτήρα και τυγχάνουν συνταγματικής προστασίας(βλέπε και Α.Π 207/2010 Α πολ. τμ.) , όσο και γιατί το Σύνταγμα επιβάλλει την απαλλοτρίωση και των ιδιωτικών εκτάσεων. Οι μοιρασιές λοιπόν που προωθούνται, ή ο κατακερματισμός τους με ανταλλάγματα, δεν εναρμονίζεται, ούτε με το Σύνταγμα ούτε με την μέχρι σήμερα διαμορφωθείσα νομολογία των δικαστηρίων. Αλλά και στις περιπτώσεις αυτές των δασωμένων αγρών, σχετικές διατάξεις δίνουν δυνατότητες διοικητικής αναγνώρισης, πλην όμως δεν εφαρμόζονται στην πράξη, επειδή κύρια δεν έχει εκδοθεί κοινή απόφαση υπουργού Οικονομικών και ΥΠΕΚΑ (βλ. άρθρο 12ν.3208/2003 σε συνδυασμό με άρθρο 22 του αυτού νόμου.