• Σχόλιο του χρήστη 'Νέο Ρεύμα - Νέο Όραμα think tank' | 9 Σεπτεμβρίου 2020, 20:34

    ΣΥΝΟΨΗ Αν δεν γίνει διαγραφή του πλασματικού εσωτερικού χρέους, καμιά ρύθμιση δεν θα λειτουργήσει και η ύφεση θα γίνει καταστροφική. Πόσο μάλλον αν εφαρμοστεί ως έχει ο νέος κώδικας, το πρόβλημα του εσωτερικού χρέους, θα γίνει δυσμενέστερο του εξωτερικού χρέους. Μόνο οι εκποιήσεις της ελληνικής οικονομίας θα μείνουν. Τα ποσά του εσωτερικού χρέους με τις χρεωμένες στις καρτέλες προσαυξήσεις είναι 180 δις € προς εφορίες, 40 δις προς ταμεία και 110-130 δις προς τράπεζες και funds, ήτοι συνολικά ~340 δις € ή 2 φορές το ΑΕΠ της χώρας! Η λογική της εκποίησης των κόκκινων δανείων που είναι ~60% των χρηματοδοτήσεων για χρηματοδοτούμε το κράτος ή να συντηρούμε κάποιες λίγες χρηματοδοτήσεις, δεν έγινε σε άλλο μέρος του κόσμου, με τέτοια % και συνθήκες. Το επιχείρημα της κουλτούρας των μη πληρωμών ή των στρατηγικών κακοπληρωτών δεν είναι πραγματικό παρά μόνο για το 10% των περιπτώσεων, γιατί: 1) αν δεν υπήρχε πραγματική αδυναμία πληρωμών, οι οφειλές δεν θα εκτινασσόταν σε τέτοιο μεγάλος ύψος, 2) το 2012-3 ήταν μόλις 20-30 δις προς τράπεζες και 30-40 δις προς δημόσιο, ήτοι ένα ποσό λιγότερο του 10% του συνόλου των τραπεζικών χρηματοδοτήσεων τότε (229 δις €). Το ίδιο και οι οφειλές προς δημόσιο ήταν στο 10% του συνόλου. Σήμερα προς τράπεζες είναι κόκκινες το 60-70% των ιδιωτικών χρηματοδοτήσεων (~147 δις€), 3) οι τράπεζες έχουν εισπράξει μεγάλα ποσά για ανακεφαιολοποιήσεις, πάνω από 200 δις €, τα οποία δεν δόθηκαν σαν διαγραφές στους πελάτες. 4) απόδειξη ότι χωρίς διαγραφές οριζόντιες δεν θα υπάρξει ρύθμιση, είναι ότι πρόσφατα το 2019, δεν θα υπαγόταν στις 120 δόσεις μόνο το 4% των οφειλών. Να μην οδηγηθούμε σε εκποιήσεις τέτοιων τεραστίων ποσών, χωρίς τις οριζόντιες πλασματικές διαγραφές από πριν των εξωφρενικών προσαυξήσεων 300-500%, εξωλογιστικών, εξωφρενικών προστίμων, πανωτοκίων, υπερημεριών που 3-5πλασιάζουν την αρχική οφειλή και μάλιστα σε εποχή με νεκρή την αγορά. Θα ωφεληθούν μόνο τα στρατηγικά κοράκια! Εκπροσωπούμε 471 μεγάλες επιχειρήσεις και ενώσεις πολιτών με ~15.000 εργαζόμενους και πωλήσεις το ~50% του ΑΕΠ της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας και το think – tank Νέο Ρεύμα - Νέο Όραμα. Το σχέδιο νόμου έχει 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ... ουσιαστικής βάσης, με την βίαιη εκποίηση περιουσιακών στοιχείων με διαδικασίες fast- track, όταν την ίδια στιγμή τα χρέη βαρύνονται με 3-5 φορές το κεφάλαιο και η αγορά είναι “νεκρή” στο κατώτατο σημείο, η ανεργία στα ύψη, για υπάρχουν εναλλακτικές διαπραγμάτευσης ή πώλησης. Δηλαδή πλειστηριασμοί σε νεκρή αγορά? ΠΡΩΤΟΝ: ευνοεί κυρίως σκανδαλωδώς τους στρατηγικά υπερδανεισμένους χωρίς εξασφαλίσεις, κοινώς την κακή πρόθεση του δανειολήπτη και της τράπεζας που ενέκρινε τα δάνεια. ΔΕΥΤΕΡΟ: καταστρέφει τους νουνεχείς πολίτες και επιχειρήσεις που δεν επιδίωξαν τον υπερδανεισμό, έχουν περιουσία πολλαπλάσια και θα χάσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία, σπίτια, γήπεδα, κ. α. σε τιμές εκποίησης απείρως χαμηλότερες μετά την 10ετή κρίση (συνολικά 1-1.5 τρις € χαμένες αξίες ακινήτων) φορτωμένοι με τον πλασματικό εξωφρενικό 3-5πλασιασμό των υποχρεώσεων τους. Δίνει δυνατότητα εκβιασμών του δημοσίου και τραπεζών κατά των συνετών! ΤΡΙΤΟ: δεν σώνει τις ενδιάμεσες περιπτώσεις που θα μπορούσαν να σωθούν αν τα υπόλοιπα των χρεώσεων του δημοσίου και των δανείων εκκαθαριστούν/ διαγραφούν από τα άκρως καταχρηστικά πρόστιμα, προσαυξήσεις, πανωτόκια, υπερημέριες, κ.α., που περιέχουν 3- 5 πλασιασμό του αρχικού κεφαλαίου. Δεν διαγράφει από μόνο του το δημόσιο, τα ταμεία και οι τράπεζες παρόλο που εισέπραξαν πακτωλό από τα δάνεια και τις ανακεφαλαιοποιήσεις. Να σημειωθεί ότι οι άνεργοι χωρίς εισοδήματα δεν έχουν καμιά δυνατότητα. ΤΕΤΑΡΤΟ: Καταστρεπτικές προβλέψεις α) για την με προθεσμία επικαιροποίησης στοιχείων και αλλιώς να χάνεται το δικαίωμα προσφυγής, β) για τους πλειστηριασμούς άνω των 30.000 € για οποιοδήποτε λόγο, ΕΝΦΙΑ, κ.α., γ) υπαγωγή στις 240 δόσεις, αν συμφωνεί το 60% των πιστωτών, δ) το άκρως παράλογο και ληστρικό μόνο αν η πληρωμή σε 20 χρόνια είναι μεγαλύτερη της εκποίησης σε σχεδόν μηδενική αγοραία αξία, ε) εξωφρενική πρόβλεψη να μην λαμβάνονται υπόψιν οι υποχρεώσεις και χρέη εταιρειών συνδεδεμένων εταιρειών, στ) να εξαιρούνται και να μην ισχύει για τις εταιρείες του δημοσίου, γιατί 2 μέτρα και 2 σταθμά? Να εφαρμοσθούν στο δημόσιο για να φανεί ή όχι το άδικο του νομοσχεδίου. Που είναι το κράτος δικαίου? Το επιχείρημα της υπογραφής άρσης της προστασίας 31/12/20 δεν είναι αντιφατικό με την Μνημονιακή Υποχρέωση 2015 Νόμου 4336/15 περί της διαγραφής όλων των προστίμων και προσαυξήσεων, που δεν εφαρμόστηκε και μπορεί να εφαρμοστεί σήμερα. Εκτιμούμε ότι επειδή δεν υπάρχει αποταμίευση, ούτε αποθέματα, ούτε κάποιο βάθος, ... δεν υφίσταται θέμα κουλτούρας πληρωμών. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει οικονομική δυνατότητα, ασχέτως κορονοιού. Δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί σαν δούρειος ίππος στην εν ψυχρώ εκποίηση της χώρας! Για αυτό προτείνεται η ενδιάμεση λύση, ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ (προσαυξήσεις, εξωλογιστικοί, πανωτόκια), να μείνει μόνο το αρχικό κεφάλαιο μείον οι όποιες καταβολές έγιναν (οι ανακεφαιλοποιήσεις κάλυψαν τις διαφορές). Είναι και μνημονιακή υποχρέωση από το 2015! Το εκκαθαρισθέν υπόλοιπο κεφάλαιο να ρυθμιστεί σε 120 ή 240 δόσεις με 1-2% επιτόκιο. Σε περίπτωση αδυναμίας να υπάρχει κούρεμα και κεφαλαίου αντίστοιχο των ανακεφαλαιοπήσεων. Σε περίπτωση αδυναμίας οι διαγραφές κεφαλαίου να επέρχονται μόνο από μερική πώληση περιουσιακών στοιχείων. Αν δεν υπάρχει αγορά ή η κρίση στα ακίνητα κρατήσει άλλα 5- 10 χρόνια, ποιος θα πάρει και τι?? Πρώτα να ανοίξει η αγορά, να επιστραφούν καταθέσεις εξωτερικού, να γίνουν επενδύσεις, να δοθεί χρηματοδότηση και μετά οι όποιες εκποιήσεις. Με την αγορά στο μηδέν .... ποιες δεύτερες ευκαιρίες, ποιες διαγραφές, μόνο εκποιήσεις και θάνατος! Επί του κώδικα οφειλών ΚΑΤΑ ΑΡΘΡΟ Άρθρο 1: συνομολογεί για σκοπό τις εκποιήσεις, χωρίς προϋποθέσεις. Να τροποποιηθεί. Άρθρο 2: Γιατί να εξαιρούνται της διαδικασίας του δημοσίου δικαίου, τι κράτος είναι αυτό? Άλλα μέτρα και άλλα σταθμά? Να υπάγονται όλα μαζί, να δούμε τη λογική!!! Ή όλες οι εταιρείες ή καμία! Άρθρο 3: το όριο πτώχευσης 40% των υποχρεώσεων ή 30.000 € είναι τόσο χαμηλή, που σημαίνει ότι υπάγεται όλη η χώρα συνολικά! Άρθρο 5: αίτηση πτώχευσης από το 30% των απαιτήσεων ή 20% των ενεγγύων, αίτημα για εκποίηση συνόλου! Εξαιρουμένων των απαιτήσεων συνδεδεμένων μερών, τι δίκαιο είναι αυτό!! Η αίτηση να μπορεί να γίνεται από το 60% των απαιτήσεων και 70% των ενεγγύων και να μην εξαιρούνται οι απαιτήσεις συνδεδεμένων μερών. Άρθρο 12: προληπτικά μέτρα, η άρση των μέτρων προστασίας αφήνει τους οφειλέτες απροστάτευτους, προτείνετε να καταργηθεί. Άρθρο 16: οι επιδόσεις να γίνονται προ 30 ημερών, όχι 3 ημέρες!! Άρθρο 54: η παύση πληρωμών προέρχεται κυρίως και κατά 95% όχι από υπαιτιότητα του οφειλέτη. Κύριο και μοναδικό αίτιο είναι η 10 ετής κρίση, η πτώχευση της χώρας, η φυγή καταθέσεων 100 δις € στο εξωτερικό λόγω υποφαινόμενης αλλαγής νομίσματος ή κλείσιμο των τραπεζών, το πάγωμα των τραπεζικών χορηγήσεων, η κατακρήμνυση των αξιών των ακινήτων, η αδυναμία συναλλαγών, το πάγωμα της αγοράς, η ανεργία του 1 εκατ. πολιτών. Το ΑΕΠ μειώθηκε ~25% επί 10 χρόνια, ήτοι ~500 δις €. Τα ακίνητα έχασαν αξίες 500 δις με 1τρις €. Ποιο είναι ο υπαίτιος που θα πρέπει να τιμωρηθεί .... επειδή δεν μπορεί να πληρώσει. Το κράτος συνέχεια υπόσχεται ανάκαμψη, που δεν έρχεται, πιθανή αύξηση συναλλαγών, τζίρων, αγοραπωλησιών ακινήτων που δεν έρχονται, για να πληρώσουν. Θα τιμωρηθούν και από πάνω? Είναι πολύ άδικο!! Προτείνεται η διαγραφή του άρθρου. Άρθρο 57: οι διαδικασίες να έχουν 90 μέρες και κοινοποίηση 60, για να προλάβει ο απλός πολίτης να βρει νομική συμβουλή και να οργανώσει την άμυνα του. Άρθρο 58: έφεση και αναίρεση μόνο για τους λόγους του άρθρου 559 ... αρκούν?? Άρθρο 61: η προσφυγή να ασκείται εντός 30 ημερών, όχι 10. Άρθρο 62: ανακριτικά καθήκοντα εισηγητή. Δηλαδή η κρίση κατέστρεψε την οικονομία και ο εισηγητής θα απειλεί επιχειρήσεις και υπαλλήλους που προσπαθούν να επιβιώσουν. Προτείνεται να καταργηθεί. Άρθρο 63: επιβολή κυρώσεων κατά του οφειλέτη. Τέτοια επαχθές και κακότροπο μέτρο πρέπει να καταργηθεί ολοσχερώς. Δηλαδή το κράτος προκάλεσε τις πτωχεύσεις και θα τιμωρείται ο αρνούμενος την καταδίκη του? Άρθρο 72: συμβιβασμός επί απαιτήσεων, προθεσμία οφειλέτη 30 ημ, όχι 3. Άρθρο 81: προθεσμία αναγγελίας να είναι και για το δημόσιο 3 μήνες, όπως για όλους. Άρθρο 125: Περιεχόμενο της συμφωνίας εξυγίανσης, δεν έχει πλαφόν διαγραφών. Άρθρο 127: Δικάσιμος επικύρωσης συμφωνίας, οι 20 μέρες να γίνουν 45. Άρθρο 128: αναστολή διώξεων, §2: χωρίς περιορισμό 4 μηνών και μία φορά, γιατί μπορεί να υπάρχουν πολλές και παράλληλες διώξεις για το ίδιο αντικείμενο. §10: προληπτικά μέτρα και ανστολή τους με την συναίνεση του 20% των πιστωτών και συνεχίζουν διαπραγματεύσεις, §11: για την παράταση αναστολής διώξεων ισχύουν αν υπάρχει πρόοδος, αν δεν θίγει δικαιώματα, αν δεν περνά τους 12 μήνες!!! Δηλαδή και οι αναστολές διώξεων με το σταγονόμετρο, απόλυτα επαχθής. Να μην υπάρχουν περιορισμοί στις αναστολές! ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και να επανέλθει με βιώσιμες βελτιώσεις. Να εκκαθαριστούν οριζόντια για το δημόσιο:οι καταχρηστικές προσαυξήσεις 300-500%, πρόστιμα, εξωλογιστικοί προσδιορισμοί. Για τις τράπεζες: πανωτόκια και τόκοι υπερημερίας. Επί του συνδυασμού των φορολογικών νόμων του ν.4646/19 Οι προτάσεις του φορολογικού νόμου που υποβλήθηκαν και αξιολογήθηκαν στην διαβούλευση ... ότι δεν αφορούν συγκεκριμένα άρθρα, διευκρινίζουμε ότι αφορούν τους ίδιους νόμους και τα ίδια θέματα, όπως διατυπώνονται. Οι νόμοι 4172/13, 4174/13 και ο 4336/15: καταργούν τους εξωλογιστικούς προσδιορισμούς ολοσχερώς- αλλά όχι αναδρομικά και για όλες τις υποθέσεις στις καρτέλες και καταργούν όλες τις προσαυξήσεις και πρόστιμα του ν. 2523/97- υπάρχει ειδική αναφορά στο Μνημόνιο 2015, Παράγραφος Γ: Μνημόνιο Συνεννόησης για τριετές πρόγραμμα του ΕΜΣ, σελίδα 1016, 2.2 Μεταρρυθμίσεις Φορολογικής Πολιτικής, 2.2.ιι .... ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΥΠΕΡΟΓΚΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ΤΟΥ Ν.2523/97 ΟΠΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ--- adopt outstanding reforms on the codes on income tax, and tax procedures: introduce a new Criminal Law on Tax Evasion and Fraud to amend the Special Penal Law 2523/1997 and any other relevant legislation, and replace Article 55, ¶s 1 and 2, of the TPC, with a view, inter alia, to modernize and broaden the definition of tax fraud and evasion to all taxes; abolish all Code of Book and Records fines, including those levied under law 2523/1997 develop the tax framework for collective investment vehicles and their participants consistently with the ITC and in line with best practices in the EU. .... Να υιοθετηθούν οι εκκρεμείς μεταρρυθμίσει στον κώδικα φορολογίας εισοδήματος και των διαδικασιών φορολόγησης. να εισαχθεί ένας νέος ποινικός νόμος για την φοροδιαφυγή και απάτη για να τροποποιηθεί ο Ειδικός Νόμος 2523/1997 και κάθε άλλη σχετική νομοθεσία και η αντικατάσταση των άρθρων 55, παράγραφος 1 και 2 του TPC με την οπτική, μεταξύ άλλων, του εκμοντερνισμού και της διεύρυνσης του ορισμούς της φοροδιαφυγής σε όλους τους φόρους. Να καταργηθούν ΟΛΑ τα πρόστιμα του Κώδικα Βιβλίου και Στοιχείων περιλαμβανομένων αυτών που εισπράττονται υπό τον νόμο 2523/1997, να αναπτυχθεί το πλαίσιο φορολόγησης των συλλογικών επενδύσεων και των συμμετεχόντων σε αυτά που να είναι συμβατό με το ITC και σε ευθυγράμμιση με τις καλύτερες πρακτικές στην ΕΕ. Όμως, η Ελληνική νομοθεσία δεν κατάργησε ΟΛΑ τα πρόστιμα και ιδιαίτερα δεν τα κατάργησε για όλες τις εκκρεμείς υποθέσεις- ασχέτως δικαστικής εξέλιξης, δεν διέγραψε τα πρόστιμα και προσαυξήσεις που ήταν συσσωρευμένα στις καρτέλες, δεν διέγραψε τις προσαυξήσεις των ελέγχων που ενσωματώνονται στο βεβαιωθέν ποσό με 25% ή και 60% τόκους το χρόνο (μετά 3-7 χρόνια) και μετά προσαυξάνονται στις καρτέλες κατά ΚΕΔΕ. Η πρόταση μας αφορά τη εναρμόνιση του Μνημονίου του 2015 με την ισχύουσα νομοθεσία και όχι με μερικές και επιλεκτικές εφαρμογές, που άλλοτε αφήνουν τις προσαυξήσεις της περιόδου ελέγχου, άλλοτε αφήνουν τους εξωλογιστικούς προσδιορισμούς που κρίθηκαν καταργημένοι και άλλοτε αγνοούν ότι στις καρτέλες υπάρχουν σήμερα προσαυξήσεις 300 - 500% -ανήκουστες διεθνώς - και ενώ μειώθηκαν κατά νόμο, μετά δεν διεγράφησαν από τις εκκρεμείς υποθέσεις, ασχέτως δικαστικής εξέλιξης. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΊΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ 4646/19 1) Να διαγραφούν από τις καρτέλες οριζόντια όπως αναφέρει το μνημόνιο 2015 νόμος 4336/15, όλες- όλες οι προσαυξήσεις και των ελέγχων, οι εξωλογιστικοί προσδιορισμοί, πλην πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Να μείνουν μόνο οι αρχικές οφειλές. 2) Μετά όλα τα νέα ποσά να ρυθμιστούν σε δόσεις με νέο επιτόκιο 2% σε 120 δόσεις, χωρίς πλαφόν προς τα κάτω ή προς τα πάνω αφού το επιτόκιο είναι ποσοστιαίο! 3) Εκτιμούμε ότι με αυτόν το τρόπο θα αναπνεύσει η οικονομία, θα συμμορφωθούμε με τους θεσμούς, θα εισπράξουμε σαν χώρα πάνω από 3-5 δις χρόνο που σήμερα καμιά μεσοβέζικη ρύθμιση δεν καταφέρνει, ενώ αντίθετα τα ληξιπρόθεσμα αυξάνονται κατά 10-12 δις €/ χρόνο, που είναι πλήρης απόδειξη της αντίφασης και του βουλιάγματος της οικονομίας. 4) Να μην υπάρχει πλαφόν το 1 εκατ € ως βασική οφειλή. Στις περιπτώσεις αυτές να υπάγονται με την λογική του εξωδικαστικού συμβιβασμού, όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης, λόγω μακρόχρονου παγώματος λογαριασμών, υπέρογκων και μη αντιμετωπίσιμων χρεώσεων. 5) Για το ΕΦΚΑ να μην υπάρχει περιορισμός για τις ρυθμίσεις του ποσού των 20.000 στις περιπτώσεις συνταξιοδοτήσεων. 6) να αρθεί το πόθεν έσχες στα ακίνητα, ίδρυση εταιρειών και αυξήσεις κεφαλαίου. 7) στο εξωδικαστικό συμβιβασμό του ν.4389/16 προτείνεται αν η επιχείρηση δεν έχει κέρδη και πωλήσεις επί Χ έτη να υπάρχει αλγόριθμος που να μην συναρτάται από τον υπολογισμό εκπληστειριάσματος των τραπεζών, αλλά από έναν υπολογισμό στο 5% της αντικειμενικής! ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ: ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ, ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ Επιστροφή καταθέσεων: η επιστροφή μέρους από τα 100 δισ. ευρώ καταθέσεων στο €. Όλες οι χώρες στον κόσμο αυτό έκαναν και επαναπάτρισαν τις καταθέσεις τους, όπως η ΗΠΑ, Ιρλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία. Για να υλοποιηθεί αυτό, δεν φτάνει μόνο η παρότρυνση ή το new money concept, αλλά χρειάζεται να αρθούν οι κατασχέσεις στις τράπεζες και η φορολογία αδήλωτων καταθέσεων να είναι η ελάχιστη. Ειδικά για τις αυξήσεις κεφαλαίου, αγορές ακινήτων, νέες εταιρείες και επενδύσεις. Η φυγή καταθέσεων βαραίνει το δημόσιο που τρομοκράτησε τον κόσμο με υπερφορολογία και κίνδυνο υποτίμησης. Επίλογος Εκτιμούμε ότι, με την υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων για την βελτίωση της νομοθεσίας για τις επενδύσεις, η χώρα μπορεί να έχει θετική ανάπτυξη, όχι μόνο στα δημοσιονομικά της, αλλά κυρίως και ταυτόχρονα, στο μεγαλύτερο τμήμα της οικονομίας, που είναι ο ιδιωτικός τομέας, του οποίου το παραγωγικό έλλειμμα είναι ακόμη αξιοσημείωτο. Έτσι θα δημιουργηθούν πολλές νέες θέσεις εργασίας. Με εκτίμηση, Ν. Βιδάλης, Κ. Ζήσης, Χ. Μπόγιας, Μ. Ναξιάδης, Ε. Νικολαίδου, Ν. Φιλίππου Νίκος Σπ. Φιλίππου - e-mail: info@philippou-sa.gr , http://neoreumaneoorama.blogspot.com/, twitter: PHILIPPOU_NIKOLAOS, fb: Νίκος Σπ. Φιλίππου