• Σχόλιο του χρήστη 'Δούκας Γεώργιος' | 15 Ιουνίου 2016, 20:47

    Άρθρο 2 Στην παρ. 1 πρέπει, μεταξύ των δραστηριοτήτων τις οποίες συμπεριλαμβάνει η έννοια της "εφοδιαστικής αλυσίδας" να συμπεριληφθεί ρητώς και η λιανική πώληση καπνοβιομηχανικών προϊόντων στον καταναλωτή, προς αποφυγή παρερμηνειών για το ζήτημα αν τα σημεία λιανικής πώλησης συμπεριλαμβάνονται. Η παρ. 3 ως έχει τεθεί είναι παντελώς ανεφάρμοστη, καθώς οι όροι "άδειες" και "αρμόδιες αρχές" στους οποίους αναφέρονται στερούνται περιεχομένου. Η χονδρική εμπορία (διανομή) καπνοβιομηχανικών προϊόντων δεν αδειοδοτείται από διοικητική αρχή επί δεκαετίες και η ιδιότητα του χονδρεμπόρου - αντιπροσώπου αποδίδεται μόνο εν τοις πράγμασι στο πλαίσιο εμπορικής συμφωνίας με παραγωγό/εισαγωγές/χονδρέμπορο καπνοβιομηχανικών προϊόντων. Δια της καταργήσεως των άρθρων 10, 11, 12, 13 και 15 παρ. 2 του ν.δ. 1044/1971 καταργήθηκε η αδειοδότηση της λιανικής εμπορίας προϊόντων καπνού. Για την έναρξη δε της σχετικής δραστηριότητας, δεν απαιτείται η κατάθεση στη Δ.Ο.Υ ή το ΓΕΜΗ (ΥΜΣ) κάποιας διοικητικής άδειας. Επίσης, η λιανική πώληση καπνού δε συνδέεται κατ' ανάγκην με την εκμετάλλευση περιπτέρου. Για να εφαρμοστεί η διάταξη προϋποτίθεται είτε η σύνδεση της εγγραφής στο μητρώο με την έναρξη του επιτηδεύματος είτε η θεσμική οργάνωση της εμπορίας με συγκεκριμένα κριτήρια αδειοδότησης και η αυστηρή διάκριση της λιανικής και της χονδρικής εμπορίας. Εάν η λειτουργία του μητρώου συνδεθεί και με τις απαιτήσεις τήρησης των κανόνων δημόσιας υγείας, τότε απαιτείται η εγκαθίδρυση συστήματος αδειοδότησης από τις Περιφέρειες και ο χειρισμός της διοικητικής εποπτείας εκ μέρους τους.. Για την επιτυχία οποιουδήποτε συστήματος καταπολέμησης της λαθρεμπορίας απαιτείται η λήψη μέτρων για την αποτροπή οικονομικής εξάρτησης των σημείων λιανικής πώλησης από τους υπόλοιπους συντελεστές εμπορίας καπνού. Επίσης, πρέπει να εξεταστεί η αναγραφή στα παραστατικά διακίνησης και των αναγνωριστικών κωδικών του άρθρου 4. Άρθρο 4 Πρόκειται για ένα ατυχές άρθρο, λίαν προβληματικό στην εφαρμογή, αφού εισάγει διακριτική μεταχείριση ανάμεσα στην λιανική εμπορία καπνού σε σχέση με τις λοιπές δραστηριότητες, ενώ διακόπτει την εισαγωγή πληροφοριών στο επίπεδο της χονδρικής εμπορίας. Εν πρώτοις, πρέπει να απαλειφθεί ο επιθετικός προσδιορισμός "πρώτο" από τα καταστήματα λιανικής πώλησης και να οριοθετηθεί η λιανική εμπορία από τη χονδρική, με απαγόρευση διεξαγωγής της πρώτης από τη δεύτερη. Διαφορετικά, η καταχώρηση των στοιχείων εξόδου από την επιχείρηση λιανικής ή χονδρικής εμπορίας θα δημιουργήσει ένα τεράστιο πλυντήριο, μέσα από το οποίο θα παροχετεύονται λαθραία προϊόντα με το πρόσχημα της διάθεσής τους σε "λιανικό καταναλωτή". Τα σημεία λιανικής πώλησης πρέπει να ενταχθούν στο σύστημα καταγραφής λαμβάνοντας κατάλληλο εξοπλισμό, αλλιώς εκτίθενται σε κινδύνους λόγω αδυναμίας διασταύρωσης στοιχείων ή εφαλμένης ή απατηλής καταχώρησης στοιχείων από την πλευρά της χονδρικής εμπορίας. Άρθρο 6 Για την διασφάλιση της εφαρμογής των προτεινόμενων διατάξεων επιβάλλεται η πρόβλεψη ειδικών διοικητικών παραβάσεων και αυστηρότερου πλαισίου διοικητικών και ποινικών κυρώσεων, και μάλιστα των τελευταίων σε συρροή με το αδίκημα της λαθρεμπορίας, οι οποίες θα καταλαμβάνουν και τον καταναλωτή ή κάτοχο προϊόντος λαθραίου ή διακινούμενου από μη αδειοδοτημένη επιχείρηση ή κατά παράβαση εν γένει των διατάξεών του. Επιφυλασσόμαστε να τοποθετηθούμε λεπτομερώς με ΕΙΔΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΜΑΣ κατά την επεξεργασία του Νομοσχεδίου από την Βουλή. Συνδικάτο Επαγγελματιών Περιπτερούχων Καπνοπωλών και Ψιλικών Ειδών Νομού Αττικής Πρόεδρος Γεώργιος Δούκας