• Σχόλιο του χρήστη 'Ε. ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ' | 3 Φεβρουαρίου 2024, 15:34

    Άρθρο 6, §6. Η διάταξη αυτή θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και προστριβές: 1. Όπως είναι διατυπωμένη η διάταξη- κάθε ακίνητο που είναι στη γραμμή της παραλίας θα πρέπει να παρέχει "ελεύθερη δίοδο" δηλαδή δρόμο για τα πίσω ακίνητα ανεξάρτητα αν έχουν πρόσβαση από ήδη διαμορφωμένους παρακείμενους δρόμους. 2. Αυξομειώνει τις αξίες των ακινήτων. Το ακίνητο που είναι στη γραμμή της παραλίας χάνει την ιδιωτικότητά του και αντίστοιχα απομειώνεται η αξία του, ενώ το πίσω αποκτά απρόσμενη υπεραξία με την άμεση πρόσβαση στην παραλία. Είναι σαν να υποχρεώνεται ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος που "βλέπει" στη λεωφόρο να ανοίξει δίοδο μέσα από το σαλόνι του, στο διαμέρισμα που "βλέπει" στον πίσω δρόμο ή στον ακάλυπτο, να βγεί στην μπροστινή βεράντα. 3. Οι παραλιακοί δρόμοι που υπάρχουν ανάμεσα στους αιγιαλούς και τις ιδιοκτησίες σχεδόν πουθενά δεν είναι χαρακτηρισμένοι. Στις Κυκλάδες π.χ. μόνο στα 17 πιο μεγάλα νησιά, υπάρχουν από ένας μέχρι εννιά χαρακτηρισμένοι επαρχιακοί δρόμοι με το Ν. 3155/55. Πέρα από αυτούς υπάρχουν τα τελευταία χρόνια χαρακτηρισμοί για περιορισμένο αριθμό δρόμων κυρίως για να προσδιοριστούν ως κύριες δημοτικοί δρόμοι, σύνδεσης των οικισμών. 4. Η §6 του άρθρου 6 μνημονεύει τα άρθρα 2, 3 και 4 του ν. 3155/1955 (Α΄ 63) και του άρθρου 1 του π.δ. 347/1993 (Α΄ 146) για τον προσδιορισμό της δημόσιας οδού. Όμως κατά το ΣτΕ κοινόχρηστοι δρόμοι είναι οι νομίμως υφιστάμενοι. 5. Έρχεται σε αντίθεση με ισχύουσες διατάξεις (ΠΔ-236/84 (ΦΕΚ-95/Α/22-6-84) Για τις περιφράξεις γηπέδων μέσα σε ζώνη πλάτους 500 μέτρων από την ακτή σύμφωνα με το Αρθ-23 παρ.1 του Ν-1337/83. 6. Πως θα υλοποιηθεί η δίοδος μέσα από μιά τουριστική ή μια βιομηχανική εγκατάσταση; Τι θα γίνει με την ασφάλεια των παραπάνω εγκαταστάσεων; Ποιος θα επιβαρυνθεί το κόστος; Μετά τα παραπάνω είναι προφανές πως αυτή η γενική διάταξη μόνο προβλήματα αναμένεται να δημιουργήσει και μεγάλο - περιττό φόρτο στα δικαστήρια. Καλό είναι να απαλειφθεί η §6 του άρθρου 6.