• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Βουβαλίδης' | 13 Μαΐου 2014, 00:47

    Στο άρθρο αυτό δεν ορίζονται ούτε κατ’ ελάχιστον τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για την ακριβή οριοθέτηση του παλαιού αιγιαλού. Στον προηγούμενο νόμο περιγράφονταν γενικά σε τέσσερις μόνο γραμμές και αυτό είχε δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Θεωρώ απαραίτητη την αποσαφήνιση των στοιχείων χάραξης του παλαιού αιγιαλού και την ενσωμάτωση τους στο άρθρο αυτό. Ειδικότερα προτείνω τα εξής: Α) Η φωτοερμηνεία είναι τεχνική ακατάλληλη για την διερεύνηση της ύπαρξης παλαιού αιγιαλού πριν από τα έτη 1945 (πανελλαδικά) ή 1938 (σε επιλεγμένες περιοχές) γιατί δεν υπάρχουν παλαιότερες αεροφωτογραφίσεις του Ελληνικού χώρου από τη Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού. Έτσι δεν μπορούμε να προεκτείνουμε χρονικά τα συμπεράσματα μας προς το παρελθόν και να φτάσουμε στο έτος 1884. Επειδή λοιπόν ορθώς αναφέρεται στο άρθρο 8 για τον ορισμό του αιγιαλού, για να μη δημιουργηθεί σύγχυση θα πρέπει να αναφέρεται και στο άρθρο 7 ότι τα στοιχεία της φωτοερμηνείας αποτελούν στοιχεία μόνο για τον χρόνο λήψης των αεροφωτογραφιών και δεν μπορούν να επεκταθούν χρονικά σε παλαιότερα έτη. Β) Οι φυσικές ενδείξεις (αμμώδες, ελώδες ή βαλτώδες) του προηγούμενου νόμου, πρέπει να προστεθούν στο σχέδιο νόμου με τον όρο παλαιοπεριβαλλοντικές ενδείξεις (θαλάσσιο, παράκτιο ή χερσαίο περιβάλλον). Για παράδειγμα αναφέρω τον σχηματισμό αιολικών θινών στην ακτή. Εξαιτίας της αμμώδους σύστασής τους όλες οι επιτροπές θεωρούσαν τμήμα του παλαιού αιγιαλού τις αποθέσεις αιολικής άμμου αγνοώντας ότι αυτές μεταφέρονται από τον άνεμο πάνω στην χέρσο σε συνθήκες απουσίας υγρασίας. Γ) Οι γεωλογικές μελέτες είναι απαραίτητες για τον ακριβή προσδιορισμό του παλαιού αιγιαλού. Επειδή όμως η γενικότερη νομολογία που απορρέει από τις αποφάσεις του ΣτΕ ορίζει σαφώς ως κρίσιμο έτος το 1884, θα πρέπει να απαιτείται από το νόμο η χρήση μεθόδων απόλυτης χρονολόγησης για τον προσδιορισμό της ηλικίας των υλικών ή των απολιθωμάτων που βρίσκονται στις πρόσφατες παράκτιες αποθέσεις από διαπιστευμένα εργαστήρια της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Δ) Τέλος, η χρήση Χαρτών και Διαγραμμάτων είναι δυνατή όταν σε αυτά έχουν εφαρμοστεί οι κανόνες της επιστημονικής αποτύπωσης και παρέχονται στοιχεία για τον τρόπο δημιουργίας τους ή περιέχουν σημεία που μπορούν να αναγνωριστούν σήμερα και να προσδιορίσουν τη θέση της ακτογραμμής κατά το χρόνο κατασκευής των χαρτών αυτών.