• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος' | 14 Ιουλίου 2023, 00:51

    Η μη αύξηση του επιδόματος ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας για τα άγαμα στελέχη εισαγάγει μια ακόμη κατάφωρη και άνιση εις βάρος τους διάκριση και μεταχείριση, πολλώ δε μάλλον για ένα επίδομα που συνέχεται άρρηκτα με τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος (μεταθέσεις, αποσπάσεις, διαθέσεις, εκτέλεση υπηρεσιών, νυχτερινές ασκήσεις, εκπαιδεύσεις, υπερωρίες, κλπ) και ουχί με την έγγαμη συμβίωση. Η προτεινόμενη ρύθμιση αυξάνει έτι περαιτέρω τη διαφορά του υπόψη επιδόματος μεταξύ αγάμων στελεχών τόσο με τα έγγαμα στελέχη χωρίς τέκνα (70 ευρώ το μήνα) όσο και με τα έγγαμα στελέχη με τέκνα (130 ευρώ το μήνα). Τα άγαμα στελέχη συνεχίζουν να υφίστανται από τις τελευταίες νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης που λήφθηκαν για τη στήριξη της κοινωνίας συνεχώς «ΕΞΑΙΡΕΣΗ». Ενδεικτικά, θα αναφέρω ως παράδειγμα έναν άγαμο Λοχαγό που Υπηρετεί στην Κω ή στην Ρόδο και δεν έλαβε το «Μarket pass», επειδή ως άγαμος είχε εισόδημα 17000 ευρώ (το όριο για τους άγαμους ήταν 16.000), παρόλο που το κόστος ζωής και το super market στα νησιά είναι τουλάχιστον 10% πιο ακριβό πχ από την Αθήνα. Ενδεικτικά, παραθέτω και το ακόλουθο παράδειγμα που καταδεικνύει την κατάφωρη αδικία για τα άγαμα στελέχη ως προς την μη αυξηση αλλά και εξίσωση του υπόψη επιδόματος: Ας υποθέσουμε ότι σε ένα Επιτελικό Γραφείο του ΓΕΣ υπηρετούν δύο Αντισυνταγματάρχες, όπου ο ένας φέρει το βαθμό του Αντισυνταγματάρχη για 5 χρόνια και κατέχει την θέση του Τμηματάρχη ενός Τμήματος και ενός ακόμη μόλις προαχθέντος Αντισυνταγματάρχη που υπηρετεί στο ίδιο Τμήμα ως επιτελής (με μικρότερες επιτελικές ευθύνες). Ο πρώτος Αξιωματικός θα λαμβάνει επίδομα ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας 375 ευρώ, παρόλο που είναι Τμηματάρχης και αρχαιότερος κατά πέντε χρόνια από τον υφιστάμενό του στο ίδιο Τμήμα, ο δε νεοπροαχθείς Ανισυνταγματάρχης (έγγαμος με ένα τέκνο) με καθήκοντα επιτελούς θα λαμβάνει επίδομα ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας 505 ευρώ. Το παράδοξο είναι ότι οι δύο αντισυνταγματάρχες θα λάμβάνουν ακριβώς το ίδιο επίδομα θέσης ευθύνης (50 ευρώ που θα προσαυξηθεί και για τους δύο κατά 30% βάσει της ρύθμισης του παρόντος προς διαβούλευση νομοσχεδίου, παρόλο που ο πρώτος είναι αρχαιότερος και εμπειρότερος κατά 5 χρόνια και ασκεί καθήκοντα Τμηματάρχη!!!! Ο νεότερος Αξκός που δεν ασκεί καθήκοντα Τμηματάρχη θεωρείται ότι τυγχάνει δυσμενέστερων συνθηκών εργασίας από τον προϊστάμενό του και «επιβραβεύεται» με 15 ευρώ αύξηση, ενώ ο ομοιοβαθμός και αρχαιότερος Τμχης του στον ίδιο εργασιακό χώρο δεν λαμβάνει την αύξηση γιατί είναι άγαμος και, εντέλει, αμείβεται με 130 ευρώ λίγοτερα ως προς τις ιδιαίτερες συνθήκες της εργασίας του από τον συνάδελφό-συνεργάτη και υφιστάμενό του. Περαιτέρω, όποιος διάγει τον στρατιωτικό βίο γνωρίζει ότι η κατηγορία των αγάμων στελεχών είναι αυτή που η υπηρεσία μεταθέτει συχνότερα ή μετακινεί πιο εύκολα σε αποσπάσεις και διαθέσεις, επειδή δεν έχει οικογενειακές υποχρεώσεις, ενώ τα έγγαμα στελέχη τυγχάνουν ευνοϊκότερης αντιμετώπισης και μοριοδότησης, ίσως και εύλογα, για να μην διασπαστεί η οικογένεια. Εντούτοις, ο νομοθέτης με την προτεινόμενη ρύθμιση επιλέγει να μη δώσει αύξηση στο επίδομα ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας στα άγαμα στελέχη, όπως έπραξε και στο επίδομα του market pass, παρόλο που τα άγαμα στελέχη βιώνουν τις ίδιες ιδιαίτερες συνθήκες του επαγγέλματος με τα έγγαμα στελέχη. Στην Αρχαία Ελλάδα όποιος ήταν «άκληρος» αντιμετωπιζόταν με δυσμένεια, στη σύγχρονη Ελλάδα αντιμετωπίζονται με δυσμένεια οι «άγαμοι». Αλήθεια, ο νομοθέτης έλαβε υπόψη του ότι οι συνεχείς μεταθέσεις και οι ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος δυσκολεύουν την προσωπική ζωή και τη σύναψη γάμου, καθόσον γίνεται ολοένα και δυσκολότερο να ακολουθήσει μια γυναίκα έναν άνδρα στρατιωτικό ή ένας άνδρας μια γυναίκα στρατιωτικό; Έλαβε υπόψη του ο νομοθέτης τις κρατούσες κοινωνικές συνθήκες; Αξίζουν τα άγαμα στελέχη αυτής της δυσμενούς αντιμετώπισης; Επίσης, ο νομοθέτης έλαβε υπόψη του ότι πολλά άγαμα στελέχη μπορούν να συνάψουν εικονικό σύμφωνο συμβίωσης, προκειμένου να τύχουν της αύξησης των 70 ευρώ μηνιαίως (12Χ70ευρω: 840 ευρώ το χρόνο) στις τακτικές αλλά και συντάξιμες αποδοχές (πρακτική που εύκολα και δολίως μπορεί να ακολουθηθεί), αλλά και προκειμένου να τύχει και λοιπών προνομίων που τυγχάνουν τα έγγαμα στελέχη (μόρια για μεταθέσεις-ΚΑΑΥ-ΣΟΑ, ευνοϊκότερη μετακίνηση σε μεταθέσεις, ενεργοποίηση διατάξεων για συνυπηρέτηση, κλπ). Κατόπιν των προρρηθέντων, παρακαλώ όπως επανεξεταστεί η προτεινόμενη ρύθμιση ως προς τα άγαμα στελέχη ως προς το σύνολό της και δέον όπως ληφθούν υπόψη τα σχόλια που ετέθησαν ανωτέρω, πολλώ δε μάλλον ότα τίθεται υπόψη για σχολιασμό μια διάταξη νόμου, δίχως να έχουμε υπόψη την αιτιολογική έκθεση του νόμου και το σκεπτικό του νομοθέτη για να εξαιρέσει τα άγαμα στελέχη από την υπόψη αύξηση. Δέον όπως ληφθεί υπόψη και το ενδεχόμενο υποβολής προσφυγών στη διοικητική δικαιοσύνη για το σύνολο των προβλέψεων της υπόψη διάταξης, η οποία εισαγάνει διατάξεις άνισης μεταχειρισης των άγαμων στελεχών σε σχέση με τις ιδιαίτερες συνθήκες της εργασίας τους;