• Σχόλιο του χρήστη 'Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΒΟΥΝΟΥ ΕΥΑΝΔΡΟΥ ΚΑΝΔΑΛΟΥ & ΣΤΡΙΓΚΟΥ ΤΕΓΕΑΣ Ν. ΑΡΚΑΔΙΑΣ' | 2 Φεβρουαρίου 2023, 21:54

    Σ/Ν Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις Σχόλια επί του Σ/Ν Αρχικά, κρίνεται απαραίτητη η συσχέτιση του παρόντος Σ/Ν με το απόλυτα σαφές και ισχύον σήμερα νομοθετικό πλαίσιο του ν. 4061/2012 και ιδίως των άρθρων 4 και 28 αυτού, όπως ισχύουν σήμερα. 2.1.α Κρίνεται επιβεβλημένη (και συνταγματικά) η συγκεκριμενοποίηση του όρου «καταγεγραμμένο ακίνητο», ώστε να είναι βέβαιο ποια ακίνητα υπάγονται στις ρυθμίσεις του προς ψήφιση νόμου. 3.1. Η εν λόγω διάταξη κατά βάση αναγνωρίζει δύο κατηγορίες δικαιούχων υποβολής αίτησης εξαγοράς, αφήνοντας, ουσιαστικά, εκτός ρύθμισης ένα πλήθος προσώπων που στερούνται των προσόντων της 30ετίας και της 40ετίας, όπως αυτές τυποποιούνται εν προκειμένω, επομένως κρίνεται επιβεβλημένη μια διεύρυνση των χρονικών αυτών ορίων, ώστε να καταλαμβάνουν και μικρότερα χρονικά διαστήματα διακατοχής και δυνητικούς δικαιούχους, κατά συνέπεια με τον κατ άρθρο 1 σκοπό αποκατάστασής τους. 6.1 Πέραν των περιστάσεων επιπλέον έκπτωσης επί του τμήματος εξαγοράς που προβλέπονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 6, θα πρέπει να υπάρξει περαιτέρω αποκλιμάκωση του αρχικού 50%, συνεπεία και μόνο των συνολικών ετών κατοχής, σύμφωνα και με το άρθρο 3.2., όπου ο νομοθέτης σαφώς δηλώνει την πρόθεσή του να αναδείξει το συγκεκριμένο προσόν, καθώς πχ η εξίσωση, σε όρους έκπτωσης, ενός προσώπου που κατέχει 40 χρόνια, με άλλο πρόσωπο που κατέχει 140 χρόνια, είναι τουλάχιστον ανεπιεικής. 3.3.β. Τα αναφερόμενα αριθμητικά δεδομένα στρεμμάτων οφείλουν να διαμορφωθούν κατά συνέπεια με τον σκοπό που περιγράφεται στο άρθρο 1, ώστε να μη ματαιώνεται η αποκατάσταση εκ μόνου του λόγου αυτού. 7. Τα προτεινόμενα ποσοστά εξαγοράς, κρίνονται ανεπιεική, έχοντας υπόψη ότι προβλέπονται για περιπτώσεις, όπου ο αιτών, είτε έχει αναγνωριστεί καταρχήν ως κύριος, είτε εκκρεμεί δικαστική κρίση για το ζήτημα αυτό, επομένως, θα πρέπει να γίνει ένας εξορθολογισμός του 50-70% 9.6.γ. Η εν λόγω διάταξη είναι αόριστη, καθώς δεν εξηγεί τα κριτήρια, βάσει των οποίων θα γίνεται η κατά περίπτωση επιλογή ενός, μεταξύ περισσοτέρων αιτούντων για το ίδιο ακίνητο (η, δε, παραπομπή στο άρθρο 3.5.γ΄, είναι πρόδηλα εσφαλμένη, καθώς δεν αφορά το ζήτημα, ούτε διαθέτει στοιχείο γ΄κλπ.) και για το λόγο αυτό προτείνεται η καθιέρωση δικαιώματος προτίμησης, πχ βάσει ετών διακατοχής. 10.3 Συνιστάται η αναμόρφωση των οικείων οικονομολογικών δεδομένων βάσει φορολογικών κλιμάκων. Σε ανάλογο πνεύμα, προτείνεται ο αναλογούν φόρος μεταβίβασης μειωμένης φορολογικής κλίμακας. 10.7. Κρίνεται επιβεβλημένη, σύμφωνα με τη συναλλακτική ηθική και τα χρηστά ήθη, η πρόβλεψη πλαισίου ανοχής, πχ 2-3 συνεχόμενων ανεξόφλητων δόσεων, πριν επέλθουν συνέπειες στον αιτούντα. 10.9 Το δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης του διοικούμενου, επιβάλλει, να προβλεφθεί εν προκειμένω διοικητική διαδικασία αμφισβήτησης (ένσταση) ενδεχόμενης απορριπτικής της Επιτροπής. 11.2 Αντί του «λήγει αυτοδικαίως» προτείνεται η πρόβλεψη διαγνωστικής διαδικασίας πριν από οτιδήποτε άλλο, ώστε να προστατεύονται πχ πολίτες που ανυπαίτια δεν παρέλαβαν εγκαίρως κλπ