• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΥΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ' | 29 Οκτωβρίου 2014, 10:53

    Η κατάργηση του ν.1809/88 θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Ο ν.1809/88 προβλέπει την λειτουργία μιας Διακομματικής επιτροπής ελέγχου καταλληλότητας ταμειακών μηχανών. Μέσω αυτής της επιτροπής χορηγείται η άδεια καταλληλότητας ενός νέου μοντέλου ταμειακής μηχανής. Ακόμη, με απόφαση αυτής της επιτροπής ανακαλείται η άδεια υπάρχοντος μοντέλου ταμειακής μηχανής. Λόγω της αυξημένης ευθύνης, είναι απαραίτητο ο χαρακτήρας της επιτροπής να παραμείνει διακομματικός. Δεν μπορεί αποκλειστικά η Υπηρεσία να αναλαμβάνει την ευθύνη έγκρισης νέων αδειών (τήρηση προδιαγραφών), και πολύ περισσότερο, δεν μπορεί αποκλειστικά η Υπηρεσία να αναλαμβάνει την ευθύνη παλιών αδειών (απόκλιση από τις προδιαγραφές). Αν καταργηθεί ο ν.1809, η λειτουργία της Διακομματικής επιτροπής σταματάει, δεν θα είναι πλέον δυνατές εγκρίσεις νέων αδειών ταμειακών μηχανών, ούτε ανακλήσεις των υπαρχόντων. Αυτό όμως αντιβαίνει στην ευρωπαϊκή νομοθεσία γιατί αποκλείει νέες επιχειρήσεις από το να λάβουν άδεια και δημιουργεί μονοπωλιακές καταστάσεις υπέρ των ήδη αδειοδοτηθέντων μοντέλων ταμειακών μηχανών. Επίσης επείγουσες περιπτώσεις ανάκλησης άδειας υπάρχοντος μοντέλου ταμειακής μηχανής όπως μιας περιπτώσεως για την οποία έχω όλα τα αποδεικτικά στοιχεία ότι δεν λειτουργεί σύννομα, δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστούν. Ο νόμος 1809/88 παρέχει το βασικό νομικό πλαίσιο λειτουργίας των ταμειακών μηχανών: ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν να χρησιμοποιούν ταμειακή μηχανή για την λιανική πώληση, ότι οι ταμειακές μηχανές πρέπει να σφραγίζονται, ότι πρέπει να είναι απαραβίαστες, ότι συνοδεύονται από βιβλιάριο συντήρησης, ότι μόνο εξουσιοδοτημένος τεχνικός δικαιούται να ανοίξει μια ταμειακή μηχανή. Όλα τα ανωτέρω είναι καθαρά τεχνικά θέματα, και έχουν γίνει συνείδηση στον επιχειρηματικό κόσμο. Αν καταργηθεί ο ν.1809 όλα αυτά τίθενται υπό αμφισβήτηση. Ταυτόχρονα δυσκολεύει η λειτουργία του νεοσυσταθέντος τμήματος Δ ταμειακών μηχανών της Δ/νσης Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών που θα κληθεί να λειτουργήσει χωρίς την νομική ασπίδα που παρέχει ο ν.1809/88. Η κατάργηση του ν.1809/88 ευθέως οδηγεί στην κατάργηση των φορολογικών ταμειακών μηχανών με φορολογική μνήμη, επιτρέποντας ουσιαστικά να χρησιμοποιούνται ταμειακές μηχανές χωρίς φορολογική μνήμη. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, στον επιτόπιο φορολογικό έλεγχο δεν θα υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής δηλαδή οι αποδείξεις της φορολογικής ταμειακής μηχανής (φορολογική μνήμη) και τα πάντα θα τίθενται υπό αμφισβήτηση. Με αυτό τον τρόπο όμως ο επιτηδευματίας κατά τον επιτόπιο φορολογικό έλεγχο θα πρέπει να αποδεικνύει συνεχώς ότι «δεν είναι ελέφαντας». Με αυτό τον τρόπο όμως γυρίζουμε 30 χρόνια πίσω, όταν δεν υπήρχαν φορολογικές ταμειακές μηχανές και δεν εκδιδόταν αποδείξεις φορολογικής ταμειακής μηχανής, και οργίαζαν οι φήμες για τις συναλλαγές κάτω από το τραπέζι. Η κατάργηση του ν.1809/88 αντιβαίνει στο ν.3943/11 (άρθρο 26, παρ.9) όπου καθορίζεται επαύξηση του ν.1809/88 με την υποχρέωση των φορολογικών ταμειακών μηχανών ταμειακών μηχανών, να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά τα δεδομένα των φορολογικών στοιχείων που εκδίδονται, σε βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών. Αντίθετα, με την διατήρηση του ν.1809/88 και την αυτόματη αποστολή δεδομένων των φορολογικών ταμειακών μηχανών στην ΓΓΠΣ, και ο επιτηδευματίας προστατεύεται και το κράτος διασφαλίζει την έγκαιρη διασταύρωση των στοιχείων. Μπορεί επίσης να γίνεται αυτόματα η εκκαθάριση ΦΠΑ (real – time vat). Για τους ανωτέρω λόγους θεωρώ λάθος την κατάργηση του ν.1809/88 . Αντίθετα θεωρώ ότι κάποιες διατάξεις του χρειάζονται τροποποίηση όπως ότι η Διακομματική Επιτροπή λειτουργεί στην καταργημένη Δ/νση Δ15 ΚΒΣ, να αντικατασταθεί με το ορθό: ότι λειτουργεί στην Δ/νση Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών (μέχρι χθες ΔΥΠΗΣ).