• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξης Λαγουδάκης' | 15 Δεκεμβρίου 2020, 10:00

    Η αύξηση των εξαγωγών που προωθεί ο άξονας 4.7 γίνεται με δύο τρόπους. Ο πρώτος θέλει τις ελληνικές επιχειρήσεις να πηγαίνουν σε χώρες του εξωτερικού για να προωθήσουν τα προϊόντα/υπηρεσίες τους. Ο δεύτερος τρόπος φέρνει τους ξένους αγοραστές στην Ελλάδα για να κάνουν εμπορικές συναντήσεις με τις ελληνικές επιχειρήσεις. Από τους δύο αυτούς τρόπους ο δεύτερος είναι σαφώς προτιμότερος, καθώς είναι φθηνότερος και αποδοτικότερος για τις ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ έχει παράπλευρα οφέλη για όλο τον κλάδο του τουρισμού (αεροπορικές, ξενοδοχεία, εστίαση, μεταφορές, κλπ.). Η επίτευξη του στόχου της προσέλκυσης ξένων αγοραστών στην Ελλάδα σκοντάφτει συνήθως στην έλλειψη ικανών υποδομών, όπως εκθεσιακά κέντρα, συνεδριακά κέντρα, επαγγελματικά ξενοδοχεία και γρήγορες, φθηνές και αποτελεσματικές μεταφορές μεταξύ όλων αυτών. Ο λόγος για αυτές τις υποδομές είναι προφανής: οι διεθνείς αγοραστές απαιτούν ο επαγγελματικός τους χρόνος να αξιοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές θα επισκεφτούν την χώρα όταν πραγματοποιούνται μεγάλες εκδηλώσεις (συνέδρια, εκθέσεις). Όσο μεγαλύτερη η εκδήλωση, τόσο μεγαλύτερο το όφελος για τον αγοραστή. Χωρίς τις αναγκαίες υποδομές, η Ελλάδα δεν πρόκειται να πετύχει τον στόχο της εξωστρέφειας. Τα ελληνικά εκθεσιακά/συνεδριακά κέντρα είναι της τάξης των 50.000-60.000 τ.μ. όταν οι γειτονικές χώρες προσφέρουν υποδομές πολύ μεγαλύτερες (Κωνσταντινούπολη, Μιλάνο, Ρώμη). Ταυτόχρονα, οι υποδομές της Ελλάδας πάσχουν στον τομέα των μεταφορών (μετρό). Οι δράσεις του άξονα 4.7 πρέπει να προωθούν την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών που θα φέρουν την αύξηση των εξαγωγών.