• Σχόλιο του χρήστη 'Ηλίας Αθανασίου' | 6 Δεκεμβρίου 2023, 12:07

    1.- Δεδομένου ότι σημαντικός αριθμός έργων έχουν συμβασιοποιηθεί προς εκτέλεση ή η διακήρυξη τους έχει αναρτηθεί στο ΚΗΜΔΗΣ, είναι απαραίτητη η πρόβλεψη της αναδρομικότητα εφαρμογής της διάταξης. Προς το παρόν δεν προκύπτει αυτή η πρόβλεψη, ειδικά η αναφορά "...τα οποία πληρούν κατ’ ελάχιστον τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής, που προβλέπονται στα έγγραφα των σχετικών δημοσίων συμβάσεων...", ενδεχομένως αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο, αφού οι τρέχουσες συμβάσεις ή διακηρύξεις και λοιπά τεύχη δημοπράτησης δεν περιέχουν αναφορές σε θέματα κριτηρίων επιλογής ιδιωτικού φορέα επίβλεψης. 2.- Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την προέλευση της χρηματοδότησης (προϋπολογισμού) (δεν θεωρούμε ότι η παράγραφος 2 καλύπτει αυτή την απαίτηση) 3.- Τα θέματα ευθύνης, με βάση την ερμηνεία του Ν.4412/2016, παραμένουν στην Διευθύνουσα Υπηρεσία, ενώ ο Ιδιωτικός φορέας επωμίζεται ελάχιστο βαθμό ευθύνης. 4.- Η μη δυνατότητα άμεσης εφαρμογής της διάταξης και η αναγκαιότητα έκδοσης ΚΥΑ ενδεχομένως θα οδηγήσει σε μεγαλύτερες καθυστερήσεις. Για αυτό το διάστημα δηλ. μέχρι η διάταξη να τεθεί σε εφαρμογή, είναι απαραίτητη η παροχή υποστήριξης από το ΤΑΙΠΕΔ προς τις αιτούμενες - ενδιαφερόμενες ΔΥΠΕ. 5.- Στην επίβλεψη των έργων συμμετέχουν υποχρεωτικά και Μηχανικοί από το επικουρικό προσωπικό, για τούς οποίους έχει επεκταθεί η θητεία κατά 6 μήνες, ενώ τα έργα διαρκούν 1 - 2 έτη. Προτείνεται να προστεθεί παράγραφος, η οποία να επιλαμβάνεται του σημαντικού προβλήματος.