• Σχόλιο του χρήστη 'Αννάογλου Γεώργιος' | 27 Δεκεμβρίου 2009, 22:58

    Για όλες τις επιχειρήσεις με τη νομική μορφή Ο.Ε. και Ε.Ε. να υπάρχει αφορολόγητο 30.000,00 ευρώ όσα μέλη και αν συμμετέχουν σε αυτές. Για τα πλέον των 30.000,00 ευρώ των Ο.Ε. και Ε.Ε. να εφαρμόζεται συντελεστής 25 % και η τελική εκκαθάριση του φόρου που αναλογεί στο κάθε μέλος της εταιρίας να γίνεται στην ατομική τους δήλωση Ε1 που θα εφαρμόζεται η ενιαία φορολογική κλίμακα που θα ισχύει για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους και στην περίπτωση που προκύπτει ότι κατέβαλαν περισσότερο φόρο απ’ αυτό που τους αναλογεί να τους επιστρέφεται. Το αφορολόγητο των ατομικών επιχειρήσεων να είναι 15.000,00 ευρώ για τους άγαμους και 30.000,00 ευρώ (συνολικό οικογενειακό εισόδημα) για τους έγγαμους και να αυξάνεται κατά 5.000,00 ευρώ για κάθε παιδί. Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις (Ο.Ε. & Ε.Ε. και ατομικών επιχειρήσεων) η τελική εκκαθάριση θα γίνεται στην ατομική φορολογική δήλωση Ε1 όπου θα πρέπει να παρουσιάζουν για να ισχύει το ατομικό αφορολόγητο των 15.000,00 ευρώ αποδείξεις (πάσης φύσεως από τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης ως και ρούχα, παπούτσια, βενζινάδικα, υπηρεσίες κλπ.) τουλάχιστον ίσες με το 70% του δηλωθέντος εισοδήματος όταν αυτό είναι μικρότερο ή ίσο των 15.000,00 ευρώ για τους άγαμους και των 30.000,00 ευρώ για τους έγγαμους. Οι αποδείξεις από γιατρούς, φροντιστήρια, ενοίκια, ασφάλιστρα κλπ. να μην αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία αλλά να αθροίζονται στο σύνολο των αποδείξεων που θα συνυποβάλλονται με τη φορολογική δήλωση. Με τον παραπάνω τρόπο φορολόγησης των εισοδημάτων που η τελική εκκαθάριση θα γίνεται στην ατομική δήλωση Ε1 του καθενός θα εξαλειφτεί η αδικία που παρατηρείται στις εταιρίες Ο.Ε. και Ε.Ε. που πληρώνουν φόρο 20% από το πρώτο ευρώ, και παράλληλα ατομικές επιχειρήσεις που δηλώνουν κέρδη > των 10.500,00 ευρώ μπαίνουν στην κλίμακα και πληρώνουν φόρο χωρίς να υπολογίζεται το συνολικό οικογενειακό εισόδημα με αποτέλεσμα να τιμωρείται αυτός που πχ η σύζυγος δεν εργάζεται και φροντίζει τα παιδιά. Στη Βουλγαρία και στην Κύπρο ο φορολογικός συντελεστής των εταιριών είναι 10% με αποτέλεσμα πολλές εταιρίες να έχουν έδρα τις χώρες αυτές. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να υπάρξει ανάλογη προσαρμογή των φορολογικών συντελεστών των ανωνύμων εταιριών και των ΕΠΕ και στη χώρα μας. Η μείωση των φορολογικών συντελεστών έως το 10% όμως θα πρέπει να συνδέεται και με τις επενδύσεις που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις και την αύξηση των θέσεων εργασίας που θα προκύπτουν από τις επενδύσεις αυτές. Οι φορολογικοί συντελεστές των ανωνύμων εταιριών και των ΕΠΕ να παραμείνουν ως έχουν στην περίπτωση που αυτά διανέμονται στους μετόχους. Για επενδύσεις όμως που θα πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις από τα αδιανέμητα κέρδη τους για κάθε 50.000,00 ευρώ ή την αύξηση κατά 1 θέση εργασίας του προσωπικού τους να μειώνεται ο φορολογικός συντελεστής κατά 5% με ελάχιστο συντελεστή το 10% όπως ισχύει και στις γειτονικές χώρες. Η τελική εκκαθάριση των κερδών βέβαια ανά φυσικό πλέον πρόσωπο θα πρέπει να γίνεται στην ατομική φορολογική δήλωση του Ε1 οπότε και θα εφαρμόζεται η ενιαία φορολογική κλίμακα. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται φορολογική παράβαση (μόνο στην περίπτωση μη έκδοσης απόδειξης ή μη έκδοσης Δελτίου Αποστολής) να τριπλασιάζεται ο φορολογικός συντελεστής. Όλες οι άλλες παραβάσεις που καταλογίζονται στις επιχειρήσεις π.χ. μη εκτύπωση των βιβλίων στον προβλεπόμενο χρόνο δεν αποτελούν από μόνες τους φοροδιαφυγή και επομένως δεν πρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα μόνο και μόνο για να γεμίζουν τα ταμεία της εφορίας χωρίς ουσιαστικά να καταπολεμάται η φοροδιαφυγή. Άλλωστε τα ποσά που εισπράττονται στις περιπτώσεις αυτές δεν καλύπτουν ούτε καν την δαπάνη της μισθοδοσίας των υπαλλήλων της ΥΠΕΕ και της εφορίας γιατί για τον τελικό τους καταλογισμό θα εργασθούν συνολικά 4 υπάλληλοι για τουλάχιστον 3 ώρες ο καθένας. Στην περίπτωση λήψης εικονικού τιμολογίου να πενταπλασιάζεται ο φορολογικός συντελεστής χωρίς να λαμβάνεται υπόψη στα έξοδα της επιχείρησης η αξία του εικονικού τιμολογίου που έχει λάβει. Ως εικονικό να θεωρείται ένα τιμολόγιο ως προς τον λήπτη μόνο στην περίπτωση που είναι εικονική η συναλλαγή και όχι αν λαμβάνονται αποδεδειγμένα εμπορεύματα (υπάρχουν φορτωτικά έγγραφα και αντίστοιχες πληρωμές των τιμολογίων) από εικονική επιχείρηση που δεν υπάρχει δυνατότητα στον λήπτη να το γνωρίζει εκ των προτέρων. Στην περίπτωση έκδοσης εικονικού τιμολογίου να λαμβάνεται υπόψη σαν καθαρό κέρδος η αξία του εικονικού τιμολογίου που έχει εκδοθεί και κατόπιν να εφαρμόζεται ο πενταπλάσιος φορολογικός συντελεστής στα συνολικά κέρδη. Οι φορολογικοί συντελεστές των τραπεζών να διαμορφωθούν στο 40%. Οι τράπεζες που θα προσαρμόσουν τα επιτόκια χορηγήσεων στο + 3 % και των πιστωτικών καρτών στο + 5% από το αντίστοιχο επιτόκιο καταθέσεων που έχουν φορολογικός τους συντελεστής να διαμορφωθεί στο 30%.