• Σχόλιο του χρήστη 'Πέτρος Ντοκόπουλος' | 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:04

    ΤΕΚΜΑΡΤΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ Τα μέτρα που θα εφαρμοστούν πρέπει να είναι δίκαια απέναντι στους φορολογουμένους και όχι ακραία διότι το αποτέλεσμα που θα εισπράξουμε μπορεί να είναι μείωση αντί αύξηση των κρατικών εσόδων. Όπως κάθε απόφαση της διοίκησης ,έτσι εν προκειμένω ο Νόμος, απόφαση της Βουλής, πρέπει να είναι σαφής πειστικός και σχολαστικά τεκμηριωμένος στα επιμέρους Άρθρα του. Τότε μόνο θα γίνει αποδεκτός από το φορολογούμενο , πράγμα που απαιτείται για την επιτυχή εφαρμογή του. Ο φορολογούμενος πρέπει να εμπιστεύεται σε κάποιο ικανοποιητικό βαθμό το Κράτος για να κάνει αποδοτικά τον οικονομικό του προγραμματισμό είτε σαν επιχειρηματίας είτε σαν ιδιώτης. Νομίζω ότι τα αναφερόμενα μέτρα (στη Δήλωση του οικ. έτους 2009 που αναφέρεσθε) του προσδιορισμού της τεκμαρτής δαπάνης φυσικών προσώπων για τα αυτοκίνητα και σκάφη είναι εξωπραγματικά , προκαλούν την οργή των πολιτών , ύφεση στις συναλλαγές με συνέπεια τη μείωση των κρατικών εσόδων από ΦΠΑ. Παράδειγμα αυτοκίνητο 14 ΦΙ Για ένα αυτοκίνητο 14 φορολογήσιμων ίππων, νεότερο των 5 ετών , η συνολική επιβάρυνση (συντήρηση, καύσιμα για 18000 χλμ/έτος, τέλη, ασφάλεια) ήταν για 12 μήνες 3700 €-4500 €. Ίσως θα ήταν λιγότερα αν ο ιδιοκτήτης ασχολιόταν ο ίδιος με τη συντήρηση. Που βρεθήκαν τα 20500 € του πίνακα ; Παράδειγμα Ιστιοπλοϊκού Σκάφους 13 μ δεκαετίας. Συντήρηση 2000-4000 € , ελλιμενισμός 1000-3500 € ανά έτος, ελάχιστο 3000 € μέγιστο 7500 € ανά έτος. Που βρεθήκαν τα 59520 € του πίνακα ; Αυτά είναι με βεβαιότητα γνωστά, μια επανάληψη βοηθά όμως στην αποδοτικότερη διαχείριση του τόσο σοβαρού θέματος. Συμπερασματικά νομίζω ότι αν επιμείνει το Υπουργείο σε αυτά τα υπερβολικά ποσά ο πολίτης δικαίως θα αισθάνεται μια βίαιη και βάναυση μεταχείριση εκ μέρους του κράτους , και θα αντιδράσει ανάλογα. Προτείνω αρμόδιες ομάδες του Υπουργείου να ασχοληθούν με την ποσοτική εκλογίκευση των μέτρων.