• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ -ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ, ΝΙΚΟΣ ΣΠ. ΦΙΛΙΠΠΟΥ' | 11 Οκτωβρίου 2015, 20:54

    11/10/2015 ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ – ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ «Μέτρα για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων»- 10/10/15 Δεν θα εισπράξει η χώρα φόρους. Εφαρμόζεται πάλι επιλεκτικά ο ν.4336/15- δεν εφαρμόζεται ουσιαστικά, θα καταστραφούν επιχειρήσεις. Δίνεται μόνο σκανδαλώδη άφεση στα πλαστά και εικονικά τιμολόγια και στις ενδοομιλικές συναλλαγές. Θέτει για τις εκκρεμείς υποθέσεις, που είναι τα ~ 40-50 δις € των ληξιπροθέσμων περιορισμούς βαθμών δικαστικής επίλυσης, αντί να αφορά και όλες τις εκκρεμείς- δεδικασμένες υποθέσεις – λόγω άδικης και καταχρηστικής νομοθεσίας, που η θετική επίλυση περιλαμβάνεται στον ν. 4336/15. Τώρα διορθώνεται ο νόμος απο το 1997, να καταστραφούν οι επιχειρήσεις, αντί να αποζημιωθούν για την ταλαιπωρία? ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 07 ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: 1) ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΘΕΝ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ΤΟΥ Ν. 2523/97 ΓΙΑ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ 300-500%, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΚΠΤΩΣΗ 30% ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ, 2) ΟΙ ΤΥΧΟΝ ΑΡΧΙΚΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΝΑ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ 300-500% ΚΑΙ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥΣ, ΠΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΟΥΝ ΑΡΧΙΚΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΚΑΤΑ 20-50 ΦΟΡΕΣ, 3) ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ ΟΙ ΤΥΧΟΝ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΕΝΑΝΤΙ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΤΩΝ ( τι ηθική λογικής υπάρχει, οι καταβολές δεν αναζητούνται, δεν συμψηφίζονται, σε ένα κράτος που χρέωνε πλασματικά 300-500%, κράτος, ενώ και οι δανειστές ζητούν διαγραφές), 4) ΝΑ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΣΧΕΤΩΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, ΛΟΓΩ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ. ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ Ν. 4321/15- ΛΟΓΩ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗΣ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ. 5) ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ 2ΠΛΩΝ ΠΡΟΣΩΡΙΝΩΝ - ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΤΟΥ Α.74 ΚΦΔ ΟΙΚΟΘΕΝ. ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 01 ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: ΝΑ ΑΠΑΛΕΙΦΘΕΙ Η ΛΕΞΗ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΙΗΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΞΗ “ΕΝΝΑΛΑΚΤΙΚΑ” Η ΠΑΡΑΓΡΑΓΟΣ 9 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 28, του ν.4321/15 ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ 3943/11. Η ψηφισμένη διάταξη στον ν. 4336/15 για τον ν. 2523/97 είναι η εξής: ιι.Κώδικες φορολογίας. Έως τον Σεπτέμβριο του 2015 θα εγκρίνουν εκκρεμούσες μεταρρυθμίσεις σχετικά με τους κώδικες φορολογικής διαδικασίας: α) θα θεσπίσουν νέες ποινικές νομικές διατάξεις για την φοροδιαφυγή και την απάτη, προκειμένου να τροποποιηθεί ο ειδικός ποινικός νόμος 2523/1997 και κάθε άλλη συναφής νομο- θεσία, καθώς και για να αντικατασταθεί το άρθρο 55 πα- ράγραφοι 1 και 2 του ΚΦΔ, με σκοπό, μεταξύ άλλων, τον εκσυγχρονισμό και τη διεύρυνση του ορισμού της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής σε όλους τους φόρους· θα καταργήσουν όλα τα πρόστιμα του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που επιβάλλονται βάσει του ν. 2523/1997· β) θα εκδώσουν εγκύκλιο σχετικά με τα πρόστιμα προκειμένου να διασφαλιστεί η συνολική και συνεκτική εφαρμογή του ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ) 1017 -ΚΦΔ· γ) θα μεριμνήσουν για κατάλληλες ποινές για τις απλές παραβάσεις του κώδικα βιβλίων και στοιχείων· η μη έκδοση ή η ανακριβής έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης θα αντιμετωπίζεται ως απλή αλλά σοβαρή πα- ράβαση της διαδικασίας για τον ΦΠΑ (βασικό παραδο- τέο). Έως τον Φεβρουάριο του 2016, οι αρχές θα πραγματοποιήσουν συνολική επανεξέταση της υπόλοιπης φορολογικής νομοθεσίας που συγκρούεται με τον ΚΦΕ και τον ΚΦΔ, ενσωματώνοντας τις εν λόγω νομικές πράξεις, κατά περίπτωση, ενώ έως τον Μάρτιο του 2016 θα εκδώσουν το σύνολο της δευτερογενούς νομοθεσίας για την εφαρμογή του ΚΦΕ και του ΚΦΔ. 12/10/2015 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ Κ.ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ 10 ΔΙΣ € ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΨΗΦΙΣΜΕΝΑ ΜΕΤΡΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ όλοι επισημαίνουν τον κίνδυνο του κουρέματος καταθέσεων με αντάλλαγμα την πώληση όλων των κόκκινων δανείων, δηλ μετά την φυγή καταθέσεων και την περικοπή χρηματοδοτήσεων όλα τα δάνεια υγιή και μη έγιναν κόκκινα, δεν υπάρχουν δεύτερες σκέψεις? Όλοι θέλουν την είσπραξη φορολογητέας ύλης από τα 100 δις € ληξιπρόθεσμα, χωρίς απόγνωση. Η πηγή των φορολογικών εσόδων μπορεί να προέλθει από την διαγραφή των εξωφρενικών προσαυξήσεων 300-500% ύψους 40-50 δις € και την ρύθμιση των υπολοίπων. Αυτλα είναι τα φρένα της φοροδοτικής ικανότητας της χώρας. Όλοι διαμαρτύρονται για το άδικο του ΕΝΦΙΑ που πλήττει και δεν εξαιρεί τους μη έχοντες ! Οι λύσεις και εισηγήσεις έχουν βασικά ψηφιστεί στον 4336/15. ΑΠΟΜΕΝΕΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ, χωρίς πισωγυρίσματα και ερμηνευτικές παθογένειες. Τα ζήσαμε, τα ξέρουμε. Υπάρχει κίνδυνος να μείνουμε στα υφεσιακά μόνο, να ολιγωρήσουμε στα αναπτυξιακά, που είναι οι επενδύσεις, τα ληξιπρόθεσμα και οι καταθέσεις. Οι μόνες υπαρκτές δεξαμενές πλούτου που έχουμε χωρίς “θύματα” είναι : 100 δις € καταθέσεις, 100 δις € ληξιπρόθεσμα και 100 δις € επενδύσεις. 3 εφικτά ελληνικά ισοδύναμα 10 δις € για μείωση των υφεσιακών 12- 14 δις €, χωρίς πολιτικό κόστος και με την συμφωνία των θεσμών Υπάρχουν 3 δεξαμενές πηγών εσόδων: ~100 δις € φορολογικά ληξιπρόθεσμα, ~110 δις € εκροή καταθέσεων Να μην αγνοηθούν τα υπαρκτά ψηφισμένα ισοδύναμα στον 4336/15. Η σύγκρουση στην βάση της “κατσίκας του γείτονα” της κοινωνικής πυραμίδας, δεν παράγει πλούτο για διανομή Προϋπόθεση εφαρμογής για την χώρα είναι η αποποίηση προστασίας των τιμωρητικών και κραυγαλέα αποτυχημένων μέτρων για τις καταθέσεις, φορολογία και επενδύσεις. Κύριο υποκρυπτόμενο αίτιο είναι οι δυνάμεις της ακραίας υποτίμησης κινητών και ακινήτων αξιών σε πρωτοφανή επίπεδα. ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ: επαναπατρισμό ~20-30 δις € σε 2-3 μήνες, με μέτρα και κίνητρα “πανστρατιάς”, αποφεύγοντας τις τρομοκρατίες με κρυφή φορολόγηση καταθέσεων με πρόσχημα λίγους φόρους. Μόνο η φορολογία από τις δραστηριότητες των τραπεζών και της οικονομίας θα αποφέρει πάνω από 4-5 δις € το 2015-16. Η απώλεια ~4 δις € μόνο από ΦΠΑ και φόρους από την μείωση τζίρου μέχρι στιγμής 10 δις € είναι ορατή. H χώρα δεν μπορεί να ζήσει, χωρίς καταθέσεις. Να απομακρυνθούν οι τρομοκρατίες των καταθέσεων με κατασχέσεις. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΕΣΟΔΑ 4 ΔΙΣ € ΜΕΧΡΙ 2016 ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΗ ΑΠΩΛΕΙΩΝ 4 ΔΙΣ € ΑΠΟ ΦΠΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΥΣ ΛΟΓΩ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΤΖΙΡΟΥ! Λύσεις μετά το “κλείσιμο” των τραπεζών και τα capital controls, δεν εκτιμούμε ότι πρέπει να είναι μέτρα κουρέματος ή οριζοντίων φόρων δήθεν αδηλώτων φορολογικά καταθέσεων, γιατί ακριβώς μόνο η αναγγελία φόρων με το νομσχέδιο 27/05/2015, αύξησε την εκροή των καταθέσεων, έτσι ώστε σε 2-3 βδομάδες από ανάγκη “έκλεισαν” οι τράπεζες. Φορολογία δήθεν αδήλωτων αλλά πολλαπλά φορολογημένων καταθέσεων σε καθεστώς bank drain, δεν υπάρχει πουθενά. Προτείνεται: μικρή φορολογική επιβάρυνση 3-5%, κίνητρα για επαναπατρισμό καταθέσεων με ελευθερίες και κίνητρα στο πόθεν έσχες για ακίνητα, μετοχές, αυξήσεις κεφαλαίου, νέες επιχειρήσεις και επενδύσεις. Αυστηρότητα κατά των “δολίων” συναλλαγών από πλαστά και εικονικά τιμολόγια, μη έκδοση αποδείξεων, λαθρεμπόριο, μίζες, κ.α. Να “ασπρίσουν” οι συναλλαγές από τα ακίνητα, γιατί ήδη πλήρωσαν 3-4 φορές παραπάνω φόρο στις συναλλαγές, π.χ. φόρος μτβ 10% -12% αντί 3% σήμερα. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ - ΕΦΟΡΙΑ & ΤΑΜΕΙΑ- ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΕΣΟΔΑ 4 ΔΙΣ € ΜΕΧΡΙ 2016 : 1) όπως ψηφίστηκε στον ν. 4336/15 να υλοποιηθεί αυτόματα η διαγραφή με μία παράγραφο, ΟΛΩΝ των προσαυξήσεων, προστίμων και των εξωλογιστικών προσδιορισμών εισοδήματος ύψους ~300-500%, να μείνει μόνο το πρωτογενές κεφάλαιο και τόκος μέχρι τις 100 δόσεις, 2) η ρύθμιση να περιλαμβάνει συνολικά ΟΛΕΣ τις εκκρεμείς υποθέσεις όπως αποτυπώνονται στις καρτέλες και στις εκκρεμείς δικαστικά υποθέσεις, 3) να διαγραφούν ΟΛΕΣ οι προσαυξήσεις προ βεβαιώσεων, όπως προβλέπει η ΠΝΠ 27/03/2015 (να περιληφθούν και τα ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ και οι εξωλογιστικοί προσδιορισμοί), 4) να θεσπισθούν εισοδηματικά κριτήρια για τις δόσεις, π.χ. 20% του εισοδημάτος για τα φυσικά πρόσωπα, 2-5% του τζίρου για νομικά πρόσωπα, ακόμη και για τον ΕΝΦΙΑ. Περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα Θεσσαλονίκης, 5) οι μέχρι τούδε πληρωμές στις καρτέλλες να υπολογισθούν με τις νέες επιβαρύνσεις, όχι τις παλιές διότι οι συνεπείς φορολογούμενοι χάνουν την καλή τους προαίρεση, 6) η ρύθμιση να γίνει “κυλιόμενη”- perpetual entry με σταθερές τις ημερομηνίες πληρωμών τοις μετρητοίς (πχ.ν.3888/10), 7) με τους τακτικούς ελέγχους να διαγράφεται αυτοδίκαια ο προσωρινός έλεγχος, για να μην τυρρανιούνται με διπλούς ελέγχους οι επιχειρήσεις – άρθρο 74 του ΚΦΔ, 8) να ισχύσει για όλες τις υποθέσεις ο ν. 3697/2008 για την αναγνώριση των ζημιών σε κάθε χρήση. Ενώ είναι γνωστό το θέμα, τα δικαστήρια και οι υπηρεσίες, “τυραννάνε” τις επιχειρήσεις, 9) να γίνεται αυτόματος συμψηφισμός των ήδη εγκριθέντων επιστροφών με τις οφειλές επιχειρήσεων και στα ασφαλιστικά ταμεία. Ειδικά για τα ασφαλιστικά ταμεία: 1) να ευθυγραμισθούν οι ρυθμίσεις ταμείων με της εφορίας στη βάση της ΠΝΠ 27/03/2015 για διαγραφή όλων των προσαυξήσεων προ βεβαίωσης και 2) να διατηρηθούν οι υπάρχοντες νόμοι ρυθμίσεων προσωρινών διακανονισμών, πχ. 3943/2011. Δεν πρέπει να καταργούνται οι ψηφισμένοι νόμοι, όταν τους τηρούν οι επιχειρήσεις. Κινδυνεύουν 12.000 επιχειρήσεις και έσοδα ~ 40 - 360 εκατ. €/χρόνο !!! ΕΝΦΙΑ: απαλλαγή των φορολογουμένων κάτω των 12.000 € και για τα νομικά πρόσωπα όταν ο ΕΝΦΙΑ είναι παραπάνω από το ~5% του τζίρου, χωρίς τις εξαιρέσεις σωρευτικών απαιτούμενων. Για να εισπραχθεί το συνολικό ποσό 2.6 δις €, να αυξηθεί ελαφρά ο φόρος επί των ενοικίων. με εκτίμηση, Νίκος Σπ. Φιλίππου Πρόεδρος fil-sa@hol.gr, http://neoreumaneoorama.blogspot.com/, twitter: PHILIPPOU_NIKOS