• Σχόλιο του χρήστη 'ICAP CRIF' | 20 Αυγούστου 2022, 00:02

    Το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου συνεισφέρει στην αποτελεσματική συλλογή δεδομένων και αξιολόγηση των πιστωτικών κινδύνων έναντι του Δημοσίου, ενώ προάγει τη συνετή χρήση τους προς άρση της ασύμμετρης πληροφόρησης μεταξύ πιστωτή και οφειλέτη. Ταυτόχρονα ωστόσο οι προτεινόμενες ρυθμίσεις εν πολλοίς αγνοούν το ρόλο των Οργα-νισμών Αξιολόγησης Πιστοληπτικής Ικανότητας, οι οποίοι ως θεσμός λειτουργούν υπό αυστηρό Ευρωπαϊκό εποπτικό πλαίσιο βάσει του ΕΚ 1069/2009, με εντολή η οποία συνά-δει με τους σκοπούς του Σχεδίου Νόμου. Προτείνονται επομένως οι παρακάτω τροποποιήσεις: (1) Στο Άρθρο 48-Ορισμοί «Φορείς Πιστοληπτικής Αξιολόγησης» να προστεθεί ρητή α-ναφορά ότι συμπεριλαμβάνονται οι αναγνωρισμένοι Οργανισμοί Αξιολόγησης Πιστολη-πτικής Ικανότητας (Credit Rating Agencies), οι οποίοι λειτουργούν σύμφωνα με τις διατά-ξεις του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1060/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμ-βουλίου της 16ης Σεπτεμβρίου 2009 (όπως τροποποιηθείς ισχύει). (2) Στο Άρθρο 52, παράγραφος 2, να αρθεί η απαγόρευση πρόσβασης αυτών των Φορέων (οι οποίοι συμπεριλαμβάνουν Οργανισμούς Αξιολόγησης Πιστοληπτικής Ικανότητας) στις αξιολογήσεις οικονομικής συμπεριφοράς που θα είναι καταχωρισμένα στο Σύστημα -Επί του άρθρου 56 παρ. 1 Για τη χρήση της πληροφορίας να χρησιμοποιηθεί η νόμιμη βάση του έννομου συμφέρο-ντος σύμφωνα με το άρθρο 6 ΓΚΠΔ παράγραφος vi. Βάσει αυτού το υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς θα μπορούσε να λαμ-βάνει σχετική ειδοποίηση-ενημέρωση ότι έχει ζητηθεί η πληροφορία χωρίς να απαιτεί-ται η πρωτύτερη σχετική συγκατάθεση του υποκειμένου, η οποία καθιστά τη διαδικασία δυσλειτουργική και αμφίβολη. Ειδικά για τα νομικά πρόσωπα δεν θα πρέπει σε κάθε πε-ρίπτωση να υπάρχει πρωτύτερη συγκατάθεση. -Επί του άρθρου 56 παρ. 2 Από τον περιγραφόμενο σκοπό των αιτιολογήσεων (2α,β,γ,δ,ε) προκύπτει ότι οι ιδιωτι-κοί φορείς με πρόσβαση στο αποτέλεσμα της αξιολόγησης θα μπορούν να είναι μόνο οι πιστωτές. Δεδομένου όμως ότι οι φορείς πιστοληπτικής αξιολόγησης συμβάλλουν με τις υπηρεσίες τους στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών επιχειρήσε-ων, στη διαφάνεια των εμπορικών συναλλαγών και στη σημαντική μείωση του επιχειρη-ματικού κινδύνου, προτείνουμε να έχουν πρόσβαση στην πληροφορία, ανεξάρτητα της διαδικασίας που περιγράφεται στο άρθρο 58.1. Επομένως, προτείνουμε να προστεθεί και η δυνατότητα παροχής της πληροφορίας και στους φορείς πιστοληπτικής αξιολόγησης και ειδικότερα σε: Α) σε «Οργανισμούς Αξιολόγησης Πιστοληπτικής Ικανότητας», επίσημα αναγνωρισμέ-νους από την European Securities and Markets Authority (ESMA) Β) σε εταιρίες που παρέχουν Υπηρεσίες Αξιολόγησης Πιστωτικού Κινδύνου –Άρθρο 58, παράγραφος 1: Για τη χρήση της πληροφορίας να χρησιμοποιηθεί η νόμιμη βάση του έννομου συμφέρο-ντος σύμφωνα με το άρθρο 6 ΓΚΠΔ παράγραφος vi. Βάσει αυτού το υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς θα μπορούσε να λαμ-βάνει σχετική ειδοποίηση-ενημέρωση ότι έχει ζητηθεί η πληροφορία χωρίς να απαιτεί-ται η πρωτύτερη σχετική συγκατάθεση του υποκειμένου, η οποία καθιστά τη διαδικασία δυσλειτουργική και αμφίβολη. Ειδικά για τα νομικά πρόσωπα δεν θα πρέπει σε κάθε πε-ρίπτωση να υπάρχει πρωτύτερη συγκατάθεση. -Άρθρο 58, παράγραφος 2: Δεν υπάρχει η περίπτωση θ στο άρθρο 51, επομένως θα πρέπει να αφαιρεθεί και το άρθρο να τροποποιηθεί ως εξής: «Η Αρχή δύναται να συνάπτει συμβάσεις με φορείς πιστοληπτικής αξιολόγησης, βάσει της οποίας δύναται να παραχθεί ενοποιημένη βαθμολόγηση αποκλειστικά από αναγνωρισμένους Οργανισμούς Αξιολόγησης Πιστοληπτικής Ικανότητας (Credit Rating Agencies), οι οποίοι λει-τουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1060/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Σεπτεμβρίου 2009 (όπως τροποποιηθείς ισχύ-ει).» Με τις προαναφερόμενες τροποποιήσεις διασφαλίζεται: α) η αξιοπιστία των πιστολη-πτικών βαθμολογήσεων που θα λαμβάνει η Ανεξάρτητη Αρχή Πιστοληπτικής Αξιολόγη-σης από τους Φορείς Πιστοληπτικής Αξιολόγησης, και β) ως επακόλουθο η ακεραιότητα και ποιότητα των ενοποιημένων βαθμολογήσεων που θα παράγουν τα CRAs.