• Σχόλιο του χρήστη 'Πάνος Παπαδόπουλος' | 27 Νοεμβρίου 2020, 16:25

    Από το τελικό σχέδιο απουσιάζει το σύνολο των προτάσεων που υπέβαλε η ΚΕΔΕ (https://kedke.gr/wp-content/uploads/2020/10/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CE%9A%CE%95%CE%94%CE%95_%CE%A4%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF_%CE%91%CE%BD%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7%CF%82.pdf) και γενικότερα απουσιάζει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, πλην μιας άκρως γενικόλογης αναφοράς στην «μεταφορά αρμοδιοτήτων» από την κρατική διοίκηση στην Αυτοδιοίκηση. Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι μια ευκαιρία να στηριχθεί ο θεσμός εν τοις πράγμασι και να στηριχθεί το αναπτυξιακό σχέδιο των δήμων. Η προσφορότερη προς τούτο λύση, είναι η λύση ολοκληρωμένων σχεδίων χωρικής ανάπτυξης, ώστε αφενός να διασφαλιστεί το επίπεδο ωριμότητας των έργων, αφετέρου η διαχείριση, εφαρμογή και υλοποίηση των ΟΧΕ είναι πρότυπο στον πανευρωπαϊκό αναπτυξιακό σχεδιασμό. Άλλωστε, το 5,4% των συνολικών πόρων του ΕΣΠΑ 2021-2027 θα είναι υποχρεωτικά ΟΧΕ τοπικής ανάπτυξης, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη στήριξη και του νέου προγράμματος στην Αυτοδιοίκηση. Επιπλέον, απουσιάζει από την Έκθεση το σύστημα διαχείρισης και εφαρμογής, το οποίο είναι το κρισιμότερο τμήμα της υλοποίησης του Σχεδίου. Εάν επιλεγεί κεντρική διαχείριση, η απορρόφηση θα υπόκειται σε -ίσως- ανυπέρβλητες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Τούτου δοθέντος προτείνεται αποκεντρωμένη διαχείριση μέσω ενδιάμεσων φορέων διαχείρισης, σύστημα το οποίο αποτελεί δοκιμασμένη λύση και στη χώρα μας και πανευρωπαϊκώς.