• Σχόλιο του χρήστη 'Νέο Ρεύμα Νέο Όραμα Νίκος Σπ. Φιλίππου' | 7 Απριλίου 2024, 13:32

    Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη Υπουργό κ. Κωστή Χατζηδάκη Υφυπουργό κ. Χάρη Θεοχάρη Διοκητή ΑΑΔΕ κ. Γεώργιο Πιτσιλή Κώδικας Φορολογικών Διαδικασιών Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργέ, κ. Υφυπουργέ και κ. Διοικητά, οι 476 μεγάλες επιχειρήσεις με το 50% του ΑΕΠ της Κ. Μακεδονίας προτείνουν για τον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών και για την ρύθμιση οφειλών να διαγραφούν οίκοθεν και αυτόματα από τις καρτέλες τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις 1000%-300%, των ελέγχων και κατά ΚΕΔΕ και οι χρεώσεις εξωλογιστικών προσδιορισμών, αφού καταργήθηκαν με το νόμο 4172 και 4174/13, αλλά δεν διαγράφηκαν για τις μέχρι τότε χρεώσεις. 1) Ο κώδικας οφειλών και δεύτερης ευκαιρίας είναι ηθικά άδικος, αφού επιβάλλει εκποιήσεις. Αγοράστηκαν τα όποια δάνεια σε ποσοστά χαμηλά 10-20% και διεκδικούνται σε πλήρη έκταση μαζί με τις προσαυξήσεις και τα πρόστιμα. Δεν ξανάγινε πουθενά. Ευνοεί μόνο τους πολλαπλά υπερχρεωμένους με περιουσιακά στοιχεία μικρότερα των οφειλών. Καταστρέφει τους νουνεχείς με οφειλές μικρότερες της περιουσίας, οι οποίες ήδη έχουν χάσει και την μισή αξία τους. Οι οφειλές έχουν πολλαπλασιαστεί από τις καταχρηστικές προσαυξήσεις 300-500-1000%, τους εξωλογιστικούς προσδιορισμούς (που βρίσκονται ακόμη στις καρτέλες) και τα πανωτόκια τραπεζών- χωρίς να φταίνε οι πολίτες. Το θεώρημα των στρατηγικών κακοπληρωτών δεν απεδείχθη και αφορά μικρό ποσοστό πολιτών, αφού ακόμη το 2013 ληξιπρόθεσμα δημοσίου και τραπεζών ήταν το ποσό ~30-40 δις € (μικρό ποσοστό) και εκτινάχθηκαν σήμερα συνολικά στα 340 δις €! - Προτείνεται: να γίνουν ολικές διαγραφές των πλασματικών χρεώσεων 300-500-1000% στο εσωτερικό χρέος οφειλές δημόσιο και ταμεία και κυρίως στους εξωλογιστικούς προσδιορισμούς. Το χρέος συνολικά ανέρχεται στα ~340 δις €, ήτοι 2 ΑΕΠ. Εναλλακτικά να υπάρχει ποινή κατ΄ ανώτατο 10% επί του καθαρού κεφαλαίου οφειλής. Τα ληξιπρόθεσμα προς δημόσιο και ταμεία μαζί με τις προσαυξήσεις είναι επίσημα ~220 δις (180 προς εφορίες και 40 προς ταμεία). Να αφαιρεθούν από το υπόλοιπο οφειλής οι τυχόν καταβολές έναντι των οφειλών των πολιτών. Τη ρύθμιση αυτή την προβλέπει επίσημα το Μνημόνιο 2015. Δεν υπάρχουν αλλού στον κόσμο τέτοιες επιβαρύνσεις! Σε κάθε περίπτωση το δημόσιο να συμβιβάζεται στο ύψος εκτίμησης ακινήτων και όχι με κριτήριο το εκπληστηρίασμα. Σε περιπτώσεις να συμβιβάζεται μέχρι το 10% της οφειλής. Προτείνονται οριζόντιες πλασματικές διαγραφές από πριν των εξωφρενικών προσαυξήσεων, προστίμων, πανωτοκίων, υπερημεριών και εξωλογιστικών προσδιορισμών, που 2-5πλασιάζουν με επαχθείς όρους την αρχική οφειλή. Να αναζητούνται από τους servicers: 1) μέχρι το διπλάσιο της αξίας αγοράς των δανείων- όπως Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ιρλανδία, 2) να απαντούν σε 1 μήνα το υπόλοιπο οφειλής, 3) το δημόσιο να συναινεί αυτόματα σε διαγραφές μέχρι το ύψος αξίας διαπιστευμένου εκτιμητή και όχι στις αξίες αντικειμενικών ή ΕΝΦΙΑ. Το νέο ποσό που θα προκύψει να μπορεί να ρυθμίζεται σε 120 ή και 240 δόσεις με επιτόκιο Euribor. 2) Επί των φορολογικών νόμων του ν. 4646/19 Οι νόμοι 4172/13, 4174/13 και ο 4336/15: καταργούν τους εξωλογιστικούς προσδιορισμούς ολοσχερώς- αλλά όχι αναδρομικά και για όλες τις υποθέσεις στις καρτέλες και καταργούν όλες τις προσαυξήσεις και πρόστιμα του ν. 2523/97- υπάρχει ειδική αναφορά στο Μνημόνιο 2015, Παράγραφος Γ: Μνημόνιο Συνεννόησης για τριετές πρόγραμμα του ΕΜΣ, σελίδα 1016, 2.2 Μεταρρυθμίσεις Φορολογικής Πολιτικής, 2.2.ιι .... ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΥΠΕΡΟΓΚΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ΤΟΥ Ν.2523/97 ΟΠΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ--- adopt outstanding reforms on the codes on income tax, and tax procedures: introduce a new Criminal Law on Tax Evasion and Fraud to amend the Special Penal Law 2523/1997 and any other relevant legislation, and replace Article 55, ¶s 1 and 2, of the TPC, with a view, inter alia, to modernize and broaden the definition of tax fraud and evasion to all taxes; abolish all Code of Book and Records fines, including those levied under law 2523/1997 develop the tax framework for collective investment vehicles and their participants consistently with the ITC and in line with best practices in the EU. .... Να υιοθετηθούν οι εκκρεμείς μεταρρυθμίσει στον κώδικα φορολογίας εισοδήματος και των διαδικασιών φορολόγησης. να εισαχθεί ένας νέος ποινικός νόμος για την φοροδιαφυγή και απάτη για να τροποποιηθεί ο Ειδικός Νόμος 2523/1997 και κάθε άλλη σχετική νομοθεσία και η αντικατάσταση των άρθρων 55, παράγραφος 1 και 2 του TPC με την οπτική, μεταξύ άλλων, του εκμοντερνισμού και της διεύρυνσης του ορισμούς της φοροδιαφυγής σε όλους τους φόρους. Να καταργηθούν ΟΛΑ τα πρόστιμα του Κώδικα Βιβλίου και Στοιχείων περιλαμβανομένων αυτών που εισπράττονται υπό τον νόμο 2523/1997, να αναπτυχθεί το πλαίσιο φορολόγησης των συλλογικών επενδύσεων και των συμμετεχόντων σε αυτά που να είναι συμβατό με το ITC και σε ευθυγράμμιση με τις καλύτερες πρακτικές στην ΕΕ. Η Ελληνική νομοθεσία δεν κατάργησε ΟΛΑ τα πρόστιμα και ιδιαίτερα δεν τα κατάργησε για όλες τις εκκρεμείς υποθέσεις- ασχέτως δικαστικής εξέλιξης, δεν διέγραψε τα πρόστιμα και προσαυξήσεις που ήταν συσσωρευμένα στις καρτέλες, δεν διέγραψε τις προσαυξήσεις των ελέγχων που ενσωματώνονται στο βεβαιωθέν ποσό με 25% ή και 60% τόκους το χρόνο (μετά 3-7 χρόνια) και μετά προσαυξάνονται στις καρτέλες κατά ΚΕΔΕ. Η πρόταση μας αφορά τη εναρμόνιση του Μνημονίου του 2015 με την ισχύουσα νομοθεσία και όχι με μερικές και επιλεκτικές εφαρμογές, που άλλοτε αφήνουν τις προσαυξήσεις της περιόδου ελέγχου, άλλοτε αφήνουν τους εξωλογιστικούς προσδιορισμούς που κρίθηκαν καταργημένοι και άλλοτε αγνοούν ότι στις καρτέλες υπάρχουν σήμερα προσαυξήσεις 300 - 1000% -ανήκουστες διεθνώς - και ενώ μειώθηκαν κατά νόμο, μετά δεν διεγράφησαν από τις εκκρεμείς υποθέσεις, ασχέτως δικαστικής εξέλιξης. Με εκτίμηση, Νίκος Σπ. Φιλίππου, Έλλη Νικολαίδου, Χρήστος Μπόγιας, Μενέλαος Ναξιάδης info@philippou-sa.gr , http://neoreumaneoorama.blogspot.com/ , φβ: Νίκος Σπ. Φιλίππου, twitter:Philippou_Nikos