• Σχόλιο του χρήστη 'Αλεξάνδρα Κατσίρη' | 14 Φεβρουαρίου 2024, 18:46

    Πρόταση-προσθήκης στην αρχή του Άρθρου: Όλες οι παραλίες και ακτές της χώρας αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα οικοσυστημάτων και της συνολικότερης γεωμορφολογίας της περιοχής και κάθε παρέμβαση σε αυτές υπόκειται στον έλεγχο των συνταγματικών επιταγών (άρθρο 24) που ορίζει την υποχρέωση προστασίας του περιβάλλοντος. Οποιοσδήποτε επιπλέον ορισμός δεν αναιρεί αυτό τον αρχικό χαρακτηρισμό. Παρατηρήσεις επί της παρ. 2: Στην παρ. 2 δεν υπάρχει προσδιορισμός του τρόπου με τον οποίο θα καθορίζονται οι «απάτητες παραλίες». Από ποιούς φορείς, με ποια κριτήρια, κ.λ.π. Οι οικείοι Δήμοι πρέπει να έχουν τη δυνατότητα καθορισμού παραλιών ως «απάτητες παραλίες» (δηλ. να δύνανται να αποφασίζουν και όχι μόνο να γνωμοδοτούν). Η αναφορά σε «απάτητες παραλίες» είναι καλοδεχούμενη, αλλά δεν επαρκεί. Για τους «Προστατευόμενος αιγιαλούς και παραλίες» του Άρθρου 3 παρ. (δ) να υπάρχει ρητή απαγόρευση παραχώρησης για απλή χρήση (ομπρελοξαπλώστρες κλπ) Αιτιολόγηση Στις διατυπώσεις του νομοσχεδίου είναι ασαφής η διάκριση ανάμεσα σε «κοινές» και «προστατευόμενες», ή «υψηλής προστασίας» καθώς και το νόημα που αποδίδεται σε αυτά τα επίθετα. Σε κάθε περίπτωση, όλες οι παραλίες και ακτές οφείλουν να νοούνται ως προστατευόμενα τμήματα οικοσυστημάτων είτε αναγνωρισμένων ως ιδιαίτερα υψηλής αξίας και μοναδικότητας είτε όχι, αλλά και ως αναπόσπαστο τμήμα της συνολικής γεωμορφολογίας τη περιοχής.