• Σχόλιο του χρήστη 'Ι. Κανελλοπούλου' | 10 Μαΐου 2014, 02:46

    Η διαστρέβλωση της έννοιας του δημοσίου και ακόμα περισσότερο της έννοιας του δημοσίου αγαθού φαίνεται πως θα είναι η μεγάλη "κληρονομιά" αυτής της κυβέρνησης. Σύσσωμοι οι περιβαλλοντολογικοί σύλλογοι αντιδρούν καταγγέλλοντας ότι το παρόν νομοσχέδιο: - Νομιμοποιεί επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης.- Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.- Καταργεί στην πράξη τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και θέτει στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ακινήτου να «αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας».- Αφήνει εκτός προστασίας την παρόχθια ζώνη πολλών και μεγάλων λιμνών, τις οποίες χαρακτηρίζει ως «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο.- Καθιστά προαιρετική τη χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων.- Αγνοεί τον προ τριετίας νόμο για τη βιοποικιλότητα που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνης». Η άνευ οποιασδήποτε προηγούμενης περιβαλλοντικής μελέτης, αλλά και τουριστικού μοντέλου απόπειρα της κυβέρνησης να "αξιοποιήσει" για μία ακόμα φορά το δημόσιο χώρο στο βωμό της δήθεν ανάπτυξης δεν καταπατά μόνο τη σχετική συνταγματική πρόβλεψη, όπως πολλοί έχουν ήδη παρατηρήσει, αλλά και το δικαίωμα στη λογική. Συγκεκριμένα δε στη λογική της ίδιας της κυβέρνησης. Παραθέτω απόσπασμα από την ιστοσελίδα του E.O.T. σχετικά με τη στρατηγική του οργανισμού όπως έχει χαραχτεί για τα έτη '14, '15, '16: "Επίσης, τα κοινά- στόχος στα οποία οφείλει να απευθύνεται ο Ελληνικός Τουρισμός πλέον, αφορούν σε διαμορφωτές των τάσεων (trend setters,style hounds κλπ), τα οποία θα πρέπει να τροφοδοτούνται με οποιοδήποτε στοιχείο αποτελεί προστιθέμενη αξία στη συνολική παραδοσιακή και αναμενόμενη εικόνα του αυθεντικού προορισμού Ελλάδα" και παρακάτω: "Το νέο όραμα του Ελληνικού τουρισμού (Ελλάδα κλασσικός-ανθρωποκεντρικός-παραδοσιακός-αυθεντικός–ιστορικός προορισμός για όλες τις εποχές του χρόνου) απαιτεί τη δόμηση ισχυρής στρατηγικής επικοινωνίας, ικανής να προβάλλει αποτελεσματικά το διαφοροποιημένο Ελληνικό ποιοτικό τουριστικό προϊόν, να ανταποκριθεί στη ρευστότητα της διεθνούς τουριστικής ζήτησης." Οι μη ελεύθερα προσβάσιμες παραλίες,οι υπερμεγέθεις ξενοδοχειακές μονάδες, η ηχορύπανση ή η αλλοίωση του φυσικού τοπίου με μόνιμες ή άλλες παρεμβάσεις, η οικονομική εκμετάλλευση των πάντων αποτελούν την "αυθεντική" παραδοσιακή εμπειρία στην οποία στοχεύει ο οργανισμός τουρισμού για το νέο branding της Ελλάδας; Επειδή ο δημόσιος χώρος και τα δημόσια αγαθά αποτελούν κεκτημένο συνταγματικό και ουσία της δημοκρατίας, επειδή οφείλει να υπάρχει συνέπεια, συνέχεια και σχέδιο στη χάραξη εθνικών στρατηγικών σε όλους τους τομείς, επειδή τέλος η ανάπτυξη υποχρεούται να είναι φιλική προς τον πολίτη και το περιβάλλον και να διέπεται από αισθητικούς και ηθικούς κανόνες, ως πολίτης δηλώνω αντίθετη στο σχέδιο νόμου «Οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας» και ζητώ την απόσυρσή του.