• Σχόλιο του χρήστη 'MEDASSET ΕΛΛΑΣ' | 11 Μαΐου 2014, 19:40

    ΑΡΘΡΟ 1 Σε ότι αφορά τους ορισμούς α) «αιγιαλός» είναι τμήμα της γης που περιβάλλει τη θάλασσα με όριο προς την ξηρά το σημείο εκείνο, μέχρι το οποίο φθάνουν τα συνήθως μεγαλύτερα κύματα και περιλαμβάνεται μεταξύ των κοινής χρήσεως πραγμάτων και β) «παραλία» είναι η ζώνη ξηράς που προστίθεται στον αιγιαλό, καθορίζεται δε σε πλάτος μέχρι και 50 μέτρων από την οριογραμμή του αιγιαλού προς εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με την θάλασσα. «Παλαιός αιγιαλός» είναι η έκταση ξηράς, η οποία προκύπτει από τη μετατόπιση της γραμμής του αιγιαλού που οφείλεται σε φυσικές διεργασίες και η μετατόπιση μπορεί να ειναι η προς τη θάλασσα η προς την ξηρά. ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ Γενικότερα θα πρέπει μα ληφθούν υπόψη τα παρακάτω προκειμένου ο υπό διαβούλευση νόμος να είναι όσον το δυνατόν πιο ολοκληρώμενος και να μην αντιβαίνει σε βασικές διατάξεις που αφορούν στην αειφορεία και στη διαχείριση του θαλάσσιου περιβάλλοντος έτσι όπως έχουν διατυπωθεί από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία: - Η οδηγία πλαίσιο για τα νερα της ΕΕ (Ν. 3199/2003 & ΠΔ 51/2007) - Η οδηγία πλαίσιο της ΕΕ για τη θαλάσσια στρατηγική (Ν. 3983/2011) - Τα διαχειριστικά σχέδια και σχέδια δράσης που απορρέουν από τις πιο πάνω οδηγίες πλαίσια. - Το πρωτόκολλο ολοκληρωμένης διαχείρισης παράκτιων ζωνών. - Η πρόσφατη γνωμοδότηση της Ευρωπαικής Οικονομικής Επιτροπής για την Γαλάζια Ανάπτυξη (ΕΟΚΕ). - Οι εργασίες επιτροπών για μια Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική (ΟΘΠ). - Οι εργασίες επιτροπών για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό (ΘΧΣ) και την ολοκληρωμένη Διαχείριση των Παράκτιων Ζωνών (ΟΔΠΖ). Με βάση τα παραπάνω ιδιαίτερη εντύπωση προκαλέι το γεγονός ότι ο υπο διαβούλευση νόμος δεν συντάχθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ως όφειλε) αλλά από το Υπουργείο Οικονομικών. Τα τόσο σοβαρά ζητήματα τα οποία πραγματεύεται ο νόμος θα έπρεπε να τεθούν υπό μία μακρά και λεπτομερή διαδικασία διαβούλευσης καθώς ο παράκτιος και θαλλάσιος πλούτος της χώρας μας είναι ένα εξαγώγιμο προϊόν το οποίο θα πρέπει να προστατευτεί με κάθε τρόπο και να εξασφαλιστεί η βιώσιμότητά του αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να τονιστεί ότι αποτελεί περιουσία όλων των Ελληνων πολιτών και όχι μόνο των αναπτυξιακών συμφερόντων.