• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΕΟΔΩΡΑ Τ.' | 6 Οκτωβρίου 2014, 10:23

    Στη αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι, με τις προτεινόμενες διατάξεις : 1) ΔΕΝ θίγεται η ΘΕΣΜΙΚΗ κατάσταση των αμίσθων υποθηκοφυλάκων, ως αμίσθων δημοσίων λειτουργών και η καταβολή της αμοιβής τους από το Δημόσιο δεν τους μετατρέπει σε "έμμισθους". Κάτι τέτοιο ΔΕΝ είναι ΟΡΘΟ, διότι ΘΙΓΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ η θεσμική τους ιδιότητα και ουσιαστικά καταλύεται το ΑΜΙΣΘΟ καθεστώς, αφού οι συναλλασσόμενοι θα καταβάλλουν "ΤΕΛΗ υπέρ του Δημοσίου" και ο Υποθηκοφύλακας θα αμοίβεται πλέον από το Δημόσιο και όχι από τον συναλλασσόμενο. Μετατρέπεται έτσι ΑΜΕΣΑ σε ένα sui generis δημόσιο υπάλληλο, δημιουργείται μια de facto και σαφή ¨εμμισθοποίησή" του, ένα καθεστώς οιονεί δημοσίου υπαλλήλου, κατά παράβαση του Συντάγματος (άμισθο καθεστώς), σύμφωνα με το άρθρο 92 παρ. 4 Σ. Η είσπραξη των "ιδίων δικαιωμάτων - αμοιβής" του Υποθηκοφύλακα από το Δημόσιο, η διαχείρισή τους από αυτό και η μετέπειτα καταβολή τους σε αυτόν είναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΣΥΜΒΑΤΑ με την ιδιότητα του Υποθηκοφύλακα ως άμισθου δημόσιου λειτουργού. Το δικαίωμα της είσπραξης των πάσης φύσεως καταβλητέων μέχρι σήμερα στο Υποθηκοφυλακείο τελών και δικαιωμάτων είναι ΑΡΡΗΚΤΑ συνδεδεμένο και με το συνεπακόλουθο και συναφές της διαχείρισης αυτών, αποκλειστικά και ΜΟΝΟ και απευθείας από τον ΙΔΙΟ τον άμισθο υποθηκοφύλακα. 2) ΔΕΝ θίγεται η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ κατάσταση των αμίσθων υποθηκοφυλάκων, ως "ελεύθερων επαγγελματιών", οι οποίοι θα εξακολουθήσουν να τηρούν βιβλία εσόδων - εξόδων. Κάτι τέτοιο ΔΕΝ είναι, επίσης, ΟΡΘΟ, διότι το προσχέδιο νόμου καταργεί την ιδιότητα του άμισθου υποθηκοφύλακα, ως "ελεύθερου επαγγελματία", αφού καταργείται το βασικότερο δικαίωμά του, που έγκειται στη λήψη της νόμιμα προσδιορισμένης αμοιβής για την υπηρεσία που παρέχει, κατά τον χρόνο που παρέχεται και από τον λήπτη της υπηρεσίας αυτής. Επιχειρεί, δηλαδή, να καταστήσει τον υποθηκοφύλακα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΟΧΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, δηλαδή, σκοπεύει να δημιουργήσει μία ΝΕΑ κατηγορία "Ελεύθερων Επαγγελματιών", που θα έχει ΕΝΑΝ Μόνο ΠΕΛΑΤΗ, το Ελληνικό Δημόσιο, από το οποίο θα περιμένει να εισπράξει την αμοιβή του, τη στιγμή μάλιστα που ΣΗΜΕΡΑ αυτό είναι ο μεγαλύτερος ΟΦΕΙΛΕΤΗΣ! Αυτό συνιστά και κατάφωρη παραβίαση της επαγγελματικής του ελευθερίας, αφού η οικονομική επιβάρυνση που μπορεί να επιφέρει μία καθυστέρηση του Δημοσίου στην απόδοση της αμοιβής, ενδέχεται να είναι τεράστια. 3) ΔΕΝ θίγεται η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ κατάσταση των αμίσθων υποθηκοφυλάκων, γεγονός το οποίο, επίσης, ΔΕΝ είναι ΟΡΘΟ, αφού ο προσδιορισμός της αμοιβής τους ΔΕΝ είναι ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ουδέτερος, καθόλου δε σαφής, διαφανής και ελέγξιμος, δεδομένου ότι, ΔΕΝ διενεργείται στο ύψος, που οι ισχύουσες μέχρι σήμερα διατάξεις προβλέπουν. Τέλος, το Δημόσιο ΔΕΝ νομιμοποιείται να εισπράττει την αμοιβή του υποθηκοφύλακα και να τη μετονομάζει ως "τέλος".