• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ' | 10 Ιουνίου 2021, 13:35

    Στην παράγραφο 5 του άρθρου 9 του σχεδίου αναγράφονται τα εξής: «Στις γνωμοδοτήσεις και στα πρακτικά γνωμοδοτήσεων , καταχωρίζεται η γνώμη της μειοψηφίας με την αιτιολογία της. Σε ειδικές περιπτώσεις υποθέσεων και ιδίως για λόγους δημοσίου συμφέροντος ή επιτακτικών αναγκών, μπορεί κατά την κρίση της Ολομέλειας ή του Τμήματος, να μην καταχωρίζεται στη γνωμοδότηση ή στο πρακτικό η γνώμη της μειοψηφίας.Στις περιπτώσεις αυτές, με ευθύνη του προεδρεύοντος συντάσσεται πρακτικό, από το γραμματέα του ΝΣΚ ή τον εισηγητή της υπόθεσης, αναάλογα με το εάν η υπόθεση συζητήθηκε ενώπιον της Ολομέλειας ή του Τμήματος, στο οποίο καταχωρίζονται τα ονόματα των μειοψηφούντων και περιληπτικά η γνώμη που αυτοί διατύπωσαν. Το πρακτικό του προηγουμένου εδαφίου θεωρείται εσωτερικό έγγραφο, δεν δημοσιοποιείται, παραμένει στο φάκελο της υπόθεσης και δεν χορηγείται αντίγραφο σε οποιονδήποτε επικαλείται έννομο συμφέρον».. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 7 του ισχύοντος Οργανισμού ορίζονται εκτός άλλων τα εξής: «Οι γνωμοδοτήσεις και τα πρακτικά περιλαμβάνουν τη γνώμη της μειοψηφίας με την αιτιολογία της. Επίσημο έγγραφο κάθε γνωμοδότησης αποστέλλεται στην αντίστοιχη υπηρεσία , που επιμελήθηκε για την υποβολή του ερωτήματος, η οποία υποχρεούται να ενεργήσει για την αποδοχή ή μη αυτής.». Με το σχέδιο νόμου προτείνεται για πρώτη φορά η μη καταχώριση πλήρους αιτιολογίας στη γνωμοδότηση. Τούτο, αντίκειται στην αρχή της διαφάνειας, στη δημοκρατική έκφραση του ΝΣΚ διά της Ολομέλειας και των Τμημάτων και στερεί από τη Διοίκηση τη δυνατότητα να εκτιμήσει πλήρως τη γνωμοδότηση ή το πρακτικό και να συνταχθεί με τη μειοψηφία ή να μην αποδεχθεί τη γνώμη της πλειοψηφίας, δεδομένου του μη δεσμευτικού χαρακτήρα της γνωμοδότησης.