• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλαος Τσουτσάνης - Δικηγορική Εταιρεία Νικόλαος Τσουτσάνης και Συνεργάτες' | 11 Ιανουαρίου 2022, 14:15

    Η πρόβλεψη παραγραφής των παραβάσεων κινείται στη σωστή κατεύθυνση και συμπληρώνει ένα κενό που μέχρι σήμερα υπήρχε και αποτελούσε διχοστασία στη νομολογία και ανασφάλεια δικαίου στους διοικούμενους. Βρίσκεται κατ’ αρχήν στα πλαίσια της πάγιας πλέον νομολογίας του ΣτΕ, η οποία από την ΣτΕ Β’ Τμ. 1976/2015 έως την ΣτΕ Ολομ. 1738/2017, έχει δεχθεί ότι η μη πρόβλεψη χρόνου παραγραφής δεν συνάδει προς την αρχή της ασφάλειας δικαίου, ενώ αντίθετα η υποχρεωτική πρόβλεψη ερείδεται στις επιταγές της αρχής ασφάλειας του δικαίου και της αναλογικότητας, οι οποίες είναι συνταγματικού επιπέδου τόσο στην ημεδαπή και στην ενωσιακού επιπέδου έννομή τάξη. Ενόψει της πάγιας νομολογίας του ΣτΕ, η πενταετής παραγραφή βρίσκεται μέσα στα όρια της αρχής της ασφάλειας δικαίου, της αναλογικότητας και της αρχής της επικαιρότητας ως προς τον έλεγχο και την υπεράσπιση από τον διοικούμενο. Δεδομένου ότι σύμφωνα με τα όσα προκύπτουν από την πάγια νομολογίας του ΣτΕ και αναφέρω ανωτέρω, ο απώτατος χρόνος παραγραφής πρέπει να ορίζεται, προτείνω η στην παρ. 4 πρόβλεψη της συμπλήρωσης της παραγραφής το αργότερο την ημέρα παρέλευσης προθεσμίας, ίσης με το διπλάσιο της προθεσμίας παραγραφής (ήτοι 10 έτη),να διαγραφεί από την παράγραφο 4 και να προστεθεί παράγραφος 6 στο άρθρο 8 που έχει ως εξής: «Σε κάθε περίπτωση και με την επιφύλαξη της παραγράφου 5, η παραγραφή συμπληρώνεται με την παρέλευση διπλάσιου χρόνου από την προβλεπόμενη στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου προθεσμία παραγραφής» . Τέλος επισημαίνω ότι εν όψει των παραπάνω, και προκειμένου η ΕΚ να έχει τη δυνατότητα να ασκήσει έγκαιρα τους ελέγχους των αρμοδιοτήτων της, θα πρέπει να διαθέτει και το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό και εξ αυτού του λόγου επιβάλλεται να εφαρμοσθούν όσα αναφέρω σχετικά στο άρθρο 2 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου.