• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Κ.' | 5 Οκτωβρίου 2014, 08:13

    Η παραπάνω ρύθμιση είναι σε εντελώς λάθος κατεύθυνση, αφού ουσιαστικά διατηρεί όλες τις παθογένειες του παρελθόντος, αλλάζοντας μόνο τον τρόπο και τον χρόνο που θα εισπράττει ο υποθηκοφύλακας αυτά που εισέπραττε και πριν. Παραγνωρίζετε το γεγονός πως η οικονομική κρίση έχει μειώσει σε τέτοιο βαθμό την κίνηση στα υποθηκοφυλακεία της χώρας, που πολλά από αυτά τα τελευταία χρόνια δεν είναι βιώσιμα. Κάνοντας λόγω για βιωσιμότητα εννοώ (αν και το Υπουργείο Δικαιοσύνης το γνωρίζει, αφού κάθε τρίμηνο του αποστέλλεται από όλα τα γραφεία αντίγραφο του Βιβίου Εισοδημάτων) πως τα παρακρατηθέντα δικαιώματα από τον υποθηκοφύλακα, δηλαδή το άθροισμα των ποσών της παραγράφου 2, του άρθρου 6 του προσχέδιου νόμου, δεν αρκεί για να καλύψει τις περισσότερες φορές ούτε καν την μισθοδοσία και τα έξοδα λειτουργίας του γραφείου. Το φαινόμενο αυτό είναι σύνηθες, αν όχι παγιωμένο, στα περισσότερα μικρά περιφερειακά υποθηκοφυλακεία της χώρας εδώ και τρία με τέσσερα χρόνια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την οικονομική εξαθλίωση των υποθηκοφυλάκων, αφού είναι υποχρεωμένοι, λόγω και των ποινικών ευθυνών, να πληρώνουν υπαλλήλους, εισφορές προς το ΙΚΑ και μισθώματα, να υπόκεινται παρακράτηση φόρου για εισοδήματα που δεν είναι δικά τους και στο τέλος όχι μόνο να μην εισπράττουν τίποτα, αλλά να πληρώνουν από την προσωπική τους περιουσία για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Η μόνη λύση είναι η αποσύνδεση του κόστους μισθοδοσίας των υπαλλήλων από τον υποθηκοφύλακα. Άλλωστε το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση έγινε πριν δύο χρόνια με την παρ. 5, του άρθ. 108, του Ν. 4055/2012 και την ΚΥΑ με αριθμό 37480/4.5.2012 που εκδόθηκε κατά εξουσιοδότηση αυτού.